Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@00:30:25 GMT

ثبت بستری ۳۳۲ بیمار جدید و ۴ فوتی کرونایی در فارس

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۷۸۷۴

ثبت بستری ۳۳۲ بیمار جدید و ۴ فوتی کرونایی در فارس

ایسنا/فارس طبق آخرین گزارش اعلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بستری ۶۶ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۳۳۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند.

براساس این گزارش، از ابتدای شیوع این بیماری تا صبح جمعه ۵ فروردین ، دو میلیون و ۹۶ هزار و ۱۹۷ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۱۸ هزار و ۵۹۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۲۷ هزار و ۲۶۰ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۳ هزار و ۱۱۸ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۳۶۸ هزار و ۹۳۷ مورد تست سریع انجام شده و ۱۰۵ هزار و ۴۷۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

این گزارش حاکیست، با بستری ۶۶ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۳۳۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۶۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همچنین متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۴ هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و ۹۷۲ نفر رسید.

گفتنی است، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۰۹ هزار و ۳۷۸ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

طبق این گزارش، در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۹۷۰ هزار و ۶۳۱ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۹۴ هزار و ۵۲۸ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۸۵ هزار و ۶۱۴ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۴۹۰ هزار و ۴۸۹ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز فارس کروناویروس ابتدای شیوع بیمار مثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۷۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مثبت شدن تراز درآمد و هزینه تأمین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ تراز منابع و مصارف تأمین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: در سال ۱۴۰۲ اقدامات خوبی در زمینه‌ی اشتغال‌زایی، راه‌اندازی کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی، کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری و معرفی افراد به کارگاه‌ها و تلاش تأمین اجتماعی استان برای شناسایی کارگاه‌هایی که کارگران خود را بیمه نکرده بودند، صورت گرفت.

به گفته حسینی با اقدامات صورت گرفته در سال گذشته، تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان -بدون درمان- پس از ۱۰ سال مثبت شد و تعداد کارگاه‌های فعال در سطح استان نیز به ۲۵ هزار و ۲۰۳ کارگاه رسید.

او افزود: برای نخستین بار به مناسبت هفته‌ کار و کارگر، ۸۰ میز خدمت این اداره‌کل تا ۱۱ اردیبهشت‌ در شهرستان‌ها دایر است.

دیگر خبرها

  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • مذاکرت مثبت لوپتگی با میلان
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • قیمت نفت از نردبان عوامل مثبت بالا رفت
  • مثبت شدن تراز درآمد و هزینه تأمین اجتماعی
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود