Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که معیارهای دوگانه جامعه جهانی سبب تداوم جنایات ائتلاف متجاوز علیه یمنی‌ها شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «هشام شرف عبدالله» وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن به مناسبت هفتمین سالگرد تجاوز نظامی علیه این کشور توسط ائتلاف سعودی-آمریکایی در پیامی خطاب به همه جهانیان اعلام کرد که دشمن متجاوز از روز نخست در 26 مارس 2015 مرتکب جنایت‌های جنگی بی‌سابقه‌ای در تاریخ شده که نقض آشکار حقوق بین الملل بشردوستانه و منشور سازمان ملل متحد و معاهدات و کنوانسیون‌های مرتبط با آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اظهار داشت، این تجاوز در وهله نخست شهروندان یمنی  را مورد هدف قرار داده و با سیاست سیستماتیک گرسنگی دادن به مردم و جلوگیری از ورود کشتی‌های حامل مشتقات نفتی تلاش می‌کند تا رنج شهروندان یمنی را به صورت روزانه افزایش دهد.  جلوگیری از ورود سوخت به یمن و بستن فرودگاه صنعا و آسیب زدن به ارزش پول ملی یمن همگی مشکلاتی است که در نتیجه تجاوز هفت ساله ائتلاف سعودی- آمریکایی به وجود آمده؛ تا جایی که سازمان ملل و سازمان‌های بین المللی حقوق بشر بحران یمن را بدترین فاجعه انسانی در جهان دانسته‌اند.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که ائتلاف متجاوز به رهبری آمریکا و عربستان و امارات به دلیل سیاست و معیارهای دوگانه جامعه جهانی به جنایات خود در یمن ادامه می‌دهند.

2 واقعیت بزرگی که جنگ یمن برای جهان فاش کرد/ سعودی‌ها بعد از 7 سال چه کاشتند و چه درو کردند؟راهپیمایی سراسری یمنی‌ها در روز ملی مقاومت و همزمان با هفتمین سالگرد تجاوز عربستان

هشام شرف عبدالله اظهار داشت، انگیزه‌ها و دلایل اعلام شده توسط ائتلاف متجاوز برای مداخله نظامی در یمن همگی از بین رفته و هیچ مشروعیتی ندارد.  این تجاوزات با هدف از بین بردن توانمندی‌ها و ظرفیت‌های یمن و تخریب بافت اجتماعی و اشغال جزایر و بنادر و غارت ثروت‌های این کشور انجام شد و متجاوزان در تلاش برای تجاوز به حاکمیت یمن و سیطره بر تصمیمات کشور ما بودند.

وی تصریح کرد که با ورود به هشتمین سال تجاوز ائتلاف سعودی -آمریکایی علیه یمن قدرت و انسجام ملت این کشور به رهبری  دولت صنعا  افزایش یافته است.  ملت یمن از جامعه بین المللی می‌خواهند تا مسئولیت خود را در تلاش برای پایان دادن به تجاوز نظامی و رفع محاصره همه جانبه یمن که می‌تواند به معنای آغاز گام‌های اعتمادسازی و رسیدگی به پرونده بشردوستانه این کشور باشد، بر عهده بگیرد.

شرف عبدالله در پایان تاکید کرد که رفع محاصره بندر الحدیده و بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعا از جمله اقدامات اساسی هستند که می‌توانند اقدامی جدی برای رسیدن به یک راه حل سیاسی مسالمت آمیز و صلح عادلانه و شرافتمندانه برای مردم یمن  در این جنگ باشند. کشورهای عضو ائتلاف متجاوز نباید انتظار داشته باشند که ملت یمن از حق خود صرف نظر کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار یمن اخبار عربستان سعودی اخبار یمن ائتلاف متجاوز ائتلاف سعودی ملی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۳۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد

به گزارش صدای ایران ا ز آناتولی،منابع وزارت امور خارجه اسپانیا به خبرنگار آنادولو اعلام کردند که ابتکار به رسمیت شناختن دولت فلسطین که پدرو سانچز نخست‌وزیر و خوزه مانوئل آلبارس وزیر امور خارجه این کشور بار‌ها بیان کرده‌اند، قرار است در مدت کوتاهی محقق شود، انتظار می‌رود اسپانیا با ۴ کشور مشترکا اقدام کند.

انتظار می‌رود اسپانیا با مالت، ایرلند، اسلوونی که در بیانیه مشترک قبلی خود قول داده بودند در صورت ایجاد شرایط مناسب کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند و نروژ که حمایت خود را از این ابتکار اعلام کرده بود، وارد عمل شوند.

در این راستا، منابع اسپانیا اعلام کردند که «پس از جامائیکا، تعداد کشور‌های جهان که کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند ۱۴۰ کشور است. با مشارکت اسپانیا و سایر کشور‌های مذکور این تعداد به ۱۴۵ افزایش یابد».

دیگر خبرها

  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد