Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیم صدیقی مدیرکل هواشناسی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اعلام ورود یک موج بارشی جدید از روز چهارشنبه به استان، اظهار کرد: از 6 تا 12 فروردین ماه جاری برای نیمه غربی استان 5 تا 10 میلی‌متر و برای سایر نواحی 2 تا 4 میلیمتر بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، در هشت روز دوم یعنی از 13 تا 20 فروردین بارشی در استان نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی میزان بارش در اسفندماه 1400 در استان کردستان را 87.7 میلیمتر عنوان کرد و گفت: این میزان بارندگی نسبت به مدت زمان مشابه سال 99 حدود 114.7 درصد و نسبت به دوره مشابه بلند مدت هم 22.7 درصد افزایش داشته است.

 مدیرکل هواشناسی کردستان عنوان کرد: شهرستان بانه با 128.2 میلیمتر و شهرستان قروه با 48.1 میلیمتر به ترتیب بیشترین و کمترین میزان بارندگی را در بین شهرستان‌های استان در اسفندماه سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود:‌ از آغاز سال آبی زراعی یعنی از اول تا 6 فرودین ماه جاری متوسط بارش در استان کردستان 300/6 میلیمتر بوده است که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 6.3 درصد افزایش و در مقایسه با دوره مشابه بلند مدت 7.3 درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: به لحاظ دمایی سروآباد در اسفندماه سال گذشته با دمای 20.9 درجه سانتی‌گراد گرمترین شهرستان و زرینه اوباتو با دمای حداقل منفی 12.7 درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه در استان کردستان بوده است.

 مدیرکل هواشناسی کردستان عنوان کرد: متوسط دما در اسفندماه گذشته در استان 5.3 درجه سانتیگرداد بوده که این مقدار نسبت به دوره مشابه یک درجه سانتیگراد گرمتر بوده است.

وی وضعیت هوای استان تا روز چهارشنبه را پایدار عنوان کرد و گفت: در برخی نقاط شاهد افزایش پوشش ابر و وزش باد در بعدازظهرها خواهیم بود.

وی افزود: از بعدازظهر چهارشنبه تا صبح پنج شنبه هوای استان ناپایدار است و بارش‌های قابل توجهی را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ورود این موج بارشی در نیمه غربی و شمالی استان موجب رگبار باران، رعد و برق می‌شود، افزود: با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش‌های بهاره، امکان رخداد بارش‌های نقطه‌ای و آبگرفتگی‌های موقت در برخی از شهرستان‌های استان از جمله سقز، بانه، مریوان، دیواندره و بخش‌های شمالی بیجار وجود دارد.

 مدیرکل هواشناسی کردستان به مسافران نوروزی توصیه کرد ضمن رعایت نکات ایمنی در مسیر رودخانه تردد نکنند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل هواشناسی کردستان هوای کردستان مدیرکل هواشناسی کردستان دوره مشابه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۱۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان

بهروز مرادپور بیان کرد: بر اساس نقشه و مدل های هواشناسی، روز دوشنبه به دلیل بالا بودن شاخص های ناپایداری، علاوه بر افزایش ابر و وزش باد قابل ملاحظه در نقاطی از استان، بارش هایی به صورت خفیف و پراکنده گاهی همراه با رعد و برق پیش بینی می شود.

وی افزود: از بعدازظهر سه شنبه تا پایان هفته با فعالیت سامانه بارشی برای همه نقاط، بارش باران، رعد و برق، احتمال رگبار تگرگ و وزش باد نسبتا شدید تا شدید انتظار می رود.

وی ادامه داد: طی ۴۸ ساعت آینده تغییرات قابل توجهی در نوسانات دمایی مناطق مختلف استان مشاهده نمی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه
  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • هوای ابری و بارانی در لرستان
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • ورود سامانه بارشی جدید از دهم اردیبهشت به ایلام
  • هواشناسی شنبه ۸ اردیبهشت؛ ورود سامانه بارشی جدید
  • خراسان رضوی هفته ای سرد و بارانی را پیش رو خواهد داشت
  • فارس بارانی می‌شود
  • ‌فارس از امروز بارانی می‌شود/ تگرگ و صاعقه در راه است
  • ببینید | خبر بد هواشناسی برای این استان‌ها؛ ورود سامانه بارشی قوی در راه کشور