Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@23:35:56 GMT

رویدادهای فرهنگی فرصتی بی‌نظیر برای جذب گردشگر است

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۳۲۳۳

رویدادهای فرهنگی فرصتی بی‌نظیر برای جذب گردشگر است

فرماندار شهرستان لنجان گفت: برگزاری رویدادهای فرهنگی همچون نوروزگاه فرصت‌های بی‌نظیر و بی‌پایانی را برای جذب گردشگر و زنده نگهداشتن سبک زندگی گذشتگان و سنت‌های کهن فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی فشارکی در آئین افتتاح جشنواره نوروزگاه در پارک ساحلی زرین‌شهر، اظهار کرد: برگزاری رویدادهای فرهنگی همچون نوروزگاه فرصت‌های بی‌نظیر و بی‌پایانی را برای جذب گردشگر و زنده نگهداشتن سبک زندگی گذشتگان و سنت‌های کهن فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعد از گذشت دو سال از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی گردشگری در شهرهای ایران نوروز ۱۴۰۱ با برگزاری جشنواره فرهنگی و گردشگری نوروزگاه در زرین‌شهر به عنوان مرکز شهرستان لنجان شاهد نشاط و شادابی شهروندان و گردشگران هستیم.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: مراسم مختلف، حرکات آئینی، موسیقی، پوشاک، آداب و آئین‌های مذهبی، جشن‌ها و سنت‌های گفتاری همچون فولکورها، قصه‌گویی، نمایش هنرهای مهارتی، مهارت‌های مرتبط با صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از جلوه‌های مختلف میراث معنوی به شمار می‌آید که حفاظت از آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای آداب و رسوم و فرهنگ غنی است، گفت: رسوم و آئین‌های اجتماعی و فعالیت‌های روزمره سبب تحرک و پویایی در جامعه می‌شوند، از این رو شهرداری‌های ۹ گانه شهرستان لنجان با تمام توان وارد میدان شدند تا فرهنگ غنی، آداب و رسوم و ظرفیت‌های گردشگری شهرهای شهرستان را به شهروندان و گردشگران معرفی کنند و مشارکت آنان را در حفاظت از این ظرفیت ارزشمند افزایش دهند.

وی با بیان اینکه زندگی و سرنوشت گذشتگان در دل میراث فرهنگی هر کشوری نهفته است، ادامه داد: برگزاری رویدادهای فرهنگی می‌تواند به تقویت هویت، افزایش درک متقابل فرهنگی و حفظ میراث و فرهنگ یک شهر کمک کند و باید توجه داشت که نسل جوان نیازمند شناخت آداب و رسوم شهرهای ایران هستند تا بتوان از ارزش‌های غنی ایرانی اسلامی حراست کرد چراکه میراث فرهنگی ما یکی از مهم‌ترین عوامل توجیه‌کننده و مبین هویت ملی به شمار می‌آید.

محمدی اضافه کرد: تقویت فرهنگ غنی گذشتگان و شناخت نسل جوان باعث افزایش خودباوری، خوداتکایی و افتخار به گذشته خواهد شد و جشنواره نوروزگاه بهانه‌ای است تا بتوانیم تنیدگی بین اقوام مختلف را به نسل جدید نشان داده و از تجربیات گذشتگان در زمان حال بهره برد.

وی با بیان اینکه میراث ناملموس و ملموس هر شهر جزو لاینفک ثروت‌های ملی آن شهر به شمار می‌آید، تصریح کرد: شهرداری زرین‌شهر با استفاده از ظرفیت اقوام، هنرمندان و… در مسیر برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد فرهنگی حرکت کرد و شاهد معرفی آداب، رسوم، مشاغل کهن، غذاهای سنتی و آثار ناملموس خطه طلایی ایران با استفاده از ظرفیت هنر بودیم که مورد استقبال نیز قرار گرفت.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: برگزاری رویدادهای فرهنگی توسط شهرداری‌های ۹ گانه در شهرستان لنجان با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی و تقویت روحیه شهروندان و کاهش استرس و اضطراب ناشی از کرونا در سال جدید برنامه‌ریزی شد و امیدواریم در رسیدن به اهداف تعریف شده موفق عمل کرده و افزایش رضایتمندی شهروندان را شاهد باشیم.

کد خبر 564707

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لنجان فرماندار شهرستان لنجان نوروزگاه ميراث فرهنگي میراث ناملموس میراث فرهنگی در لنجان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق برگزاری رویدادهای فرهنگی شهرستان لنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۳۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال بی نظیر از میزبانی المپیک 2036!

به گزارش "ورزش سه"، رئیس IOC تاکید کرده که تغییرات آب و هوایی می‌تواند باعث شود تاریخ بازی‌ها از تابستان به پاییز تغییر کند. در سال‌های اخیر، علاقه به میزبانی بازی‌های المپیک به شدت کاهش یافته بود و تنها یک پیشنهاد برای هریک از بازی‌های تابستانی ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ وجود داشت.

باخ در اینباره گفت: "بازی های ‌۲۰۳۲ به بریزبن استرالیا تعلق گرفت و برای سال ۲۰۳۶، درخواست‌ها با تعداد دو رقمی کشورهایی که علاقه‌مند هستند، مواجه شده است. ما هرگز در چنین موقعیت مطلوبی قرار نداشتیم. هرگز به این میزان علاقه به میزبانی بازی‌های المپیک ندیده بودیم."

عربستان سعودی و قطر هر دو مشتاق میزبانی بازی‌های ۲۰۳۶ هستند. همچنین اندونزی و هند نیز میزبان بالقوه هستند. باخ افزایش علاقه به میزبانی المپیک را به اصلاحاتی نسبت می‌دهد که در دوران تصدی وی انجام شد و به دنبال پایان دادن به هزینه‌های بیهوده‌ای بود که در گذشته چندین شهر میزبان را در آستانه ورشکستگی قرار داد و شهرها را وادار می‌کرد قبل از پیشنهاد درباره میزبانی تجدیدنظر کند.

دیگر خبرها

  • یزد؛ میزبان مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • اکسپو فرصتی برای توسعه
  • استقبال بی نظیر از میزبانی المپیک 2036!
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • تجلیل متفاوت و بی نظیر از کارگران در شهرستان زرند
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر