Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@04:25:29 GMT

خطر جدی ترکیب کرونا و آنفلوآنزا

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۳۹۰۰

خطر جدی ترکیب کرونا و آنفلوآنزا

به گزارش جام جم آنلاین، در پژوهش های جدید دانشمندان دریافتند افرادی که هم به کرونا و هم به ویروس‌ های آنفلوانزا مبتلا شده ‌اند، بیش از چهار برابر بیشتر از افرادی که به تازگی کرونا داشته ‌اند، نیاز به اکسیژن داشته و ۲/۴ برابر بیشتر احتمال خطر مرگ دارند.

پروفسور کنت بیلی (Kenneth Baillie) یکی از پژوهشگران این مطالعات از دانشگاه ادینبورگ در این باره گفت: ما دریافتیم که ترکیب کرونا و ویروس آنفلوآنزا به شدت خطرناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل است که باید استراتژی های آزمایشی خود را برای بیماران کرونایی در بیمارستان ها تغییر دهیم و آنفلوآنزا را بسیار گسترده تر از قبل آزمایش کنیم.

این مطالعه بیش از ۳۰۵ هزار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ بستری شده در بیمارستان را مورد بررسی قرار داد و محققانی از دانشگاه های ادینبورگ، لیورپول، امپریال کالج لندن و دانشگاه لیدن در هلند در این تحقیق شرکت کردند.

پروفسور کالوم سمپل (Calum Semple) از دانشگاه لیورپول گفت: ما از اینکه ابتلا به ویروس آنفولانزا و کووید ۱۹، خطر مرگ را بیش از دو برابر افزایش می دهد، شگفت زده شدیم. اکنون بسیار مهم است که مردم به طور کامل واکسینه و در برابر هر دو ویروس تقویت شوند.

این نکته همچنین توسط پروفسور پیتر اوپنشاو (Peter Openshaw) از امپریال کالج لندن تاکید شده است. او می افزاید، واکسن هایی که در برابر ویروس کرونا و آنفولانزا محافظت ایجاد می کنند متفاوت هستند و مردم به هر دو نیاز داشته و باید در برابر هر دو گونه واکسینه شوند. همچنین روش های درمان این دو عفونت ویروسی نیز متفاوت است، بنابراین مهم است که در صورت بروز علائم اولیه هر دو گونه را آزمایش کنید.

محققان می ‌گویند که افزایش شدید عفونت‌ها در بسیاری از نقاط جهان ناشی از سویه امیکرون است که به شکل قابل انتقال ‌تری سرایت می کند. این ارقام شواهد دیگری هستند مبنی بر اینکه کرونا همچنان در حال شیوع بوده و تعداد افراد مبتلا به این ویروس در بیمارستان ها همچنان در حال افزایش است. با این حال گفته می شود که کرونا در میان کودکان خردسال بیشترین شیوع را دارد.

منبع: سیناپرس

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آنفلوآنزا کرونا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۳۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم مشخص شد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ترکیب تیمش برای مصاف با آلومینیوم را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، اوسمار ویرا ترکیب تیمش برای دیدار برابر آلومینیوم اراک را مشخص کرد. بر همین اساس پرسپولیس امروز با ترکیب امیررضا رفیعی، مسعود ریگی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سروش رفیعی، مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر، محمد خدابنده‌لو، گولسیانی، عبدالکریم حسن، اورونوف و عیسی آل‌کثیر به میدان می‌رود.

تیم فوتبال پرسپولیس در جریان مرحله یک هشتم نهایی جام‌ حذفی فوتبال ایران از ساعت ۱۸:۱۵ در ورزشگاه امام خمینی اراک مهمان آلومینیوم است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پروفسور‌های ضداسرائیل
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اعلام ترکیب تیم فوتبال دختران ایران برابر قرقیزستان
  • اعلام ترکیب تیم ملی دختران زیر ۱۸ سال ایران برابر قرقیزستان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • فوتبال دختران زیر ۱۸ سال کافا؛ اعلام ترکیب ایران برابر تاجیکستان
  • ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم مشخص شد
  • ترکیب اولیه ایران برابر ازبکستان
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی