Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:35:19 GMT

اعمال هزینه تحقیق و توسعه در قیمت گذاری محصولات

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۸۵۳۹

اعمال هزینه تحقیق و توسعه در قیمت گذاری محصولات

به گزارش خبرنگار علم و آموزش ایرنا، محمد مهدی برادران روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه ارتقا فناوری در صنعت غذا و داروی کشور با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین افزود: تلاش می شود به اهداف امسال در حوزه صنایع عمومی با رویکرد تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: پیرو نامگذاری امسال اولین جلسه کاری وزیر در وزارتخانه دیداری مشترک با مجموعه معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد. در آنجا مکلف شدیم شاخص‌های صنعتی شدن تولید دانش بنیان و شاخص های دانش بنیان شدن تولیدات صنعتی را دنبال کنیم. برهمین اساس این دو راهبرد اساسی هدف گذاری شد.

برادران با بیان این که نزدیک به دو میلیارد دلار واردات دارویی داریم گفت: بر همین اساس امیدواریم با امضای این تفاهم نامه و با همکاری برخی پتروشیمی ها و سرمایه گذاری در حوزه های مختلف با کمک صنایع غذایی، وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و صنایع دارویی وزارت صمت بتوانیم کاهش ۵۰ درصدی در حوزه واردات دارو را رقم بزنیم.

وی با بیان این که بازارهای منطقه ای و بازرهای خوبی در سطح جهان برای داروهای با کیفیت ایرانی داریم گفت: دغدغه این بود که تاکنون ارز ۴۲۰۰ تومانی به دارو اختصاص پیدا می کرد ترجیح براین بود این ارزبری صرفا برای مصرف داخلی باشد؛ بنابراین با توجه به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اعمال آن به طریق دیگر می توان از ظرفیت تولید دارویی کشور در بازاریابی صادراتی استفاده کرد.

برادران در ادامه گفت: در تفاهم نامه جدید مقرر شد هزینه های تحقیق و توسعه در قیمت گذاری محصولات اعمال شود که این مهم کمک می کند واحدهای صنعتی هزینه بیشتری را برای جذب نیروهای دانش بنیان و پروژه های دانش بنیان انجام دهند و این را به عنوان یک هزینه مورد قبول پذیرفته ایم.

وی گفت: همچنین مقرر شد از ظرفیت شهرک های صنعتی به عنوان شهرک های دانش بنیان با همکاری پارک ها برای توسعه استفاده شود.

به گزارش ایرنا، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین معاونت صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با هدف ارتقای فناوری در صنعت غذا و داروی کشور امروز  امضا شد.

نفوذ فناوری در صنعت غذا و دارو، تدوین سند بالادستی تحول در صنعت غذا و دارو ، بازسازی و نوسازی زیرساخت صنعت غذا و دارو، ترویج فرهنگ دانش بنیانی و ترغیب صنایع عمومی جهت دانش بنیان شدن با تشویق آنها از محورهای این تفاهم نامه است.

برچسب‌ها تولید دارو انقلاب اسلامی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت ستاد توسعه زیست فناوری سازمان غذا و دارو صمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تولید دارو انقلاب اسلامی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت تولید دارو انقلاب اسلامی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت ستاد توسعه زیست فناوری سازمان غذا و دارو صمت صنعت غذا و دارو دانش بنیان تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۸۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری بین «ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست» و «شرکت پالایش نفت آبادان» امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، تفاهم‌نامه همکاری بین «ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست» و «شرکت پالایش نفت آبادان» صبح امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌) با هدف حرکت از اقتصاد خطی به اقتصاد چرخشی و ایجاد ارزش افزوده برای طرح‌ها در محل معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، بین حکیم قیم، مدیرعامل پالایشگاه نفت آبادان، و محمدمهدی نوربخش، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط‌زیست، امضا شد.

هدف از امضای این تفاهم‌نامه اجرای تدابیر مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ظرفیت‌ها، ایجاد هم‌افزایی و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و عمل به اصل ۵۰ قانون اساسی بوده است.

شرکت پالایش نفت آبادان، به‌عنوان نخستین شرکت صنعتی در کشور، در همکاری با ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، آب، اقلیم و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در زمینه‌های مختلفی ازجمله کارگروه‌های راهبری و فنی دوجانبه، ارائه و واکاوی اجرایی برای طرح‌های اولویت‌دار با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای گذر از اقتصاد خطی به اقتصاد چرخشی، و ایجاد ارزش افزوده برای این طرح‌ها در سطح این مجتمع صنعتی این تفاهم‌نامه را امضا کرده است.

شرکت پالایش نفت آبادان به‌منظور تحقق شعار خود با عنوان پالایشگاهی سرآمد و پیشرو در زمینه تولید، توسعه و مانع‌زدایی در طرح‌های زیست‌محیطی، استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار قرار داده است.

با اجرای این تفاهم‌نامه، افزون بر ایجاد یک مرکز هم‌آفرینی، محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال پایدار در سطح منطقه و کشور و «جهش تولید با مشارکت مردم» عملی می‌شود و رشد و اعتلای شرکت‌های دانش‌بنیان و صادرات فناوری به دیگر کشورهای منطقه تحقق می‌یابد.

دیگر خبرها

  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود