Web Analytics Made Easy - Statcounter

 گروه های جهادی مجموعه ای منسجم از افراد داوطلب مردمی است که برای کمک به فقر و محرومیت در روستاها و مناطق محروم تلاش می کنند و یکی از مهم ترین ویژگی های حرکت جهادی اخلاص است و فرد جهادگر تمام افعال و رفتارش را برای خدا انجام می دهد و هدف نهایی او کسب رضایت حق تعالی است.

این حرکت های جهادی منحصر به زمان و یا مکان خاصی نیست و فرد جهادگر در همه حال و در هر مکانی و در هر شغلی می تواند کار جهادی انجام دهد و از جمله ویژگی های حرکت جهادی آن است که فرد به تنهایی هم می تواند کار جهادی انجام دهد اما زیبایی کار در این است که دیگران را هم در این مسیر وارد عرصه الهی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استان فارس و شهرستان فیروزآباد گروه جهادی شهید صدرزاده نمونه ای بارز و متشکل از جوانان بسیجی، غیور و انقلابی است، آن ها دست به دست هم داده اند تا بتوانند در شهرستان و روستاهای اطراف گرد محرومیت و فقر را بزدایند و هم نوعان خود را به آرامش، آن هم به معنی واقعی آن برسانند.

محمدرضا اکبری مسئول گروه جهادی شهید صدر زاده گفت: این گروه جهادی در سال ۱۳۹۸ به صورت رسمی ثبت شد و ما فعالیت  خود را در زمینه های  پزشکی و عمرانی به صورت جدی شروع کردیم که گروه ما متشکل از جوانانی است که فقط برای هم نوعان  خود تلاش می کنند.

او گفت: مهم ترین فعالیت های ما در زمینه های عمرانی ساخت حمام، دستشویی و آشپزخانه برای یک خانواده فقیر در روستای رودبال در سال ۱۳۹۸، ساخت آشپزخانه برای یک خانواده فقیر در سطح شهرستان و هم چنین ساخت یک باب حمام از پی ریزی و دیوارکشی تا لوله کشی برای یک خانواده فقیر حاشیه نشین فیروزآباد، تعمیر سقف و ایزوگام یک خانه برای خانواده فقیر نشین حاشیه نشین فیروزآباد و ۱۴۰ متر سقف سنگین از بنا تا بتن ریزی از جمله فعالیت های ما در این زمینه بود.

اکبری گفت: ما در زمینه عمرانی مشغول ساخت یک باب اتاق از پی ریزی تا سقف سنگین و بتن ریزی هستیم و انتظار می رود با  مشارکت خیران  بتوانیم این کار را به پایان برسانیم .

مسئول گروه جهادی شهید صدرزاده گفت: فعالیت هایی در زمینه های فرهنگی داشته ایم که ایستگاه واقعیت مجازی، تماشای ۳بعدی واقعه کربلا با استفاده از واقعیت مجازی و ایستگاه صلواتی در عید غدیر، اجرای گروه سرود خیابانی و توزیع یک هزار عدد شیرینی از جمله فعالیت های ما در این زمینه بوده است.

او گفت: در زمینه های پزشکی گزارشی به مردم می دهیم و برنامه هایی نیز در زمینه های اقتصادی یا همان اشتغال زایی در حال برنامه ریزی هستیم  که انتظار می رود هر چه زودتر بتوانیم طرح های خود را در این زمینه ها اجرا کنیم.

اکبری گفت: فعالیت های ما در زمینه های محیط زیست کاشت بذر درخت در مناطقی از شهرستان فیروزآباد به منظور جلوگیری از پیشروی بیابان و برخورداری از هوای پاک برای هم نوعان است.

مسئول گروه جهادی شهید صدرزاده گفت: در زمینه بهداشت و مبارزه با ویروس منحوس کرونا هم برنامه هایی داشتیم که توضیح چند یکصد بسته ماسک و دستکش در بین مردم شهرستان خنج و توزیع یکصد بسته کمک معیشتی بین نیازمندان در سطح شهر از جمله فعالیت های دیگر این گروه جهادی بود.

منبع: فارس

 

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گروه جهادی مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۱۹۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  فرماندار شهرستان فریدن گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۱۵ میلیارد تومان مجموع اعتبار جذب شده در زمینه اشتغالزایی شهرستان فریدن بوده که زمینه اشتغال هزار و ۷۱۶ نفر فراهم شده است. در سال ۱۴۰۲ نیز هزار و ۲۰۰ نفر با اعتبار جذب شده و پرداخت تسهیلات ۱۶۲ میلیاردتومانی مشغول کار و فعالیت شدند.


عباس نصیری بخشدار بخش زنده رود فریدن نیز گفت: تلاش شده است با پرداخت تسهیلات کم بهره در سطح روستا‌های بخش زنده رود این شهرستان و ایجاد کارگاه‌های اشتغالزایی، زمینه کار و فعالیت را برای کارآفرینان، مردم روستا و جوانان فراهم سازیم که این امر در سال جاری با توجه به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم با جدیت بیشتری در جهت پویایی اقتصاد روستا‌ها پیگیری می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


اصغر احمدی تولید کننده و کارافرین روستای چهلخانه فریدن گفت: ۵ کارگاه خیاطی در سطح روستا‌های شهرستان فریدن و شهرستان‌های های همجوار با محوریت کارگاه روستای چهلخانه مشغول فعالیت هستند که در همین راستا برای ۱۵۰ نفر از مردم روستا بویژه بانوان اشتغالزایی صورت گرفته است.

این تولید کننده پوشاک افزود: از صفر تا صد فرایند تولید پوشاک شامل بُرش، خیاطی، سنگ‌شور و بسته بندی در روستا صورت می‌پذیرد و در نهایت پوشاک تولیدشده به سراسر شهر‌های کشور ارسال و همچنین به کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا