Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن امیری مقدم ظهر شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا که به صورت ارتباط تصویری و با حضور ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: پوشش واکسیناسیون کرونا در کودکان پنج تا ۱۲ سال در مقایسه با گروه‌های سنی بالاتر، کمتر است و بر همین اساس انتظار داریم خانواده‌ها همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عامل واکسیناسیون کرونا یکی از دلایل مهم در کاهش تعداد مبتلایان به کرونا و عبور از پیک ششم بود و بر اساس توصیه صورت گرفته باید واکسیناسیون به عنوان راهکاری در دسترس برای کنترل بیماری کرونا مدنظر قرار گیرد و هم‌استانی‌هایی که تاکنون واکسن دُز سوم خود را تزریق نکرده‌اند در اسرع وقت نسبت به این کار اقدام کنند.

استاندار کرمانشاه از ضرورت تبیین و اقناع افکار عمومی برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا با همکاری فعالان عرصه اطلاع رسانی خبر داد و تصریح کرد: صدا و سیما و رسانه‌ها برای پیشگیری از شیوع دوباره بیماری کرونا فعالانه عمل کنند تا روند کاهش محدودیت و ممنوعیت‌ها تداوم پیدا کند.

امیری مقدم رعایت توصیه‌های بهداشتی توسط اقشار مختلف را ضروری دانست و گفت: براساس تصمیم ستاد کرونا بازگشایی مراکز آموزشی با جدیت استمرار دارد و با توجه به اینکه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها خسارت‌های غیرقابل جبرانی ایجاد کرده و عموماً سبب افت تحصیلی شده و باید شرایط لازم برای فعالیت مراکز آموزشی با همکاری دستگاه‌های ذی ربط مهیا شود و مشکلات احتمالی نیز سریعاً رفع شود.

وی با گرامیداشت روز جهانی بهداشت از زحمات و تلاش‌های کادر بهداشت و درمان تشکر کرد و افزود: سلامت عمومی جامعه در اولویت قرار دارد و طبعاً عبور از مشکلات فعلی نیازمند مشارکت و همراهی بیشتر مردم است.

استاندار کرمانشاه تأکید کرد: واکسیناسیون گروه‌های هدف دُز سوم واکسن کرونا باید با سرعت و شتاب بیشتری صورت بگیرد و گروه هدف در اسرع وقت برای واکسیناسیون اقدام کنند.

امیری مقدم بیان کرد: اگر امروز با کاهش تعداد مبتلایان ناشی از بیماری کرونا مواجه هستیم به دلیل تزریق واکسن و اقدامات دولت برای گسترش واکسیناسیون در جامعه است و باید والدین و کادر آموزشی دانش آموزان را بیش از پیش برای تزریق واکسن تشویق و ترغیب کنند تا این شور و نشاطی که در جامعه برای بازگشایی مدارس ایجاد شده، دوباره با خطر مواجه نشود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که در کشور و استان در بحث بیماری امیکرون وجود دارد به تلاش همه جانبه عموم مردم برای پایان بیماری کرونا نیاز داریم و تمامی اصناف و سازمان‌ها ادارات باید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را همچنان در دستور کار خود قرار دهند.

استاندار کرمانشاه گفت: بازگشایی فضای آموزشی منجر به ایجاد نشاط در کشور شده و همین تدریس حضوری خیلی بهتر و اثربخش تر از آموزش به وسیله فضای مجازی است زیرا آموزش حضوری علاوه بر اینکه عقب افتادگی در بخش آموزش را جبران می‌کند از سوی دیگر منجر به تقویت مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی دانش آموزان و همچنین ایجاد رابطه صمیمی تر بین دانش آموزان با معلمین کادر آموزش می‌شود.

وی هر گونه عادی انگاری در بحث رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را نتیجه گسترش بیماری امیکرون در جامعه عنوان کرد و بیان کرد: در جامعه نباید به هیچ عنوان عادی انگاری داشته باشیم و هر فردی که در جامعه نیست به رعایت این شیوه نامه‌ها بی تفاوت باشد در واقع به روند سلامتی و تندرستی در جامعه صدمه وارد کرده است و تمامی اصناف و کارمندان سازمان‌ها باید با تمام جدیت شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

امیری مقدم افزود: رعایت اصول بهداشتی مانند ماسک زدن، فاصله گذاری اجتماعی و تزریق دز سوم واکسن کرونا باید با تمام جدیت در جامعه رعایت شود تا گرفتار پیک‌های بعدی بیماری نشویم.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اقناع سازی در جامعه برای تشویق آحاد مختلف مردم برای تزریق دزهای مختلف واکس کرونا، خواستار تشویق سنین پنج تا ۱۲ سال برای تزریق واکسن در استان کرمانشاه شد و از آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی استان خواست در این راستا به صورت هماهنگ اقدام کنند.

امیری مقدم از آموزش و پرورش استان خواست که نظارت دقیق و برنامه ریزی همه جانبه برای گسترش تزریق واکسن بین دانش آموزان و همچنین رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط دانش آموزان در مدارس داشته باشد و همچنین خواستار بحث ساماندهی سرویس مدارس از سوی آموزش و پرورش استان کرمانشاه شد.

وی تاکید کرد: دانشگاه رازی کرمانشاه موظف است که هر چه سریع‌تر نسبت به بازگشایی کلاس‌های آموزشی برای دانشجویان اقدام کند و هیچ گونه کوتاهی در این زمینه پذیرفتنی نخواهد بود.

کد خبر 5463006

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه ویروس کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا واکسیناسیون کرونا واکسن کرونا بازگشایی مدارس استانداری کرمانشاه بهمن امیری مقدم ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه خراسان رضوی مشهد ماه رمضان 1401 آمار کرونا گرد و غبار ماه مبارك رمضان خطبه های نماز جمعه آلودگی هوا هفته هنر انقلاب اسلامی شیوه نامه های بهداشتی استاندار کرمانشاه سوم واکسن کرونا بیماری کرونا شیوه نامه ها دانش آموزان تزریق واکسن امیری مقدم برای تزریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۸۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • جاده‌های کرمانشاه از امروز شلوغ می‌شود/رانندگان احتیاط کنند
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان