Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@05:50:10 GMT

لزوم تسهیل فرآیند صدور مجوز برای فعالیت مراکز کاهش آسیب

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۵۷۵۲۹

لزوم تسهیل فرآیند صدور مجوز برای فعالیت مراکز کاهش آسیب

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از قوه قضائیه، غلامعباس ترکی در ابتدای بازدید از خوابگاه مددجویان به بررسی مسائل و مشکلات در این بخش پرداخت و بیان کرد: باید در توسعه این مرکز با توجه به ظرفیت موجود در شهرداری اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور با بیان اینکه خیران برای دستگیری از مددجویان باید پای کار بیایند، گفت: باید بحث حمایت‌های قضائی از مددجویان انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکی در ادامه بازدید از مرکز نگهداری زنان معتاد، به کارگاه مهارت آموزی این مرکز رفت و از نزدیک در جریان اقداماتی را که مددجویان از قبیل تولید محصولات صنایع دستی اعم از تولید کیف، قالیبافی، خیاطی و … انجام می‌دهند، قرار گرفت.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور گفت: این مرکز با ظرفیت ۱۵۰ نفر تنها مرکز کاهش آسیب زنان آسیب دیده و با مشکلات متعدد از جمله اعتیاد است.

وی با بیان اینکه اعتیاد واقعیت تلخی است، بیان کرد: یک مرکز مشابه هم در مشهد به زنان آسیب دیده اختصاص دارد و نیاز ضروری به توسعه این مراکز حمایتی وجود دارد تا از این افراد حمایت‌های قانونی و قضائی شود.

وی با بیان اینکه بهترین مدل برای حل آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان، توسعه مراکز حمایتی با مشارکت مردم است، گفت: دستگاه قضائی به عنوان متولی حقوق عامه وظیفه دارد به این افراد توجه داشته باشد و اگر موانعی برای توسعه مراکز حمایتی وجود دارد با کمک نهادهای متولی رفع کند.

معاون دادستان کل کشور اظهار کرد: ساختمان این مرکز توسط شهرداری به مرکز ترک اعتیاد واگذار شده و از طرف دیگر سازمان بهزیستی اعلام کرده ساختمان این مرکز متعلق به آن‌ها نیست، لذا این مرکز بلاتکلیف باقی مانده و این خلأ باید حل شود.

وی در رابطه با ادعای شهرداری تهران درخصوص ساختمان این مرکز، گفت: واقعیت این است که برای رسیدگی به این وضعیت تنها مدل استاندارد مشارکت نهادهای متولی، مردم و خیران است.

ترکی گفت: بسیاری از این افراد آسیب دیده به واسطه یک مشکل و حادثه دچار آسیب شدند در حالی که اگر در یک بازه زمانی مناسب مورد حمایت قرار گیرند می‌توانند به جامعه بازگردند.

وی از شهرداری درخواست کرد ضمن جلب مشارکت مردم از این مراکز حمایت و زمینه توسعه از آن را فراهم کند.

معاون دادستان کل کشور ادامه داد: حتماً مرکز اورژانس اجتماعی در پایانه‌ها باید فعال شوند، با حمایت‌های حقوقی قضائی حاکمیت امکان حل آسیب را ندارد و این معضلات بدون کمک‌ها و مشارکت مردم حل نمی‌شود.

وی افزود: اقدامات خوبی توسط شهرداری تهران برای توسعه گرمخانه‌ها در حال انجام است و باید این مرکز در جهت کاهش آسیب توسعه یابد.

ترکی تاکید کرد: سازمان بهزیستی بایستی فرآیند صدور مجوز برای فعالیت مراکز کاهش آسیب را تسهیل کند.

در ادامه معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور با حضور در شیرخوارگاه شبیر از این مرکز بازدید کرد.

وی با حضور در شیرخوارگاه شبیر از نزدیک در جریان نحوه نگهداری کودکان و مشکلات موجود در این شیرخوارگاه قرار گرفت.

کد خبر 5463855 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: اعتیاد زنان غلامعباس ترکی شهرداری تهران شورای شهر تهران آلودگی هوا شهر تهران شرکت کنترل کیفیت هوای تهران پلیس راهور ماه مبارك رمضان گرد و خاک ترافیک هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان تامین اجتماعی ماه رمضان 1401 سازمان هواشناسی میراث فرهنگی مراکز حمایت حقوق عامه کاهش آسیب کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۵۷۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رستمی گفت: تلاش ما بر این است که منویات رهبری در امر جهش تولید با مشارکت مردم را جامه عمل بپوشانیم، لذا با تدبیر ریاست سازمان، مقررات تسهیل شده جدیدی در صدور پروانه تأسیس واحد تولیدی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل ابلاغ کردیم.

وی توضیح داد: اگر خط تولید کارخانه‌ای توسط اداره کل داروی سازمان غذا و دارو به تأیید فنی GMP رسیده باشد، نیازی به موازی کاری و طی مجدد مراحل تأیید در اداره کل فراورده‌های سنتی، مکمل و طبیعی نخواهد داشت و این موضوعی است که پیش از این بعضاً تا حدود ۶ ماه به طول می‌انجامید

رستمی تصریح کرد: مباحث جهش تولید، رونق صادرات و خودکفایی در تولید مواد اولیه فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل در دستور کار ویژه این اداره کل قرار دارند.

کد خبر 6089451 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • ابلاغ مقررات تسهیل صدور پروانه تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل
  • تسهیل در صدور پروانه شرکت های داروسازی
  • حذف موازی کاری از صنعت داروسازی/ تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید