Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@06:38:25 GMT

الزامات زندگی توحیدی در مناجات‌های ماه رمضان نهفته است

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۱۰۵۳

الزامات زندگی توحیدی در مناجات‌های ماه رمضان نهفته است

محمد نبوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت مناجات خوانی در ماه رمضان اظهار کرد: اهمیت پرداختن به مناجات‌خوانی و برقراری جلسات مناجات به قدری است که در وضعیت دوستان اهل بیت و دغدغه مندان برای پاکسازی جامعه از آلودگی اثرگذار است.

مداح استان قزوین اذعان کرد: زمانی افراد با نفس‌های پاک گرد هم می‌آیند و به واسطه مناجات در کنار هم قرار می‌گیرند فضای آلوده شهر به ویژه آلودگی‌های گناه از بین می‌رود و فضای شهر، زندگی، جامعه و انسان تطهیر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مناجات رقت قلب و رحم انسان، خانواده و جامعه را افزایش داده و مردم را متوجه رحمت پروردگار می‌کند چنانچه نزول رحمت پروردگار با مناجات حاصل می‌شود و اگر مناجات نباشد مردم با خدا بیگانه می‌شوند.

این مداح بیان کرد: راه ارتباطی انسان با خدا مناجات است که اگر راه ارتباطی انسان با خدا قطع شود مسیر انسان، خانواده و چه بسا جامعه به ناکجا آباد منتهی می‌شود و رحمت پروردگار نازل نمی‌شود.

وی تصریح کرد: مردم نمی‌دانند که مشمول رحمت پروردگار بودن به واسطه مناجات و مناجات‌کنندگان است و طبق احادیث و روایات ارتباط معصومین با پروردگار نیز به واسطه مناجات بود و راه رفتن به ملکوت نیز از این مسیر بوده است پس می‌توان گفت انسان به واسطه مناجات به ملکوت راه پیدا می‌کند.

نبوی با تاکید بر لزوم ترویج مناجات خوانی در هیئت‌های مذهبی در ماه رمضان عنوان کرد: الزامات زندگی توحیدی و معنوی در ادعیه‌ای از جمله ابوحمزه ثمالی، افتتاح، دعای کمیل و سایر دعاها نهفته است که اگر کسی مؤدب به دعا باشد و معارف دعا را پیدا کند زندگی سلمان وار خواهد داشت.

وی افزود: از سوی دیگر باید به این نکته توجه داشت که شهدایی نظیر سردار سلیمانی از دل مناجات به جامعه عرضه می‌شوند به گونه‌ای که اگر به مطالعه سیره شهدا و افراد فرهیخته بپردازیم مناجات خوانی را جزو شاخصه‌های اصلی این افراد خواهیم یافت.

مداح اهل بیت و مناجات‌خوان در پایان گفت: افرادی که اهل مناجات هستند به ملکوت راه پیدا می‌کنند و دعا و مناجات مسیری برای ورود به حریم خداوند است.

کد خبر 5465163

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد نبوی نوحه و مداحی مناجات خوانی ویروس کرونا بوشهر گرد و غبار کرمانشاه آلودگی هوا هفته هنر انقلاب اسلامی ماه رمضان 1401 خراسان رضوی مشهد آمار کرونا خطبه های نماز جمعه ماه مبارك رمضان انقلاب اسلامی هنر رحمت پروردگار مناجات خوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۱۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»

در جلسه‌ای که با حضور اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر این شورا درباره گیرایی داستان «رستگاری» و استفاده از تکنیک‌های جدید جلوه‌های ویژه برای سریال‌های مناسبتی در ماه رمضان توضیحاتی ارائه داد و گفت: این سریال توانسته مردم را با سلایق مختلف پای تلویزیون بنشاند.

آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز با تمجید از محتوای سریال «رستگاری» عنوان کرد: صداوسیما ویترین متفاوتی را برای ماه رمضان تدارک دیده بود.

در این جلسه با هدایایی از  کارگردان، بازیگران و عوامل سریال «رستگاری» تقدیر شد.

«رستگاری» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مسعود ده‌نمکی ماه مبارک رمضان از شبکه دو سیما پخش شد.

در این اثر هنرمندانی همچون محمود پاک نیت، رضا استادی، پویا امینی، مهدی سلوکی، کاوه سماک باشی، حمید رضا هدایتی، رامین راستاد، نیما شاهرخ شاهی، رضا توکلی، حسن اسدی، محمدرضا رهبری، مالک سراج، افشین سنگ چاپ، رامبد شکر آبی، اکبر رحمتی، محمود مقامی، مختار سائقی، نفیسه روشن، سولماز حصاری، پوراندخت مهیمن، شیوا خسرومهر، پرنیا کربلایی، ساقی زینتی، المیرا ربیعی، عاطفه رحمان‌پور، حسنی قبادی، فریبا ترکاشوند، پریا انوری، ژاله درستکار، مونا افخمی، مهرسا فلاحیان، فرخنده فرمانی زاده و افسر ناصری ایفای نقش کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • جزئیات مسلمان شدن ژوزه مورایس سرمربی سپاهان اعلام شد
  • ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟
  • آیت‌الله جاودان: با مراقبه و محاسبه اعمال به رحمت الهی می‌رسیم
  • انسان مدرن اولیه تک‌شاخ سیبری را دیده بود
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»