Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آرش گوهری با بیان اینکه میزان بالای نوفه‌های لرزه‌ای ناشی از فعالیت‌های انسانی در شهر تهران، امکان ثبت خرد لرزه‌های گسل‌ها را دشوار ساخته و از این رو احتمال عدم ثبت فعالیت لرزه‌ای برخی از گسل‌های موجود در شهر تهران به دلیل فقدان شبکه متراکم لرزه‌نگاری و سطح نوفه بالا وجود دارد، گفت: با توجه به وسعت و اهمیت کلانشهر تهران و همچنین توسعه روزافزون آن، بررسی رفتار گسل‌های شناخته شده بزرگ و تاریخچه زمین لرزه‌های اتفاق افتاده در این شهر یک ضرورت محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شهرداری تهران با بیان اینکه بررسی داده‌های ثبت شده در مرکز لرزه نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران و همچنین شبکه لرزه نگاری سازمان مدیریت بحران شهر تهران بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۵، نشان از فعالیت‌های لرزه‌ای گسل‌های درون شهر تهران دارد، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری پایتخت با هدف رفع دغدغه‌های موجود در حوزه پایش گسل‌ها و نیز با توجه به اهمیت پایش لرزه خیزی اقدام به تأمین و نصب مجموعه‌های لرزه نگاری درون چاهی کرده است.

وی در ادامه افزود: بر همین اساس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اقدام به خرید شش مجموعه حس‌گر لرزه‌نگاری درون چاهی (یک دستگاه حسگر برای عمق ۱۰۰ متری و ۵ دستگاه حسگر برای عمق ۵۰ متری) کرد و حفاری گمانه‌های موردنیاز برای نصب و راه اندازی این تجهیزات با همکاری مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح در دستور کار قرار گرفت. حفر گمانه ۵۰ متری مربوط به ایستگاه لرزه نگاری منطقه ۱۵ در شهریور ماه سال گذشته به اتمام رسید و در حال حاضر نیز عملیات حفاری گمانه‌های ۵۰ متری ایستگاه‌های لرزه نگاری مناطق ۱، ۴ و ۱۸ در حال انجام است. پیش بینی می‌شود کار حفر این گمانه‌ها به زودی نهایی شده و حفاری گمانه ۱۰۰ متری پروژه ایستگاه لرزه نگاری بوستان نهج البلاغه نیز در آینده نزدیک آغاز شود.

به گفته رئیس مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح، نصب لرزه نگارها در اعماق ۵۰ و ۱۰۰ متری که راهکاری جهت نزدیکی به سنگ بستر برای دریافت بهتر امواج زمین لرزه‌ها و دریافت زمین لرزه‌های با بزرگای کم است، نیازمند چاه‌هایی (گمانه‌هایی) مناسب با بالاترین استاندارد ممکن حفاری است. لذا حفاری گمانه‌های مذکور با توجه به تجهیزات و قابلیت‌های فنی مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شهرداری تهران، به این مرکز واگذار شده است.

حفر گمانه ۵۰ متری مربوط به ایستگاه لرزه نگاری واقع در منطقه ۱۵، شهریور ماه سال گذشته پایان یافت و نصب و راه اندازی ابزار لرزه نگاری و تجهیزات مربوطه نیز در دی ماه همان سال به سرانجام رسید. در نهایت ایستگاه فوق به صورت رسمی در تاریخ اسفندماه سال ۱۴۰۰ افتتاح شد و داده‌های آن به صورت برخط (آنلاین) در حال ثبت و ارزیابی است.

کد خبر 5465126

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران دانشگاه تهران مرکز لرزه نگاری کشور شهرداری تهران شورای شهر تهران آلودگی هوا شهر تهران شرکت کنترل کیفیت هوای تهران سازمان تامین اجتماعی گرد و خاک پلیس راهور سازمان محیط زیست غلامحسین محسنی اژه ای قوه قضاییه علیرضا زاکانی سازمان هواشناسی بهزیستی مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح حفاری گمانه لرزه نگاری شهر تهران ۵۰ متری لرزه ها گسل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۱۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟

با ۵۰۰ میلیون تومان می‌توان در محله پیروزی آپارتمانی با عمر بنای ۹ سال و دارای پارکینگ و یا در محله سبلان، واحدی ۶۲ متری و ۸ سال ساخت و دارای آسانسور و پارکینگ را به صورت رهن کامل اجاره کرد.

به گزارش اکوایران، بررسی بازار رهن و اجاره در تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون تعداد فایل‌های اجاره در حال افزایش است و به نظر می‌رسد رفته رفته با نزدیک شدن به فصل جابه‌جایی‌ها، موجران به بازار وارد شده‌اند.

بنا به مشاهدات ما، با بودجه‌ای معادل ۵۰۰ میلیون تومان در پایتخت می‌توان واحدی با متراژ حدودی بین ۳۰ تا ۹۰ مترمربع با سن بنای نوساز تا ۳۰ سال ساخت را به صورت رهن کامل اجاره کرد.

برخی از واحد‌ها دارای امکاناتی همچون پارکینگ و آسانسور و انباری نیز هستند و برخی دیگر یک یا دو مورد از این ویژگی‌ها را دارند و اغلب یک الی دو اتاق خواب را دارا هستند.

با ۵۰۰ میلیون تومان می‌توان در محله پیروزی واحدی ۹ سال ساخت و دارای پارکینگ و یا در محله سبلان، واحدی ۶۲ متری و ۸ سال ساخت و دارای آسانسور و پارکینگ را به صورت رهن کامل اجاره کرد.

در محله سلسبیل، برای رهن کامل واحدی ۸۶ متری و ۱۷ سال ساخت، به همراه پارکینگ و انباری و در محله استادمعین، برای آپارتمانی ۵۶ متری و ۱۳ سال ساخت، ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

آپارتمانی ۹۰ متری و ۴ سال ساخت در محله جوانمرد قصاب واپارتمانی ۵۰ متری و ۴ سال ساخت در طوس، ۵۰۰ میلیون تومان رهن کامل قیمت‌گذاری شده است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت رهن و اجاره خانه در مناطق مختلف تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • جزییات آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • (ویدئو) آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • ببینید | اولین تصویر از آتش‌سوزی شدید یک کارگاه ۲ هزار متری در جنوب تهران
  • فیلم| آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟
  • یکخوابه‌های تهران قیامت به پا کردند! / رهن کامل آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر چند؟
  • رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر