Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@03:07:34 GMT

جریمه نخست وزیر انگلیس برای رسوایی پارتی گیت

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۷۷۳۷۵

جریمه نخست وزیر انگلیس برای رسوایی پارتی گیت

رسوایی پارتی گیت در نتیجه تحقیقات پلیس لندن سرانجام سرباز کرد و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به نقض قوانین کرونایی متهم و جریمه شد.

به گزارش مشرق، دفتر نخست وزیری روز سه‌شنبه تائید کرد که علاوه بر نخست وزیر، وزیر دارایی انگلیس نیز از سوی پلیس جریمه شده است. گفته می‌شود همسر نخست وزیر انگلیس هم در فهرست جرائم پلیس قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرای رسوایی پارتی گیت، کمی بیش از سه ماه پیش و با انتشار گزارشی در روزنامه انگلیسی دیلی میرر کلید خورد. براساس گزارش این روزنامه، یک سال قبل، یک مهمانی خداحافظی برای یکی از کارکنان و همچنین یک مهمانی کریسمس در دفتر نخست وزیر انگلیس برگزار شده است. این مهمانی ها در میانه دور دوم محدودیت های کرونایی در انگلیس برگزار شد که در جریان آن، برگزاری گردهمایی غیرکاری در فضای بسته ممنوع بود.

بعلاوه، گزارش های دیگری در مورد پارتی های دیگر در داونینگ استریت منتشر شد که در واقع از برگزاری مهمانی ها در سختگیرانه ترین دوران محدودیت های کرونایی خبر می داد.

پلیس تاکنون بیش از ۵۰ نفر را که در این مراسم حضور داشته‌اند جریمه کرده، اما نام آن ها را فاش نکرده است.

رهبر حزب اصلی مخالف انگلیس (کارگر) در واکنش به تحول خواستار کناره‌گیری نخست وزیر و وزیر دارایی شده است. «کی‌یر استارمر» گفت که هر دو نفر برای حکومت کردن مناسب نیستند و «انگلیس شایسته رهبران بهتری است»

وی افزود: بوریس جانسون و ریشی سوناک قانون را زیر پا گذاشته اند و بارها به مردم بریتانیا دروغ گفته اند. هر دو باید استعفا دهند.

«اد دیوی» رهبر لیبرال دموکرات ها نیز خواستار برگزاری جلسه اضطراری پارلمانی برای برگزاری رای عدم اعتماد به نخست وزیر شده است و گفت: این دولت بحران زده از کشوری که در بحران است غفلت می کند.

این درحالیست که نظرسنجی جدید موسسه یوگاو نیز نشان می دهد که عذرخواهی اخیر جانسون کمتر تاثیری در تغییرافکار عمومی این کشور داشته است و ۶۳ درصد انگلیسی ها بر این باورند که جانسون باید استعفا دهد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت ویروس کرونا بوریس جانسون انگلستان دفتر نخست وزیری دارایی انگلیس پلیس لندن خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت نخست وزیر انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۷۷۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ وزیر امور خارجه بریتانیا دیوید کامرون در جریان سفر به کی‌یف به رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی وعده داد که سالانه تا زمانیکه لازم باشد، ۳.۷۵ میلیارد دلار به اوکراین خواهد داد و حتی به این کشور چراغ سبز نشان داد تا از این تسلیحات انگلیس علیه اهدافی در خاک روسیه استفاده کند.

وی در توجیه کمک نظامی انگلیس به اوکراین گفت «همانطور که روسیه در داخل اوکراین حمله می‌کند، می‌توانید کاملاً درک کنید که چرا اوکراین احساس می‌کند که باید اطمینان حاصل کند که از خود دفاع می‌کند».

وزیر خارجه بریتانیا همچنین به رویترز گفت که برخی از تسلیحات در زمان دیدار وی از اوکراین، به این کشور تحویل داده می شود.

کامرون که در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ بعنوان نخست‌وزیر انگلیس فعالیت داشت و چند ماه پیش به عنوان وزیر خارجه روی کار آمد با وزیر خارجه اوکراین دیمیترو کولبا و زلنسکی در دومین سفر به کی‌یف از زمانی که بعنوان وزیر خارجه منصوب شده است، دیدار کرد.

سفیر ایالات متحده در اوکراین بریجت برینک گفته است که ایالات متحده، اوکراین را به استفاده از تسلیحات آمریکا علیه مواضعی در خاک روسیه ترغیب نکرده بود.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲، بریتانیا متعهد به پرداخت ۱۲.۵ میلیارد پوند به کی‌یف شده که ۷.۶ میلیارد پوند از آن مبلغ، کمک نظامی می‌شود که سه میلیارد پوند از کل این مبلغ برای کمک نظامی در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ است.

کمک‌های نظامی انگلیس شامل تسلیحات کشنده و غیرکشنده از جمله تانک‌ها، سامانه‌های پدافند هوایی و موشک‌های نقطه‌زن دور برد می‌شود.

کرملین از کامرون به دلیل مطرح کردن «یک اظهارنظر بسیار خطرناک دیگر» درباره جنگ اوکراین به شدت انتقاد کرده است. سخنگوی کرملین «دیمیتری پسکوف» در این خصوص گفت «این تشدید مستقیم تنش در جنگ اوکراین است که به طور بالقوه تهدیدی برای امنیت اروپا خواهد بود».

کد خبر 849118 منبع: فارس برچسب‌ها انگلیس خبر ویژه روسیه - اوکراین انگلیس - دیوید کامرون

دیگر خبرها

  • پارتی پر سروصدایی که سوشیال مدیا را منفجر کرد/ عکس
  • نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • چلسی - وست هم؛ ترکیب رسمی
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری مهمانی غدیر
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری میهمانی غدیر
  • آرسنال - بورنموث؛ ترکیب رسمی
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • طرح جدید نخست وزیر اسرائیل برای اداره غزه