Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@20:35:50 GMT

نکات مهم در طراحی کارت ویزیت

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۲۴۹۵

نکات مهم در طراحی کارت ویزیت

آفتاب‌‌نیوز :

در ادامه به تعریف کلی از طرح لایه باز می‌پردازیم وبعد از آن نکات مهم ابتدایی برای طراحی کارت ویزیت را توضیح می‌دهیم.

به طور کلی به تمام فایل‌های گرافیکی که کاربر می‌تواند آن‌ها را ویرایش کند و به نوعی آن‌ها را تغییر دهد، طرح لایه باز می‌گویند.

رنگ و سایز کارت ویزیت

به طور معمول دو سایز استاندارد برای چاپ کارت ویزیت وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایز ۹ در ۶ سانتی متر و سایز ۸.۵ در ۴.۸ سانتی متر، این دقت در سایز استاندارد صرفا به دلیل جلوگیری از پرت کاغذ چاپی می‌باشد. برای رعایت استاندارد‌های چاپی و جلوگیری از افت کیفیت موقع چاپ، رزولیشن طرح را حتما ۳۰۰ Dpi در نظر بگیرید. بعد از تنظیم سایز و رزولیشن حتما دقت داشته باشید که مود رنگی طرح مورد نظر را در تنظیمات نرم افزارخود بر روی CMYK قرار دهید. اگر بخواهیم تفاوت دو حالت را به طور خلاصه توضیح دهیم باید این را در نظر داشته باشیم که مود رنگی RGB بر اساس نور و مناسب نمایشگر می‌باشد و فایل‌هایی که بر اساس آن به چاپخانه فرستاده می‌شود، نتیجه طرح بعد از چاپ چیز متفاوتی خواهد بود.

تنظیم محل برش کارت ویزیت

در طراحی کارت ویزیت لایه بازحتما فضایی را برای برش احتمالی یا همان خلاصی برش در نظر بگیرید. برای اطمینان از آسیب ندیدن طرح و متون استفاده شده در کارت ویزیت ۵mm از هر چهار سمت طرح را به عنوان حاشیه اطمینان در نظر بگیرید. آسانترین راه استفاده از خط کش خود فتوشاپ با کد دستوری Ctrl + R می‌باشد.

خلاصی برش در طرح کارت وزیتعدم استفاده از خطوط حاشیه به صورت عمودی و افقی

استفاده از خطوط حاشیه شاید در نگاه اول زیبا به نظر برسد، ولی به دلیل خطا در برش نهایی کارت ویزیت، کل طرح شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تمامی دستگاه‌های برش هنگام برش لبه ها، با درصد ناچیزی خطا همراه هستند و حتی یک میلیمتر خطا می‌تواند تمام زحمات شما را از بین ببرد.

خوانایی متن استفاده شده در کارت ویزیت

گاهی اوقات خوانا نبودن نوشته‌های طرح، کارایی کل کارت ویزیت را از بین می‌برد. چون به دلیل رعایت نشدن یک سری از اصول طراحی، مانند توجه به رنگ نوشته و زمینه کارت ویزیت، یا استاندارد نبودن سایز نوشته‌ها و یا افکت‌های خاص در متن، شماره تلفن، آدرس و ایمیل مشتریان شما را برای خواندن ان‌ها با مشکل مواجه خواهد کرد.

ذخیره فایل

مهم‌ترین بخش قبل از چاپ، ذخیره فایل با فرمت صحیح است. ذخیره فایل با فرمت Jpg یا Png ممکن است حاشیه طرح شما را کمی بی کیفیت کند. پس بهترین کار ذخیره فایل به صورت TIFF یا Psd در برنامه فتوشاپ و فرمت PDF یا EPS یا Ai در برنامه الستریتور می‌باشد.

جمع بندی

مطالب گفته شده اصلی‌ترین نکات برای شروع طراحی کارت ویزیت به حساب می‌آید و رعایت نکردن آن‌ها باعث خرابی کار در پروسه چاپ می‌شود. مجموعه ترنج گراف با انتشار انواع طرح لایه باز این امکان را برای شما کاربران فراهم کرده تا طرح مختص شغل خود را از بین ۶۰۰۰ طرح لایه باز در کمنرین زمان ممکن دانلود و مشخصات فروشگاه خود را بر روی آن اعمال کنید. تمامی فایل‌های موجود توسط طراحان حرفه‌ای بررسی شده و بدون مشکل در سایت قرار گرفته اند. طرح‌های لایه باز موجود در وبسایت toranjgraph.ir در موضوعات مختلفی دسته بندی شده تا به راحتی امکان تهیه آن برای افراد مبتدی و حرفه‌ای مهیا باشد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: طراحی کارت ویزیت طراحی کارت ویزیت تبلیغات طراحی کارت ویزیت طرح لایه باز ذخیره فایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۲۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد عنکبوت در سیاره سرخ

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، مدارگرد مارس اکسپرس آژانس فضایی اروپا، عکس جدیدی را از ویژگی‌های کوچک و تاریک سیاره سرخ ثبت کرده که به عنکبوت‌ شباهت دارند. 

بررسی‌های صورت گرفته از تصاویر مذکور، این ویژگی‌ها را ‌مانند گروهی عنکبوت نشان می‌دهد که در منطقه‌ای از مریخ موسوم به اینکا سیتی (Inca City) واقع در نزدیکی قطب جنوب سیاره سرخ در حال حرکت هستند و اگرچه در روز زمین بارش‌های مداوم شکوفا شدن گل‌ها را در پی داشته اما، در سیاره سرخ شاهد لشگر عنکبوت‌ها هستیم.

این ویژگی‌های کوچک و تاریک از میان شکاف‌های سطح مریخ جوانه می‌زنند. دانشمندان می‌گویند، این پدیده زمانی ظاهر می‌شود که نور خورشید بهاری بر لایه‌های دی اکسید کربن که در زمستان تاریک مریخ رسوب کرده‌اند، می‌تابد.

 براساس بیانیه آژانس فضایی اروپا،  یخ دی‌اکسید کربن به نوبه خود در لایه زیرین سطح مریخ به گاز تبدیل می‌شود و درنهایت تجمع حاصل از آن به شکل یخ ضخیم درمی‌آید‌.

گاز آزادشده، غبار تیره را از زمین زیرین خود به سمت بالا می‌برد و در نهایت گرد و غبار را وادار می‌کند تا پیش از نشستن روی سطح، مانند آب فوران‌کرده از یک آبفشان، از لایه‌های بالایی یخ پرتاب شود. این امر، ساختارهای ترک‌خورده و عنکبوت‌مانند را در اندازه ۴۵ متر تا یک کیلومتر ایجاد می‌کند.

منطقه موسوم به اینکا که به طور رسمی با نام «آنگوستوس لابیرینتوس» (Angustus Labyrinthus) شناخته می‌شود، شبکه‌ای خطی و تقریباً هندسی از برآمدگی‌ها مانند آنچه که روی زمین است را به نمایش می‌گذارد و بخشی از یک ویژگی دایره‌ای به عرض تقریبی ۵۳ مایل (۸۶ کیلومتر) است.

مقامات سازمان فضایی اروپا در بیانیه‌ای گفتند: ما هنوز دقیقاً مطمئن نیستیم که منطقه اینکا چگونه شکل گرفته، ممکن است تپه‌های شنی در طول زمان به سنگ تبدیل شده باشند. شاید موادی مانند ماگما یا ماسه از میان صفحات شکسته سنگ مریخ به بیرون نفوذ کرده و این منطقه شکل گرفته است.

جدیدترین تصاویر از  این منطقه توسط دوربین استریو با وضوح بالا مدارگرد مارس‌اکسپرس در ۲۷ ماه فوریه حدود دوماه پیش هنگام فصل پاییز مریخ ثبت شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رصد عنکبوت در سیاره سرخ
  • ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی
  • ویزیت رایگان در روستای صدیف سنچولی بخش قرقری هیرمند
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • گزارش تصویری از نمایشگاه وجشنواره سلامت در بندرعباس
  • نکات تربیتی فرزند از زبان استاد قرائتی + فیلم