Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس سازمان حج و زیارت در دیدار با تولیت آستان مقدس امیرالمومنین علی (ع) بر ضرورت تشکیل «اتحادیه اماکن متبرکه تشیع و امامان معصوم علیهم السلام» در جهان اسلام تاکید کرد و آن را راهگشا درجهت وحدت بیشتر جهان اسلام و پیروان مکتب اهل بیت (ع) دانست.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، دکتر سید صادق حسینی که در راس هیئتی به عراق سفر کرده است در دیدار با دکتر عیسی خرسان رئیس عتبه علوی در نجف اشرف خدمت رسانی به امیرالمومنین علیه السلام و زوار ایشان را افتخاری بزرگ برای خادمین عتبه علوی دانست و آن را افتخاری عظیم از جانب اهل بیت عصمت و طهارت خواند و برای دست اندرکاران آرزوی موفقیت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ارتباط قوی که از طریق دیپلماسی زیارت بین دو کشور ایران و عراق ایجاد شده را قابل ستایش دانست و آن را موجب استحکام و تقویت سیاسی بین دو کشور توصیف کرد و گفت: این ارتباط که به موجب دیپلماسی زیارت بوقوع پیوسته، دو کشور را محور جهان اسلام قرار داده است.
رییس سازمان حج وزیارت با اشاره به وجود علمای بارز و صاحب نام حوزه علمیه نجف اشرف و حوزه علمیه قم گفت: این دو حوزه علمیه به مثابه دو بال برای مکتب اهل البیت (ع) هستند؛ همچنین وجود ائمه معصومین علیهم السلام در نجف اشرف و شهر قم، پیوند زائران دو کشور را مستحکم‌تر ساخته است که باید از آن صیانت کرد.
وی افزود: پیوند مردم دو کشور به واسطه این قرابت و زیارت روز به روز مستحکم‌تر شده است و مردم کشور‌های عراق، ایران و سوریه و لبنان به دلیل این فضای معنوی ایجاد شده احساس برادری و نزدیکی بیشتری با یکدیگر می‌کنند و این امر به تحقق امت واحده اسلامی کمک خواهد کرد.
رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: نجف اشرف به دلیل عظمت و جایگاه والای حضرت امیرالمومنین علیه السلام در تمام جهان اسلام و احترام همه مسلمانان به مرتبه معنوی ایشان، باید دارای نقشی خاص در وفاق و اتحاد مسلمانان و دوری از انشقاق و اختلاف‌ها باشد.
وی جایگاه امیرالمومنین (ع) را در دیگر مذاهب نیز جایگاهی والا و قابل احترام توصیف کرد و اظهار داشت: شخصیت امیرالمومنین ع باید محور وحدت در جهان اسلام باشد چرا که همه مذاهب اسلامی و همه ادیان توحیدی احترامی ویژه برای آن حضرت قائلند، لذا عتبه امیرالمومنین باید نقش ویژه‌ای ایفا کند.
دکتر حسینی همچنین تدوین دائره المعارف بزرگ «امیرالمومنین علیه السلام» را برای شناخت شخصیت والای آن امام عظیم الشان از جمله ضرورت‌های پژوهشی دانست و اظهار داشت: ضرورت دارد تا به منظور معرفی شخصیت جهان شمول آن حضرت، جایگاه علمی، تنگنا‌های تاریخی دوره امامت آن حضرت و گذشت‌هایی که آن حضرت برای تحقق امت واحده اسلامی کرده است، برای جهان اسلام تبیین صورت گیرد.
وی همچنین بر ضرورت تشکیل اتحادیه اماکن متبرکه شیعه و امامان معصوم تاکید و پیشنهاد کرد این اتحادیه برای انسجام خدمت رسانی بهتر به زائران اهل بیت عصمت و طهارت در جهان اسلام تشکیل شود.
وی تصریح کرد: زائران کشور‌های اسلامی می‌توانند عامل پیوند میان کشور‌های اسلامی باشند، زیرا ما به ویژه در عراق اماکن متبرکه‌ای در نجف اشرف، کربلا، کاظمین و سامرا داریم و در ایران نیز در مشهد، شیراز و قم اماکن متبرکه داریم ضمن اینکه در سوریه نیز بارگاه منور حضرت زینب و حضرت رقیه سلام الله علی‌ها را داریم و در بقیع نیز قبور مطهر چهار تن از امامان شیعه را داریم که مورد توجه تمام عاشقان اهل بیت پیامبر ص قرار دارد و می‌تواند عامل قرابت و نزدیکی شیعیان باشد؛ لذا ضرورت تشکیل چنین اتحادیه‌ای بیش از گذشته احساس میشود.
دکتر حسینی اضافه کرد: با توجه به پیشنهاد تشکیل چنین اتحادیه ای، می‌توان خط پروازی ایجاد کرد که زائرانی که به ایران سفر می‌کنند با زیارت حرم مطهر هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، به زیارت شاهچراغ در شیراز و حرم حضرت معصومه (ع) در قم مشرف شوند و بالطبع زائران ایرانی نیز به زیارت بارگاه منور ائمه معصومین علیهم السلام در عراق مشرف شوند وسایر زائران نیز در دیگر کشور‌های مدنظر از این فضای ایجاد شده بهره‌مند شوند.
وی اضافه کرد: چنین اتحادیه‌ای می‌تواند موجبات توسعه فرهنگ اهل بیت (ع) و ایجاد قرابت در بین مسلمانان و وحدت بیشتر در همه نقاط جهان اسلام قرار گیرد.
دکتر حسینی پیشنهاد کرد؛ این اتحادیه با محوریت ایران و عراق ایجاد و سازمان حج و زیارت و دست اندرکاران ذیربط در کشور‌های ایران و عراق نیز در این راستا همه اهتمام و تلاش لازم را انجام دهند.
دکتر عیسی خرسان مسوول عتبه علوی نیز با خیر مقدم به رییس سازمان حج و زیارت و استقبال از پیشنهاد‌های دکتر حسینی گفت: ما نیز به منظور خدمت رسانی به زائران امیرالمومنین علیه السلام از هر گونه خدمت دریغ نخواهیم کرد و تمام تلاش خود را برای آنان انجام می‌دهیم.
وی نیز روابط دو کشور را به واسطه فضای ایجاد شده زیارتی مناسب و مستحکم دانست و تاکید کرد: دو ملت یک وجه اشتراک مهم دارند که آن ولایت امیرالمومنین و عشق به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است و این مهم موجب همدلی بیشتر شده است.
مسوول عتبه علوی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تاریخ نگاری زندگی حضرت امیرالمومنین (ع) و اقدامات نجف اشرف اضافه کرد: اقدامات مناسبی در این زمینه انجام می‌گیرد که بی شک از دیدگاه‌های دوستان خود در کشور ایران نیز بهره‌مند خواهیم شد.
وی از حضور رییس سازمان حج وزیارت و هیئت همراه قدردانی کرد و از اهتمام ویژه عتبه علوی برای خدمت رسانی به زایران اهل بیت عصمت و طهارت خبرداد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جهان اسلام امیرالمومنین علیه السلام اهل بیت عصمت و طهارت سازمان حج و زیارت رییس سازمان حج امیرالمومنین ع خدمت رسانی اماکن متبرکه علیهم السلام دکتر حسینی جهان اسلام عتبه علوی ایجاد شده اهل بیت ع نجف اشرف آن حضرت دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۱۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان

محمد کرمی در جلسه با مدیر کل و معاونان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان که در محل استانداری برگزار شد،گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته در نوروز امسال، خوشبختانه این استان در سطح کشور خوش درخشید و عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد که جای قدردانی دارد.

وی افزود: در ایام نوروز کمترین چالش و کمبود را شاهد بودیم و مسافران و گردشگران نوروزی سفر خوبی را تجربه کردند که این موضوع ثمره مهمان نوازی مردمان خوب و خونگرم این دیار و تعاملات و همکاری‌های صورت گرفته اعضای ستاد خدمات سفر سیستان و بلوچستان بود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این استان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است و در زمینه گردشگری می‌تواند به رشد و توسعه آن کمک شایانی بکند و اگر گردشگری با چاشنی خلاقیت و نوآوری همراه شود تاثیر بیشتر و اثر گذاری دو چندانی خواهد داشت و باید در این بخش از همه ظرفیت‌ها بویژه ظرفیت نخبگانی، دانشجویی و دانش‌آموزان بهره کافی را برد.

وی تاکید کرد: گردشگری سیستان و بلوچستان با مشارکت مردم و همه گروه‌های مردمی در تحول و تغییر چهره استان بسیار موثر است و با ایجاد و فعال‌سازی تعاونی‌های تخصصی می‌توان مشارکت مردم را در این حوزه‌ها بیشتر کرد و از قدرت مردمی که قدرت بسیار ارزشمندی است به بهترین نحو استفاده کرد.

کرمی افزود: ارتباط با سایر کشور‌های همسایه از جمله پاکستان، افغانستان و عمان باید جزو اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی در سیستان و بلوچستان باشد و با برگزاری نمایشگاه‌های مشترک صنایع‌دستی و گردشگری و تبادل فرهنگ‌ها برای تحکیم و تقویت این ارتباطات گام برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تبریک ویژه سپاهانی‌ها به ژوزه مورایس | عکس
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟