Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@00:10:05 GMT

ابطال پروانه بهره‌برداری دامداران و مرتعداران متخلف

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۲۳۸۸

ابطال پروانه بهره‌برداری دامداران و مرتعداران متخلف

ایسنا/سمنان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر در خصوص ابطال پروانه بهره‌برداری دامداران و مرتعداران متخلف هشدار داد و گفت: با متخلفین برخورد قانونی و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

حیدر واحد مطلق با اشاره به اهمیت پوشش گیاهی و نقش آن در توسعه اقتصادی و اجتماعی این شهرستان اظهار کرد: بنا به ضرورت حفظ منابع پایه آب و خاک و فراهم کردن بستر مناسب جهت تجدید حیات گیاهان مرتعی و به منظور جلوگیری از تخریب و ارتقای اکوسیستم عرصه‌های طبیعی، مدیریت چرای دام که از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در عرصه های مرتعی به شمار می‌آید در مراتع شهرستان مهدیشهر اجرایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن با اهمیت دانستن مدیریت چرا در مراتع میان‌بند شهرستان خاطرنشان کرد: حفظ و احیای مراتع این منطقه به دلیل اینکه هر ساله در دو نوبت بهار و پائیز مورد تعلیف قرار می‌گیرند از اهمیت به سزایی برخوردار می باشد.

وی با اشاره به چگونگی آمادگی مراتع برای چرای دام‌ها ادامه داد: آمادگی مرتع برای چرا زمانی است که گونه‌های علوفه‌ای در مرتع به بذر دهی رسیده باشند و یا رشد گیاه به‌حدی باشد که دام روی سطح خاک اثر پای عمیقی به جای نگذارند.

واحد  مطلق افزود: اگر دام قبل از آمادگی مرتع، گیاه را مورد چرا قرار دهد به علت تغییر فعالیت‌های فیزیولوژیکی و کاهش قسمت‌های هوایی  و مواد غذایی، باعث ضعیف شدن گیاه و کم شدن مقدار تولید علوفه خواهد شد.

رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان مهدیشهرگفت: زمان دقیق ورود و خروج دام به مرتع براساس تاریخی است که در پروانه چراهای صادره و یا طرح‌های مرتع‌داری واگذار شده مربوط به هر روستا یا سامانه‌های عرفی قید شده است.

این مدیر مسئول، گستره و وسعت مراتع ممیزی شده شهرستان  مهدیشهر را 127هزار هکتار اعلام و بیان کرد: از این میزان 7هزار 620 هکتار جزو مراتع قشلاقی و 119هزار 380هکتار جزو مراتع ییلاقی و میان‌بند است .

وی اضافه کرد: تعداد واحدهای دامی و تعداد بهره برداران دارای مجوز در این مراتع افزون بر یک هزار و 450 بهره‌بردار هستند.

حیدر مطلق خاطر نشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قوانین و مقررات مربوط به چرای دام در مراتع، با متخلف یا متخلفان برخورد قانونی خواهد شد. همچنین متخلفین به مراجع قضائی معرفی و پروانه بهره‌برداری آنان باطل می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهرخطاب به مرتعداران و بهره برداران تأکید کرد: بر اساس بخشنامه صادره از سوی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تمامی پروانه‌های چرای دام که تا پایان سال 98 صادر شده است باید حداکثر تا پایان سال 1401 منجر به طرح اجرائی شود در غیر این صورت این پروانه ها فاقد اعتبار خواهند بود.

وی از عموم مردم شهرستان درخواست کرد: هرگونه تخریب، تصرف، حریق، قطع و بوته کنی درختان جنگلی را با شماره های 1504 یا 139 گزارش نمایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها شهرستان مهدیشهر منابع طبيعي منابع طبیعی چرای دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۲۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در آستانه روز شورا‌ها گفت: امسال ۱۱۷۰ طرح عمرانی وخدماتی در این کلانشهر با بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان تصویب شده که تا پایان سال ۸۵۰ طرح آن به بهره برداری می‌رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


محمد نورصالحی افزود: خط دو قطار شهری اصفهان، تکمیل بخش شرقی رینگ چهار ترافیکی از پل راهداران در اتوبان دستجردی تا پل آفتاب در جاده فرودگاه، ساخت پارکینگ طبقاتی از مهمترین این طرح هاست.

دیگر خبرها

  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور