Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-28@23:12:09 GMT

مفاهیم قرآنی در کنار آموزشهای تخصصی علمی قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۶۴۸۱

مفاهیم قرآنی در کنار آموزشهای تخصصی علمی قرار گیرد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام محسن قرائتی روز شنبه در محفل انس با قرآن که با حضور جمعی از نخبگان، فعالان و پیشکسوتان قرآنی خراسان رضوی برگزار شد، افزود: متاسفانه کتاب قرآن را با نگاه علمی و پژوهشی کمتر مورد استفاده قرار گرفته است و حال آنکه قرآن سرشار از مفاهیم علمی و پژوهشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با انتقاد از برخی رفتارهای تقلیدی در مورد قرآن که فقط جنبه تزیینی دارد بیان کرد :باید فعالیت‌های انجام شده مورد بازنگری قرار گیرد تا تاثیر کتاب خدا در جامعه بیشتر شود.

رییس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: در کنار جلسات عزاداری اهل بیت(ع) نشست های قرآنی هم برگزار شود زیرا  همانگونه که توصیه شده است بین قرآن و خاندان نبوت(ع) نباید جدایی باشد. از سوی دیگر باید در کنار برگزاری نمازهای جماعت در مساجد، نشست های قرآنی هم تشکیل شود،زیرا به گفته امام رضا(ع) نماز واجب شد تا قرآن از مهجوریت در آید.

او با اشاره به اینکه باید نهضت قرآنی جدیدی صورت گیرد تا این کتاب از مهجوریت در آیند اظهار کرد: در کنار قرائت، تجوید و حفظ قرآن باید تدبیر هم باشد تا قرآن تأثیرگذار باشد زیرا در حال حاضر کتاب خدا غریب است و باید آن را جدی گرفت.

حجت الاسلام قرائتی بیان کرد: باید تمام کارها و ارزش گذاری ها بر اساس قرآن شکل بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: قرائتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۶۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر طرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت:"اعظم السادات برغمدی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که دبیرخانه طرح ملی تلاوت قرآن کریم در مشهد دایر است افزود: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.   وی ادامه داد: کار ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآن حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.   مدیرطرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، کمک به خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی به خانواده ها از جمله اهداف این طرح است.   برغمدی افزود: این طرح فرصت بی‌نظیری پیش‌ روی دختران علاقه مند به قرآن در استانها قرار می‌دهد.      

 

دیگر خبرها

  • بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • «نیست‌وَش» افتتاح شد/ تخیلی که بر مبنای خیال صورت می‌گیرد
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد