Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@01:10:59 GMT

رونمایی اوپو از نسخه ارزان‌تر گوشی A55 5G

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۳۴۱۸۷

رونمایی اوپو از نسخه ارزان‌تر گوشی A55 5G

فرارو- شرکت اوپو نسخه جدیدی از گوشی‌های مدل A55 را معرفی کرد. این گوشی که Oppo A55s 5G نام دارد، در حقیقت نسخه مقرون‌به‌صرفه‌تر از A55 5G است.


به گزارش فرارو، شرکت اوپو به تازگی از چهارمین گوشی از مدل "A55" رونمایی کرده است. این مدل جدید اوپو A55s 5G نام دارد. کاملاً مشخص نیست که "s" مخفف چیست، زیرا این تلفن اساساً همان Oppo A55 5G است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید توجه داشته باشیم که این گوشی کاملاً متفاوت از گوشی‌ِ دیگری با نام Oppo A55s 5G است که در بازار ژاپن عرضه شده است. چنان که می‌دانید مدل 4G از Oppo A55 نیز وجود دارد.


شرکت اوپو بار دیگر چیپست Dimensity 700 را برای استفاده در این گوشی انتخاب کرده است. این پردازنده، یک تراشه ۷ نانومتری با دو هسته Cortex-A76 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز، شش هسته A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و یک پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2. و یک مودم sub-6 5G می‌باشد. بد نیست اشاره کنیم که گوشی اوپو A55s 5G که در بازار‌های ژاپن عرضه شده، از اسنپدراگون ۴۸۰ استفاده می‌کند.


مدل اصلی A55 5G دارای ۴ گیگابایت رم در نسخه پایه بود، اما ظرفیت رم این مدل جدید از ۶ گیگابایت شروع می‌شود. همچنین نسخه‌ای با ۸ گیگابایت رم LPDDR4x برای هر دو مدل در نظر گرفته شده است. فضای ذخیره سازی همه نسخه‌ها ۱۲۸ گیگابایت است و امکان افزایش ظرفیت حافظه از طریق اسلات کارت microSD وجود دارد. توجه داشته باشید که سیستم عامل ColorOS 11.1 که در این گوشی‌ها به کار رفته می‌تواند ۲ گیگابایت رم مجازی به گوشی اضافه کند. این مدل‌ها روی اندروید ۱۱ اجرا می‌شوند.


صفحه نمایش این گوشی یک نمایشگر ۶.۵ اینچی LCD با وضوح +HD و نسبت تصویر ۲۰ به ۹ می‌باشد. نرخ تازه سازی این نمایشگر درست مانند A55 5G نرخ استاندارد ۶۰ هرتز است. از طرفی نسخه ژاپنی A55s 5G دارای صفحه نمایش ۹۰ هرتز +HD است. صفحه نمایش این مدل جدید دارای ۴۰۹۶ سطح کم نور است، اما هیچ اشاره‌ای به میزان روشنایی مورد انتظار دیده نمی‌شود. محافظی هم برای نمایشگر ارائه نشده است.

یک سوراخ پانچ برای دوربین سلفی که یک سنسور ۸ مگاپیکسلی می‌باشد، در نظر گرفته شده است. در پنل پشتی نیز یک سیستم دوربین سه گانه در نظر گرفته شده است. سنسور اصلی این سیستم یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی است که به همراه یک لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی با فاصله فوکوس ۴ سانتی متر و یک لنز عمق ۲ مگاپیکسلی ارائه می‌شود. در اینجا هم مشخصات هر سه مدل A55 5G در بخش دوربین با هم یکسان هستند. اما مدل 4G مشخصات متفاوتی دارد. این گوشی از لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دو لنز ۲ مگاپیکسلی برای تنظیمات دوربین پنل پشتی استفاده می‌کند. در پنل جلویی نیز یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی ارائه شده است.


در مورد باتری هم مشخصات یکسان است. هر سه مدل دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی هستند با این تفاوت که مدل‌های 5G قابلیت شارژ سریع ندارند. سرعت شارژ مدل 4G ۱۸ وات است. بسته خرده‌فروشی این گوشی‌ها شامل یک شارژر، یک کابل USB A به C، یک کیف محافظ و چند مورد دیگر می‌شود. نسخه ژاپنی A55s 5G دارای باتری کوچکتر ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است. توجه داشته باشید که این مدل با وجود نام یکسان، یک گوشی کاملا متفاوت است.


گوشی اوپو A55s 5G برای پیش‌سفارش در چین آماده است و فروش آن از ۲۵ آوریل (۵ اردیبهشت) آغاز می‌شود. نسخه پایه این گوشی با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به قیمت ۱۱۰۰ یوان (معادل ۱۷۵ دلار، ۱۶۰ یورو و ۱۳۰۰۰ روپیه) به فروش می‌رسد. نسخه دوم دارای رم ۸ گیگاباتی است و با قیمت ۱۲۰۰ یوان (معادل ۱۹۰ دلار، ۱۷۵ یورو و ۱۴۵۰۰ روپیه) در دسترس خواهد بود.


قیمت مهمترین عامل تفاوت بین مدل s و مدل قبلی آن، یعنی A55 5G است. این گوشی در سال ۲۰۲۱ با قیمتی بالاتر، یعنی ۱۶۰۰ یوان عرضه شد و البته دیگر در دسترس نیست. بنابراین، با توجه به مشخصات ارائه شده، می‌توانیم بگوییم که مدل s در حقیقت Oppo A55 5G (2022) است. نسخه ژاپنی A55s 5G هیچ وقت خارج از ژاپن عرضه نشد، بنابراین نمی‌توانیم مقایسه مستقیم بین قیمت‌ها انجام دهیم.


پیش بینی می‌شود که این گوشی در سه رنگ آبی، طلایی و مشکی عرضه شود. با این حال، در فروشگاه آنلاین Oppo فقط گزینه‌های آبی و مشکی دیده می‌شود.

منبع: gsmarena

منبع: فرارو

کلیدواژه: گیگابایت رم یک لنز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۳۴۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، «دی جی آی»(DJI) که بزرگترین تولید کننده جهانی پهپاد است، از محصول جدید DJI Mini 4Kرونمایی کرده است. این پهپاد نسبت به نسخه پیش از خود DJI Mini4 Pro ارزان قیمت تر است و همچنین مدل مذکور دومین پهپاد مخصوص مصرف کنندگان است که در سال جاری عرضه می شود.

به نظر می رسد DJI بخش تولید پهپادهای مصرفی را به مدت 2 سال رها کرده بود اما اکنون این شرکت با عرضه 2 محصول در بخش FPV در نیمه نخست 2024 میلادی دوباره فعال شده است.

برای استفاده از پهپاد Mini 4K نیازی به استفاده از هدست نیست. منابع مختلف طی روزهای اخیر برخی تصاویر این پهپاد را منتشر کرده اند. برخی تصاویر تایید نشده از Mini 4K توسط حساب کاربری @Quadro_News در پلتفرم ایکس منتشر شده است. تصاویر مدعی شده مربوط به آمازون هستند. این تصاویر با هیچ یک از مشخصات پهپاد مطابقت ندارند هرچند اطلاعات کمی از دستگاه منتشر شده است. سیستم ثبات تصویر پهپاد مذکور در مقایسه با Mini4 Pro چندان پیشرفته نیست.

با توجه به آنکه پیش بینی می شود Mini4 Pro ارزان تر باشد، این بدان معناست که برخی سخت افزاهای به کاررفته برای سنجش همه جانبه موانع در آن حذف می شوند. همچنین نشانه هایی وجود دارد که پهپاد جدید به زودی عرضه می شود. در کنار این موارد شایعات تایید نشده ای درباره آن وجود دارد که DJI تصمیم دارد در 29 آوریل این محصول را عرضه کند.

کد خبر 6089781 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ببینید | وعده علیرضا زاکانی به تهرانی‌ها؛ خانه ارزان قیمت در راه است؟
  • محبوب ترین گوشی‌ های میان رده شیائومی سری redmi
  • گوشی جدید ناتینگ، ۲ روز دیگر رونمایی می‌شود
  • قیمت گوشی امروز 8 اردیبهشت 1403
  • قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس
  • قیمت سنگ قبر هم نجومی شد
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • مدل «ددپول» گوشی پوکو F6 می‌سازد؟
  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟