Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران موفق به بومی‌سازی تولید سوزن‌های لقاح مصنوعی برای درمان ناباروری شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، میثم هرآئینی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ایده‌ورزان فردا در معرفی محصولات جدید این شرکت، گفت: «امروز با تلاش متخصصان ایرانی، تمامی فرایند‌های تولید سوزن‌های لقاح مصنوعی در داخل کشور توسط متخصصین این حوزه بومی‌سازی شده و با بهترین و به‌روزترین دستگاه‌ها و تجهیزات در داخل تولید می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید این محصولات، پاسخی برای دغدغه متخصصین این حوزه بوده و همچنین هزینه‌های بیماران را کاهش می‌دهد.»

هرآئینی ضمن اشاره به سابقه سی ساله ایران در حوزه درمان‌های ناباروی IVF، یادآور شد: «ایران در حوزه درمان ناباروری جزو کشور‌های پیشرفته دنیا محسوب می‌شود. با این وجود، تا مدت‌ها محصولات شرکت‌های خارجی وارد و در ایران به فروش می‌رسید. خوشبختانه فعالیت شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در بازار به نتیجه خوبی دست یافته و توانسته در حدود ۳۰ درصد از سهم بازار را به دست آورد.»

وی با بیان اینکه با عرضه سوزن‌های لقاح مصنوعی تولید داخل، بیش از یک میلیون دلار به صورت سالانه از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌شود، درباره محصولات دیگر تولید داخل در حوزه ناباروری از جمله کیت تشخیصی اصلی در حوزه درمان‌های ناباروری، گفت: «این محصولات علاوه بر کاهش وابستگی به دیگر کشورها، کاهش هزینه‌های درمان را هم در پی دارد. هزینه کیت‌های مشابه خارجی برای ۱۰ تست در حدود ۴۸۰ یورو است و شرکت مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران توانسته است این رقم را برای ۵۰ تست به ۱۰۰ یورو برساند. سایر محصولات مصرفی شرکت نیز با یک پنجم قیمت نمونه مشابه خارجی به بازار ایران عرضه می‌شود.»

مدیرعامل شرکت دانش‌‎بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران درباره صادرات محصولات این شرکت در حوزه درمان ناباروری نیز اظهار کرد: «حوزه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی در هر کشور و هر منطقه‌ای، دارای قوانین و استاندارد‌های مخصوص خود است. با پیگیری‌های انجام‌شده توانستیم برای برخی از محصولات شرکت از جمله نی فریز جنین (کرایوتب)، کاتتر IUI و همچنین کیت ارزیابی شکست DNA اسپرم (SDFA) به دو کشور اروپایی، یک کشور آمریکایی و یک کشور جنوب آسیا صادرات داشته باشیم.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه تهران لقاح مصنوعی پارک علم و فناوری مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران درمان ناباروری حوزه درمان شرکت دانش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۹۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد امین دهقان در نشستی خبری با اشاره به بازار صادراتی روانکار، اظهار کرد: محصولات روانکار تاکنون به ۱۱ کشور شامل هند، چین، کشورهای آذری زبان و برخی کشورهای آفریقایی، عرضه شده و با استقبال خوبی روبرو شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با رسیدن به حداکثر ظرفیت تولید، بیش از ۷۶۰ هزار تن انواع روانکار صنعتی در این شرکت تولید و افزون بر ۵۰۰ هزار تن آن، راهی بازارهای صادراتی شد، اظهار کرد: این مساله ۴۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور به همراه داشت و صددرصد ارزها وارد سامانه ارزی کشور شد.

به گفته وی با توجه به ظرفیت‌های صادراتی، در همکاری با گروه‌های دانش‌بنیان درصدد افزایش کیفیت محصولات تولیدی و تولید محصولات خاص در جهت دریافت معتبرترین گواهی‌نامه‌های استاندارد برای مقاصد صادراتی است.

عضو انجمن تولیدکنندگان روغن موتور ایران به عرضه محصول روغن موتور مگلوب شرکت نفت سپاهان به کشور امارات متحده عربی اشاره کرد و گفت: این محصول که با برخورداری از استاندارد روز اروپا برای خودروهای لوکس طراحی و تولید شده است، حضور نسبتاً موفقی در این بازار داشت و تلاش داریم امسال حضور خود را با قدرت بیشتری در این بازار ادامه دهیم.

دهقان از تولید روغن موتور سفارشی در این شرکت خبر داد و گفت: در قرارداد با شرکت ایران خودرو، هم‌اکنون روغن موتور ویژه موتور مورد نظر را تولید و به این خودروساز عرضه می‌کنیم.

وی با اشاره به ۱۵ برنامه در طرح توسعه، از تولید محصول گریس کلسیم برای نخستین بار خبر داد و افزود: ۹ محصول جدید در برنامه تولید بوده که سه مورد آن ویژه خودروهای سنگین و دیزل است.

عضو انجمن تولیدکنندگان روغن موتور ایران با بیان اینکه پروژه F.R.W هم‌اکنون با ۹۰ درصد پیشرفت با هدف افزایش کیفیت محصولات، امسال به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: پروژه دوم TDAE تولید محصول Green RPO ضمن برخورداری از قابلیت ویژه صادراتی، کشور را از واردات این محصول بی‌نیاز می‌کند

کد خبر 6092333 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • آشنایی با روش میکرواینجکشن در لقاح مصنوعی
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • تلاشگران ذوب آهن اصفهان مغز متفکر برای جهش تولید هستند
  • نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی