Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-29@01:16:03 GMT

نکات مهم برش لیزر فایبر

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۷۴۲۹

امروزه در صنعت های مختلف از انواع دستگاه برش فلزات، استفاده می شود. یکی از بهترین و کارآمد ترین دستگاه های برش فلزات، دستگاه برش لیزر فایبر می باشد امروز در این مقاله قصد داریم شما را با عنوان نکات مهم برش لیزر فایبر به طور کامل آشنا کنیم. برای دریافت اطلاعات بیش تر، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشنایی با دستگاه برش لیزر فایبر:

لیزر فایبر، دستگاهی است که از آن برای برش انواع فلزات، استفاده می شود. این دستگاه به دلیل استفاده از اشعه لیزر در روند برش فلزات، کارایی و راندمان بسیارربالایی دارد. قدرت دستگاه لیزر فایبر نسبت به سایر دستگاه های برش فلزات، بیش تر است و مصرف انرژی پایینی نیز دارد. هم چنین لیزر فایبر، برش فلزات را با کیفیت بسیار بالایی انجام می دهد و تمام خطوط برش خورده صاف هستند و هیچ گونه موجی در آن دیده نمی شود.

مزایای استفاده از دستگاه برش لیزر فایبر:

از مزیت های این دستگاه می توان با آن ها اشاره نمود:

این دستگاه قدرت بسیار بالایی در برش انواع فلزات دارد و حتی قادر است ورقه های گالوانیزه را تا ضخامت ۶ میلی متر برش دهد. به دلیل وجود اشعه لیزر در این دستگاه، دقت این دستگاه بسیار بالا است و حتی قادر است مواد نازک را با سرعت بسیار بالایی برش دهد. به همین دلیل از این دستگاه در صنعت پزشکی بسیار استفاده می شود. لیزر فایبر، در حین برش فلزات، هیچ گونه آلودگی زیست محیطی ایجاد نمی کند و مصرف انرژی بسیار پایینی دارد. این دستگاه خسارت گرمایی به اشیا وارد نمی کند. همان گونه که می دانید لیزر فایبر در هنگام برش فلزات، مقدار گرمای زیادی تولید می کند که این گرما به راحتی می تواند مواد ضخیم از جمله فولاد را برش دهد. از جمله مزیت های لیزر فایبر این تست که فقط محدوه کوچک مورد برش را داغ می کند و از آسیب رسیدن به فلز مورد نظر در اثر گرما، جلوگیری می کند.

نکاتی در استفاده از برش لیزر فایبر:

نکاتی وجود دارد که در هنگام استفاده از دستگاه لیزر فایبر باید به آن توجه کنید:

قدرت برش دستگاه لیزر فایبر بسیار بالا است و می تواند مواد مختلفی را برش دهد اما باید توجه کرد که این دستگاه مواد اکرلیک و پلی کربنات را برش نمی دهد.  برای افزایش طول عمر لیزر فایبر بهتر است هرگز این مواد با با دستگاه مورد نظر، برش ندهید. مورد دیگر صخامت ماده ای است که باید برش داده شود. هر چه ماده ضخیم تر و کلفت تر باشد، برای برش فلزات انرژی بیش تری مورد نیاز است. در چنین مواردی دستگاه برش لیزر فلزات مناسب نیست و با نصب هد برش لیزر فایبر در کنار هد برش پلاسما، می توان فلزات ضخیم را نیز برش داد. نکته دیگری که در هنگام استفاده از لیزر فایبر باید در نظر داشت این است که طول موج کمتر از یک میکرونی این دستگاه از طریق قرنیه چشم به شبکیه منتقل می شود. برای محافظت چشم در برابر طول موج این دستگاه بهتر است از عینک های ایمنی استفاده کنید.

قبل از خرید دستگاه لیزر فایبر باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

شرکت تولید کننده دستگاه:

یکی از مواردی که قبل از خرید لیزر فایبر باید به آن توجه شود، شرکتی است که دستگاه مورد نظر را تولید می کند. باید همواره برای خرید این دستگاه شرکتی را انتخاب کنیم که دستگاه لیزر فایبر را در بالاترین کیفیت همراه با یهترین خدمات پس از فروش، ارائه می کند.

توان دستگاه لیزر فایبر:

توان سورس دستگاه لیزر فایبر به ضخامت فلزات بستگی دارد. هر چه فلز ضخیم تر باشد، دستگاه انرژی بیش تری برای بریدن آن صرف می کند. انتخاب دستگاه لیزر فایبر با توان مناسب، کیفیت و سرعت افزایش می دهد و راندمان تولید را نیز بالا می برد.

شاسی دستگاه:

شاسی های دستگاه برش لیزر فایبر به سه روش تولید می شوند:

ریخته گری قوطی کشی ورق کاری

انتخاب دستگاه با شاسی مناسب تاثیر به سزایی در استحکام دستگاه و ماندگاری آن دارد. دستگاه هایی که شاسی آن ها از نوع ورق کاری می باشد به دلیل وزن بالا و استحکام زیادی که دارند، کمتر در معرض آسیب قرارردارند.

قیمت دستگاه:

دستگاه های لیزر فایبر در ایبعاد و مدل های مختلفی ساخته جی شوند که قیمت های متفاوتی نیز دارند. همواره قبل از خرید دستگاه مورد نظرتان بهتر است از کیفیت قطعات دستگاه، اطمینان کافی داشته باشید.

 دقت برش دستگاه:

دستگاه های لیزر فایبر، دقت نمونه بری و سری بری متفاوتی دارند‌. هنگام سری بری دقت دستگاه کاهش می باید هم چنین هنگام افزایش سرعت دستگاه مورد نظر نیز، دقت برش دستگاه کم می شود. میزان خطای دستگاه لیزر فایبر حدود یک میلی متر می باشد که این میزان خطا خیلی کم تر از دستگاه های CO2 و پلاسما می باشد.

 

برند قطعات دستگاه لیزر فایبر:

باید همواره توجه داشت که دستگاهی که خریداری می کنید بهترین و با کیفیت ترین قطعات در آن به کار رفته باشد. شرکت های بسیار زیادی وجود دارند که انواع مختلف دستگاه لیزر فایبر درا در ابعاد و مدل های مختلف، تولید می کنند. اما آن چه که باید قبل از خرید این دستگاه به آن توجه داشت، برند دستگاه مورد نظر و کیفیت آن، می باشد. در ادامه مقاله قصد داریم شرکتی را به شما معرفی کنیم که دستگاه برش لیزر فایبر را دربالاترین کیفیت، تولید می کند و با بهترین قیمت در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

شرکت رادوکس:

 شرکت رادوکس یکی از شرکت های تولید کننده انواع دستگاه لیزر فایبر در ابعاد و مدل های مختلف می باشد که سابقه بسیار طولانی در زمینه ساخت این دستگاه دارد. شرکت رادوکس برای ساخت محصولات خود، از بهترین و با کیفیت ترین مواد با استفاده می کند و همین امر موجب با کیفیت بودن دستگاه های تولید شده توسط این شرکت نسبت به شرکت های دیگر است. یکی از مزیت های دیگری که شرکت رادوکس دارد، ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش مدت دار برای تمامی محصولات خود از جمله لیزر فایبر، می باشد.

اگر قصد خرید دستگاه لیزر فایبر را دارید و در انتخاب فروشگاه دچار تردید شده اید، پیشنهاد ما به شما خرید ازین دستگاه با کیفیت ممتاز و قیمت مناسب از شرکت رادوکس می باشد.

 

 

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: خدمات پس از فروش زیست محیطی فلزات لیزر وزن لیزر فایبر دستگاه مورد نظر لیزر فایبر لیزر فایبر لیزر فایبر قبل از خرید بسیار بالا برش فلزات برش دهد بیش تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۷۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها

قبل از خرید باربیکیو، حتما باید مشخص کنید که تصمیم دارید آن را در چه محلی قرار دهید. محل قرارگیری باربیکیو می‌تواند به شما در تعیین نوع سوخت کمک کند.

به گزارش ایسنا به نقل از شومینه پدیده، استفاده از باربیکیو در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد و در کشور ما نیز از قدیم استفاده از منقل و کباب پز بسیار رایج می باشد. البته پس از گذشت مدتی و ورود انواع باربیکیو دست ساز و کباب پزها به بازار، طبخ مواد غذایی به صورت کباب شده کاری آسان‌تر شد. باربیکیو یکی از کاربردی‌ترین وسایل برای پخت و پز مواد غذایی به صورت کباب شده است که امروزه مورد استقبال خیلی از مردم می باشد.

معرفی انواع کباب پز و ویژگی‌های آن

اگر قصد خرید باربیکیو و کباب پز را دارید، بهتر است در مرحله اول با مدل‌های مختلف آن آشنا شوید و  سپس برای خرید آن اقدام نمایید.

در ادامه با انواع کباب پز آپارتمانی و باربیکیو آشنا خواهید شد:

باربیکیو ذغالی

باربیکیو ذغالی، جزو محبوب‌ترین دستگاه‌های کباب پز می‌باشد. این وسیله به کمک ذغال حرارت مورد نیاز برای کباب کردن مواد غذایی مختلف را تامین می‌کند و تقریبا عملکردی شبیه به همان منقل‌های قدیمی دارد، اما با این تفاوت که ظاهر آن‌ها به صورت تخصصی طراحی شده است. مدل‌های فن دار باربیکیو ذغالی، نیازی به باد زدن ذغال و مشتعل نمودن ذغال‌ها ندارد و از طرفی می‌توان به وسیله سینی طراحی و تعبیه شده در زیر ذغال‌ها، خاکستر ایجاد شده را به راحتی خالی کرد.

مزایا و معایب باربیکیو ذغالی شامل موارد زیر هستند:

    تولید دود زیاد     امکان استفاده در محیط‌های باز مانند ویلا، حیاط، بالکن و ...     نامناسب برای استفاده در محیط‌های بسته و آپارتمانی      باقی ماندن طعم خوش دود بر روی مواد غذایی کباب شده

باربیکیو گازی

کباب پزهای گازی، سوخت مورد نیاز خود را برای کباب کردن مواد غذایی، به وسیله گاز شهری تامین می‌کنند و این نوع از باربیکیوها به دلیل تولید دود کمی که از خود دارند، برای استفاده‌های آپارتمانی، گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌آیند. کباب پز گازی، قابلیت تنظیم درجه حرارت را داشته و این امکان را فراهم می‌سازد تا شما بسته به مقدار مواد غذایی، حرارت آن را به دلخواه تنظیم نمایید.

این نوع از محصول به دلیل این که بیشتر برای مصارف آپارتمانی مناسب می‌باشد، در دو مدل رومیزی و ایستاده طراحی و تولید شده‌ است. البته لازم به ذکر است که شما می‌توانید از بهترین باربیکیو گازی و تامین سوخت آن به وسیله کپسول‌های گاز مایع، از این دستگاه در پیک نیک نیز استفاده نمایید.

باربیکیو آجری

یکی از باربیکیوهای پرطرفدار، نوع آجری یا باربیکیو دست ساز است. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به مقرون به صرفه بودن، زیبایی و استفاده آسان آن اشاره کرد. می‌توانید با بهره گیری از این باربیکیو در فضاهایی مانند باغ، بالکن، حیاط و ویلا فضای خود را زیباتر کنید.

نکاتی برای خرید باربیکیو

جنس

جنس بدنه باربیکیو یا کباب پز باید کاملا ضد زنگ باشد و از طرفی باید مقاومت چشم‌گیر و قابل توجهی از خود در برابر رطوبت نشان دهد. باربیکیوهایی که جنس بدنه آن‌ها از آهن می‌باشد، به دلیل قیمت پایین‌تر، برای مصرف کننده انتخاب بهتری به حساب می‌آیند، اما با گذشت زمان ظاهر اولیه خود را از دست می‌دهند و شما مجبور می‌شوید تا مجددا اقدام به خرید کباب پز کنید که همین امر موجب می‌شود تا هزینه‌های بیشتر را برای داشتن یک باربیکیو پرداخت کنید.

نوع سوخت باربیکیو

همان طور که پیش‌تر گفتیم، حتما باید در زمان خرید کباب پز به تامین سوخت آن فکر کنید. برای مشخص کردن نوع سوخت باربیکیو بهتر است، محل قرارگیری آن را مشخص کنید. برای مثال کباب پزهایی که ذغال حرارت مورد نیاز کباب شدن مواد غذایی را تامین می‌کند، گزینه مناسبی برای استفاده‌ آپارتمانی به شمار نمی‌آیند.

ابعاد و اندازه درست باربیکیو

از دیگر مواردی که باید هنگام خرید باربیکیو به آن توجه داشته باشید، ابعاد و اندازه محل قرارگیری باربیکیو می‌باشد. برای مثال اگر تصمیم داشته باشید که از باربیکیو در بالکن و تراس استفاده نمایید، بهتر است بسته به متراژ تراس و بالکن، سایز مناسبی از باربیکیو را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید از باربیکیو در مجاورت آلاچیق و در حیاط ویلا بهره‌مند شوید، باید به سراغ مدل‌های ایستاده بروید.

البته لازم به ذکر است که باید در مورد انتخاب ابعاد و اندازه کباب پز بدانید، در هر دفعه برای استفاده از باربیکیو شما نیاز دارید که بدانید چه مقدار و چه حجم از مواد غذایی را کباب می‌کنید؛ زیرا این مسئله نیز می‌تواند بر روی انتخاب سایز باربیکیو تاثیر بگذارد.

صفحه گریل

از دیگر نکاتی که در هنگام خرید باربیکیو باید به آن دقت کنید، جنس صفحه‌های گریل است. در حقیقت مهم‌ترین بخش باربیکیو که در طبخ و آماده‌سازی غذا تاثیر زیادی دارد، دارا بودن صفحه گریل می‌باشد. صفحات گریل در 2 مدل مسطح و شبکه‌ای ساخته می‌شوند، این صفحات از جنس‌های استیل، چدن، آهن، روکش لعاب یا تفلون در بازار موجود هستند.

سخن پایانی

با توجه به زیاد بودن مدل باربیکیوها در بازار، قطعا انتخاب بهترین باربیکیو آسان نخواهد بود. همان‌طور که می‌دانید آماده سازی کباب و استفاده از باربیکیو در ایران از زمان‌های گذشته تا امروز طرفداران زیادی دارد.

پخت کباب نیاز به داشتن امکانات و تجهیزات رستورانی دارد؛ به همین دلیل خرید بهترین باربیکیو اهمیت بالایی خواهد داشت.

همچنین برای اطلاع از قیمت فروش باربیکیو ، قیمت فروش انواع آتشدان و شومینه برقی میتوانید از سایت شومینه پدیده دیدن فرمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

دیگر خبرها

  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • ۲ تدبیری که مانع «قبض روح» فوتبال می‌شود
  • فروش میلیون دلاری شاهکار ناتمام
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی
  • انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد
  • نکات تربیتی فرزند از زبان استاد قرائتی + فیلم
  • کاوشگر سایکی ناسا با لیزر داده فرستاد!
  • با ۲٫۵ ساعت انتظار، الماس خودتان را بسازید