Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@09:35:38 GMT

تبیین مجاهدت‌های دوران کرونا، از ملزومات حوزه سلامت است

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۴۹۲۱

تبیین مجاهدت‌های دوران کرونا، از ملزومات حوزه سلامت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان صبح امروز در مجمع سلامت شهرستان، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تلاش‌هایی که در این مدت برای مقابله با کرونا و حفظ سلامت جامعه انجام شده را به عنوان «جهاد عظیم در کشور» مطرح کردند، اظهار داشت: در دوران شیوع بیماری کرونا سیاست‌ها و رفتارهایی را در دنیا مشاهده کردیم اما در مقابل، در کشور عزیزمان شاهد جهاد عظیمی بودیم که نیاز است در تاریخ ثبت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیشگیری، غربالگری، بهداشت محیط، بهداشت عمومی، توجه به تولید ملزومات مورد نیاز برای ایام کرونا، شرکت‌های دانش‌بنیان و نقش آن‌ها در تأمین نیازمندی‌ها و کاهش وابستگی به بیرون مرزها در دوران شیوع کرونا ازجمله مؤلفه‌هایی است که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

احمدی با اشاره به اهمیت فعالیت مجموعه‌های مردمی در ایام شیوع کرونا گفت: بنا به فرموده رهبر انقلاب فعالیت‌های مردمی در ایام شیوع کرونا حیرت انگیز بود، از این رو اینگونه فعالیت‌ها بسترساز شکل‌گیری حرکت‌ها، ساختارهای مردمی و فعال شدن محلات و مساجد برای مقابله با این بیماری منحوس شد.

فرماندار اصفهان با تاکید بر اینکه کمک‌های مؤمنانه در ایام شیوع بیماری کرونا توسط مردم، خیریه‌ها و افراد توانمند، جلوه‌ای از فرهنگ دینی و اسلامی و بنیان‌های محکم و اصیلی است که در جامعه و کشور ما وجود دارد، یادآور شد:خدمات و فداکاری کادر درمان کشور ما در ایام شیوع کرونا شایسته تقدیر است و باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: شهید آوینی با بیان تاثیرگذار خود پس از جنگ تحمیلی بابی را باز و مجاهدت‌های این دوران را روایت کرد و آغازگر حرکت مجاهدانه تبیین در دوره دفاع مقدس بود که این مهم نیاز جامعه ما در حوزه سلامت است.

احمدی تصریح کرد: در دوران شیوع کرونا شاهد کاستی‌هایی در مراکز بهداشت شماره ۱ و ۲ بودیم که به همت دیگران این کاستی‌ها مرتفع شد و نیاز است این روند با جدیت ادامه پیدا کند.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه تسریع در واکسیناسیون شهروندان همت همگان را می‌طلبید، افزود: علیرغم مقاومت‌هایی که در برخی موارد در خصوص واکسیناسیون وجود داشت، در حال حاضر درصد اندکی از افراد واکسینه نشده‌اند و باید با همکاری و همت جمعی در اسرع وقت واکسینه شوند و این آمار به حداقل ممکن برسد.

وی ضمن ابراز خرسندی از بازگشایی مجدد مدارس و دانشگاه‌ها اظهار داشت:  با بازگشایی دوباره مدارس و دانشگاه‌ها، عرصه‌های علمی کشور مجدد فعال شد.

احمدی افزود: اگر ما در همه ابعاد بیانات رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار دهیم و به آن‌ها عمل کنیم، قطعا موفقیت‌ها و سربلندی‌هایی را برای این کشور و مردم رقم خواهیم زد که این مورد مستلزم همدلی، همکاری و تلاش مضاعف و شبانه روزی در ایام شیوع کرونا بود و نیاز است این روند همچنان ادامه یابد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرماندار اصفهان سلامت بهداشت و درمان رئیس جمهور برکت آسترازنکا ایام شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۴۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ محمدرضا رضایی مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر، بیمه شدگان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۵ دهک اول درآمدی در استان به صورت سیستمی و متمرکز بدون پرداخت حق بیمه به صورت رایگان به مدت یکسال و تا پایان فروردین ۱۴۰۴ تمدید شد.
بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان برای تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را ظبق ضوابط و دستورالعمل این سازمان دریافت کنند.
وی ادامه داد: افرادی که جزء دهک‌های ۶ تا ۱۰ می‌باشند می‌توانند جهت برخورداری از بیمه و یا تمدید اعتبار بیمه خود با پرداخت حق بیمه مصوب مطابق تخفیفات اعلام شده بین ۵۰ تا ۸۰ درصد در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی https://csp.ihio.gov.ir اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • محقق حوزه سلامت در خوی با بیش از ۶۰ مقاله بین‌المللی مجری طرح شهر سالم 
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • جغرافیای اصفهان از منظر علم فلسفه جایگاه بی‌نظیری دارد