Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنان و کودکان در جمهوری چک به شکل قابل توجهی قربانی خشونت خانگی در اشکال مختلف می‌شوند. خبرگزاری میزان – خشونت خانگی در جمهوری چک در پس کلیشه‌های متعدد پنهان شده است؛ این در حالی است که سالانه زنان و کودکان زیادی در این کشور قربانی خشونت خانگی می‌شوند.   به گزارش پایگاه های «seznamzpravy و a۲larm»، تقریبا یک زن از هر سه زن و یک مرد از هر ۱۴ مرد در جمهوری چک قربانی خشونت خانگی می‌شوند، اما شمار بسیار کمی از آن‌ها تصمیم می‌گیرند که این موضوع را به پلیس گزارش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  براساس آمارها، تنها حدود هشت درصد قربانیان خشونت خانگی برای گزارش این حادثه به پلیس مراجعه می‌کنند.   به گفته کارشناسان، این آمار تنها نوک کوه یخ را نشان می‌دهد.   دلیل امتناع قربانیان خشونت خانگی از گزارش حوادث چنینی کلیشه‌هایی است که در بیشتر موارد قربانیان را عامل رقم خوردن خشونت می‌دانند.   این کلیشه ها، احساس گناه قربانیان و تلاش آن‌ها برای یافتن گناه در خود را در پی دارند.   احساس گناه و ترس قربانیان خشونت خانگی از خشونت‌های ثانویه، بی اعتمادی به نزدیکان، رابطه نزدیک با عامل خشونت به موازات انفعال دولت‌ها در جمهوری چک مانع مهمی در حل مشکل مذکور است.   شیوع کرونا حتی به تشدید این بحران در جمهوری چک دامن زد؛ زیرا قربانیان زمان بیشتری را در کنار مهاجمان در یک خانه سپری می‌کردند.   یک بررسی در سال ۲۰۱۷ در این زمینه نشان داد که بین ۱۷ تا ۴۰ درصد زنان در این کشور با خشونت خانگی در قالب‌های ضرب و شتم، تهدید و تحقیر طولانی مدت مواجه شده اند.   نکته مهم این که کودکان در جمهوری چک، بخش قابل توجهی از قربانیان خشونت خانگی را تشکیل می‌دهند.   ضمن اینکه کودکانی که قربانی خشونت مستقیم نیستند، شاهد اشکال مختلف آن در طول زندگی خود هستند.   انواع خشونت خانگی که قربانیان در جمهوری چک آن‌ها را تجربه می‌کنند، عبارتند از:   - خشونت جسمی
- خشونت جنسی
- خشونت روانی
- خشونت کلامی و تهدید بیشتر بخوانید: پلیس جمهوری چک یک نفر را به سبک جورج فلوید به قتل رساند روند افزایشی خشوت خانگی در دانمارک بررسی یک آژانس تحقیقاتی در زمینه قربانیان خشونت خانگی و جنسی، نشان داد که در سال ۲۰۲۱ تقریبا یک زن از هر ۱۰ زن بالای ۱۸ سال در طول زندگی خود مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.   این میزان معادل ۹.۲ جمعیت جمهوری چک و شامل ۴۰۹ هزار زن است.   تقریبا بیش از نیمی از زنان در جمهوری چک در سال ۲۰۲۱ قربانی خشونت جنسی شدند.   انتهای پیام/ برچسب ها: جمهوری چک حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جمهوری چک جمهوری چک حقوق بشر قربانیان خشونت خانگی قربانی خشونت جمهوری چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۸۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ با افزایش اعتراضات دانشجویان و اساتید دانشگا‌های بزرگ و معتبر آمریکا علیه کشتار مردم مظلوم و بی دفاع غزه و برخورد خشونت آمیز پلیس علیه تظاهرات کنندگان، موجی از خشم و انتقاد در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (عکس) اولین قربانی تصادف در ایران چه کسی بود؟
  • تصاویر باورنکردنی از خشونت علیه زنان
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • خشونت در چهاردیواری‌های بدون شاهد
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟