Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:36:17 GMT

نظام اسلامی ایران پرچم دار دفاع از آزادی قدس شریف است

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۳۱۱۹

نظام اسلامی ایران پرچم دار دفاع از آزادی قدس شریف است

به گزارش عصر پنجشنبه روابط عمومی جامعه‌المصطفی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌ علی عباسی طی سخنانی در ساختمان مرکزی جامعه‌المصطفی در قم، با اشاره به فرارسیدن روز جهانی قدس، اظهار داشت: امام راحل از روز نخست نهضت، مساله حمایت از فلسطین را یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی معرفی کرد و حمایت از قدس شریف و قبله نخست مسلمانان، از اصول اساسی انقلاب اسلامی شمرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نظام‌سلطه برای ادامه حیات خود بیش از هر چیز، از خاورمیانه بیمناک است و با قرار دادن رژیم صهیونیستی در این منطقه تلاش دارد بقای خود را تضمین کند.

وی نظام‌ اسلامی را پرچم‌دار دفاع از آزادی قدس شریف و ملت فلسطین دانست و تصریح کرد: با وجود تلاش برخی دولت‌های سازشکار منطقه برای اجرای سیاست عادی‌سازی روابط با رژیم اشغال‌گر قدس، آزادی فلسطین مورد حمایت همه ملت‌های مسلمان قرار دارد و یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی انقلاب اسلامی در منطقه، آرمان دفاع از قدس شریف است.

رئیس جامعه‌المصطفی افزود: برخی تصور می‌کنند این حمایت برای جمهوری اسلامی هزینه‌بر است، باید یادآور شد که این مساله، اسلامی است و ما به عنوان کشوری مسلمان، در برابر وضعیت قبله نخست مسلمانان مسئولیت داریم و در کنار هزینه‌هایی که این حمایت برای جمهوری اسلامی دارد، یکی از سرمایه‌های ارزشمند اجتماعی کشور در میان امت اسلامی، دفاع خالصانه و صادقانه انقلاب اسلامی از فلسطین است.

وی یادآور شد: ماجرای فلسطین آشکارا نشان می‌دهد، انقلاب اسلامی حرکتی برای دفاع از همه امت اسلامی به شمار می‌آید و جمهوری اسلامی مدافع حقوق همه مسلمانان است، البته مساله فلسطین و تلاش برای آزادی سرزمین‌های اشغالی، مساله‌ای انسانی است و بسیاری از انسان‌های آزاده و حق‌جوی جهان نیز از این آرمان دفاع می‌کنند، جریانی در عالم وجود دارد که از اساس توطئه تشکیل رژیم جعلی را طراحی کرده و همه توان خود را برای حفظ و تثبیت آن به کار بسته که این تلاش تا امروز ناکام بوده است و همه شواهد و قرائن نشان می‌دهد این توطئه‌ها در آینده نیز به نتیجه نخواهد رسید.

عباسی با اشاره به نقش جریان‌های صهیونی ماسونی در پشت صحنه تحول‌های بین‌المللی، خاطرنشان کرد: گردآوری جمعیتی از سراسر جهان و اشغال سرزمین و خانه‌های ساکنان اصلی آن به این بهانه که چندهزار سال پیش اجداد ما در اینجا حضور داشتند یا وجود یهودستیزی در غرب، تنها به این دلیل به دست دولت‌های استعماری صورت گرفت تا پایگاهی مستحکم برای اهداف شوم خود در منطقه ایجاد نمایند. 

رئیس جامعه‌المصطفی ادامه داد: این زورگویی، که تنها منطق دولت‌های استعماری است، مورد پذیرش هیچ انسان آزاده‌ای نیست و امروز دشمنی‌ایی که با انقلاب اسلامی نیز وجود دارد، به دلیل آن است که به این نظام سلطه، که طی ده‌ها سال به بهای کشتارهای فراوان و نسل‌کشی‌های متعدد پدید آمد، کوچک‌ترین خدشه‌ای وارد نشود.

وی ادامه داد: افرادی که چنین نظام غیرعادلانه‌ای در عالم پدید آوردند، به راحتی اجازه نمی‌دهند صدایی در عالم، این نظام تحمیلی را به هم بریزد و انقلاب اسلامی، ندایی است که از دل ملت‌های مظلوم و براساس آرمان‌خواهی اسلامی برآمد. 

وی با انتقاد از این تصور ساده‌انگارانه که موضوع فلسطین، دعوای میان عرب و یهود است و ارتباطی به ما ندارد بیان داشت: نظام سلطه با توجه به برخی پیش‌بینی‌های آخرالزمانی، برای ادامه حیات خود بیش از هر چیز، از منطقه ما بیمناک است و با قرار دادن این غده سرطانی در منطقه و با حمایت همه‌جانبه از آن، می‌کوشد بقای خود را برای چپاول بیشتر ملت‌ها تضمین کند.

رئیس جامعه‌المصطفی روز قدس را فرصتی برای زنده نگه داشتن این آرمان اسلامی و انسانی دانست و گفت: تا زمانی که حق به حقدار بازگردد، نباید از این آرمان دست کشید، اشغالگران نمی‌توانند در منطقه دوام داشته باشند و آینده منطقه به مردم اصیل آن تعلق دارد و تلاش این رژیم، که با جنایت، ترور و کشتار زنان و کودکان می‌کوشد خود را حفظ کند، برای آنان سرانجامی نخواهد داشت.

 عباسی تاکید کرد: جمهوری اسلامی و محور مقاومت اسلامی، که در پرتو انقلاب اسلامی شکل گرفت، امروز به مراتب قوی‌تر از گذشته در جهان نقش‌آفرین است، ولی باید توجه داشت که دشمنان ما نیز بیکار ننشسته‌اند و به‌ویژه در جنگ رسانه‌ای که به دست جریان‌های ثروتمند صهیونیستی اداره می‌شود، تلاش می‌کنند بر افکار و اعتقادهای ملت‌ها و جوانان ما مسلط شوند.

برچسب‌ها قم جامعه المصطفی العالمیه رژیم صهیونیستی روز جهانی قدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم جامعه المصطفی العالمیه رژیم صهیونیستی قم جامعه المصطفی العالمیه رژیم صهیونیستی روز جهانی قدس انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی جامعه المصطفی قدس شریف ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۳۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در این دیدار  ضمن تشکر  از مواضع  و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز امریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی  است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران  با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دو طرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین المللی، همکاری و همگرایی  بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات  منطقه غرب آسیا،   حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت میکنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس  امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد. 

وزیر دفاع چین  در این دیدار خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشر دوستانه  به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • اعتراض دانشجویان اروندی در دفاع از آزادی خواهان فلسطین
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • «وعده صادق» و تثبیت جایگاه ویژه ایران در نظام امنیتی غرب آسیا
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین/ محکومیت جنایات اسرائیل در غزه
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای