Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه خبری آمریکایی‌ای بی سی نیوز (ABC News) اخیرا براساس نتایج یک تحقیق اعلام کرد از چند سال گذشته، شمار نوجوانانی که در آمریکا سلاح دارند بیشتر شده است.

محققان «مدرسه آموزش و توسعه انسانی (مدرسه لینچ) کالج بوستون» در این گزارش اعلام کردند از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۹، حمل اسلحه دستی در بین آمریکایی‌هایی که ۱۲ تا ۱۸ سال دارند، ۴۱ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری شینهوا، بیشترین افزایش در بین نوجوانان سفیدپوست، چه پولدار و چه روستانشین، بوده است.سختگیرانه نبودن قوانین مربوط به مالکیت سلاح، دسته بندی سیاسی و گسترش به اصطلاح «فرهنگ اسلحه» از جمله علل مهم این معظل به شمار می‌آید.

شایان ذکر است سال ۲۰۲۱ عمدتا به دلیل شیوع همه گیری کرونا مرگبارترین سال در تاریخ آمریکا بوده است. اما نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد که میزان قتل در چند شهر آمریکا نیز در مقایسه با سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. براساس جدیدترین اطلاعاتی که دولت آمریکا منتشر کرده است، موارد قتل با اسلحه بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰، زمانی که ۱۹ هزار و ۳۸۴ نفر به قتل رسیده اند، ۳۵ درصد افزایش یافته است.

شائوندرا کلان لوئیس، استاد حقوق دانشگاه تگزاس جنوبی در خصوص آمار کشته‌های سلاح گرم در آمریکا اعلام کرد زمانی که مردم تحت فشار‌های مالی قرار می‌گیرند یا دچار اضطراب می‌شوند، فروش اسلحه افزایش می‌یابد و در نتیجه آن خشونت و دشمنی‌های نژادی نیز بیشتر می‌شود. 

پیشتر، مرکز مطالعه افراط‌گرایی در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا «سن برناردینو» بر اساس تحقیقات خود اعلام کرد داده‌های ادارات پلیس کلان‌شهر‌ها در ۱۴ شهر نشان می‌دهد که جرایم ناشی از خشونت و نفرت در آمریکا ۴۶ درصد در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیراندازی در آمریکا اسلحه گرم نوجوانان آمریکا افزایش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۳۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران

مطابق با آمار صندوق بین‌المللی پول، تولید نفت ایران در سال گذشته میلادی (۲۰۲۳) با افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به ۳.۱ میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آماری که صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران منتشر کرده، بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته رشد قابل توجه ۱۵ درصدی را به ثبت رساند.

طی سه سال فعالیت دولت سیزدهم رشد بخش نفتی اقتصاد ایران دو رقمی بوده است. این بخش در سال ۲۰۲۱ رشد ۱۰.۱ درصدی، در سال ۲۰۲۲ رشد ۱۰ درصدی و در سال ۲۰۲۳ رشد ۱۵ درصدی داشته است.

بر اساس این آمار، تولید نفت ایران در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به ۳.۱ میلیون بشکه در روز رسید. پیش بینی شده است در سال ۲۰۲۴ نیز تولید نفت ایران ۱۰۰ هزار بشکه افزایش یابد و به ۳.۲ میلیون بشکه در روز برسد.

تولید گاز ایران از معادل ۴.۸ میلیون بشکه در روز نفت طی سال ۲۰۲۲ به معادل ۵.۱ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ رسید و بر اساس پیش بینی صندوق بین‌المللی پول این رقم در سال ۲۰۲۴ با افزایش ۳۰۰ هزار بشکه‌ای به معادل ۵.۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، ایران ۱.۴ میلیون بشکه در روز طی سال ۲۰۲۳ نفت صادر کرده که ۵۰۰ هزار بشکه نسبت به سال قبل افزایش داشته و انتظار می‌رود در سال جاری نیز ۱۰۰ هزار بشکه به صادرات نفت ایران افزوده شده و به ۱.۵ میلیون بشکه در روز برسد.

ایران در سال ۲۰۲۳ معادل ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت، صادرات گاز داشته که انتظار می‌رود همین رقم در سال ۲۰۲۴ صادرات گاز داشته باشد.

کد خبر 748599

دیگر خبرها

  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در نهاوند
  • ویدیو/ سربازهای اوکراینی، با اسلحه‌های شوروی راحت‌ترند تا تجهیزات غربی‌ها
  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه‌ای در مذاکرات غزه شد
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی