Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم فوتبال ترابزون اسپور ترکیه بعد از ۳۸ سال دوباره بر بام فوتبال ترکیه ایستاد تا هوادارانش تا صبح به شادی و پایکوبی بپردازند.

به گزارش ایران اکونومیست، همانقدر که انتظار، سخت است و جان‌کاه؛ وصال بعد از انتظار حکم حلوای تر دارد و مفرح ذات است. دیشب(شنبه) اهالی شهر ساحلی ترابزون تا صبح نخوابیدند و چشم روی هم نگذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار دیرینه آنها به سر رسید و مجال و رغبتی برای خواب نبود. آنها ۳۸ سال صبر کردند تا شاهد چنین شبی باشند.

مسن‌ترها دیده بودند دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی را که آنها در فوتبال ترکیه آقایی می‌کردند ولی فرزندانشان همیشه شاهد قدرت‌نمایی تیم‌های بزرگ استانبول بودند و نرسیدنِ خودشان. تا اینکه مردانِ عبدالله آوچی ورق را برگرداندند و باعث شدند تا صبح اهالی ترابزون به یمن قهرمانی در لیگ ترکیه تا طلوع آفتاب چای ترابزونی با راحت‌الحلقوم مخصوص میل کنند. بدون شک بسیاری از مردان ترابزون برای همسرانشان از دستبندهای معروف شهر خریداری کردند و همسرانشان نیز کیف چرمی به آنها پیشکش کردند. فوتبال، بهانه‌ای بود برای یک شادی عمومی و همگانی. یک سرور وصف‌نشدنی که تماشایش هم جذاب است و دیدنی. 

خبر این بود. در فاصله سه هفته مانده تا پایان فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ سوپرلیگ ترکیه تیم فوتبال ترابزون اسپور ترکیه، همان تیمی که پیش از این مجید حسینی و وحید امیری را در اختیار داشت موفق شد پس از قریب به ۴۰ سال قهرمان لیگ شود و برای هفتمین بار به این عنوان برسد. آنها در فصلی که گالاتاسرای دوازدهم است و بشیکتاش در رتبه نهم به سر می‌برد؛ بالاتر از فنرباحچه جام قهرمانی را به دست آوردند و نشان دادند طوفان دریای سیاه به میدان بازگشته است. تیم آوچی بعد از قهرمانی در سوپرجام، حالا لیگ را فتح کرد. آوچی پیش از این ۲ بار با باشاک شهیر به مقام نایب قهرمانی لیگ دسته یافته بود و حالا در ۵۸ سالگی طعم قهرمانی را مزه مزه کرد.

 

۲۲ برد، ۱۱ تساوی و تنها ۲ باخت حکایت از اقتدار ترابزون دارد. آنها ۱۰ سال پیش هم در یک قدمی قهرمانی قرار گرفتند ولی به خاطر تفاضل گل نتوانستند بالاتر از فنر بایستند. حتی اثبات شدن تبانی‌های صورت گرفته توسط تیم رقیب هم قهرمانی‌ را به آنها نرساند و باعث شد بیشتر صبر پیشه کنند تا به هدف خود نائل شوند. درخشش ستاره‌هایی چون ادین ویشجا، آنتونی نواکائمه، مارک همشیک، ویکتور هوگو، جانینی و ... در ثبت هشتمین قهرمانی بسیار موثر بود.

حتی اگر هوادار ترابزون هم نباشید بازهم با تماشای شور و شوق مردم به هنگام شنیده شدن سوت پایان بازی شب گذشته و حمله آنها به درون مستطیل سبز دوست می‌داشتید یکی از آنها  در استادیوم مدیکال پارک می‌بودید. هوادارانی که ساعت‌ها به پایکوبی پرداختند و جاده ابریشم را روی سر خود گذاشتند.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: ترابوزان اسپور

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ترابوزان اسپور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۷۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم غیبت ایرانی‌های کایسری‌اسپور

غیبت دو بازیکن ایرانی در بازی‌های تیم کایسری‌اسپور همچنان ادامه خواهد داشت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از IHA ترکیه؛ تیم فوتبال کایسری‌اسپور در 6 بازی اخیرش در سوپرلیگ ترکیه از کسب پیروزی بازمانده و به 2 تساوی و 4  شکست دست یافت. این تیم امیدوار است در بازی یکشنبه آینده برابر بندیک‌اسپور بتواند به هر 3 امتیاز دست یابد و جایگاه خود را در جدول رده‌بندی با رسیدن به امتیاز 40 ارتقاء دهد.

بر اساس این گزارش؛ کایسری‌اسپور در بازی با بندیک‌اسپور بازیکنان ایرانی خود یعنی مجید حسینی و علی کریمی را همچنان به دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار نخواهد داشت.

در جدول رده‌بندی 20 تیمی سوپرلیگ فوتبال ترکیه تیم کایسری‌اسپور با 37 امتیاز چهاردهم است.

اعتراف اینتری‌ها به اشتباه در لو دادن خرید طارمی و زیلینسکی

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تصاویر آخرالزمانی از طوفان سیاه در چین؛ تورنادو از نمای نزدیک!
  • گذر از دوران سیاه؛ اورتون در لیگ برتر ماندگار شد
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • جدایی نیمیر عبدالعزیز و انگاپت از ترکیه
  • از بازی با استقلال خیالمان راحت است | انگیزه آسیایی شدن داریم
  • نصرتی: با استقلال خیلی راحت‌تر بازی می‌کنیم
  • شکست خانگی آدانادمیراسپور برابر گالاتاسرای
  • تمرینات روماریو برای بازگشت به فوتبال در 58 سالگی؛ هم تیمی شدن اسطوره برزیلی با پسرش! / فیلم
  • تداوم غیبت ایرانی‌های کایسری‌اسپور
  • سرخپوشان پایتخت درصدد انتقام از آلومینیوم اراک/ بازی راحت سپاهان برای صعود در خوزستان