Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@20:16:51 GMT

وزیر کار: ۶۱ مرکز درمانی در حوزه تامین اجتماعی نیمه تمام است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۵۳۴۲

وزیر کار: ۶۱ مرکز درمانی در حوزه تامین اجتماعی نیمه تمام است

به گزارش فارس از فیروزکوه، حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظهر امروز در سفر یکروزه خود به شهرستان فیروزکوه، با بیان اینکه به اندازه ۳۰ سال طرح نیمه تمام داریم، اظهار کرد: اگر ما منابع را درست، عاقلانه و منطقی استفاده کنیم تکمیل طرح های نیمه تمام منطقی است.

وی گفت: اگر به جای این تعداد طرح نیمه تمام  که ۳۰ سال طول می کشد طرح ها را منطقی شروع می کردیم و به اندازه منابع مادی کلنگ می زدیم و مصوبه می گرفیتم با فرض این که هر کدام از طرح ها ۳۰ درصد پیشرفت داشته باشد معادل ۱۰ سال آینده در حال حاضر طرح داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه جمعیت کشور ما کارگری است، افزود: این افتخار برای ۷۰ درصد خانواده های ایرانی است که سرپرست و نان آور آنان کارگر هستند که برای پیشرفت کشور کار می‌کند.

عبدالملکی بیان کرد: کارگران قبل و بعد از پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس، سازندگی، خنثی سازی تحریم ها همیشه در خط مقدم بودند و هر اندازه برای کارگران کاری انجام بدهیم بازهم فرسنگ ها از مسئولیت و وظیفه خود در قبال کارگران عقب هستیم.

وی ادامه داد: وقتی صحبت از معیشت کارگران می شود؛ مساله حقوق و دستمزد، سلامت کارگران و در محیط کار و زندگی، مسکن کارگری، ایمنی و بهداشت در کار، مسائل اجتماعی و فرهنگی برای خانواده های  آنها و آسیب های اجتماعی که تا حدی آنها را آزار  می دهد باید به آنها رسیدگی شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در مجموعه فرهنگی - ورزشی حضور دارید که ۱۴ سال پیش ساخت آن مصوب  و کلنگ زنی شده بود، پس از ۱۴ سال با حرکت جهادی طی چهار  ماه ۸۰ درصد کار انجام و در هفته کارگر به بهره برداری رسید و این به معنای خدمت رسانی بدون فساد و کارآمد است.

عبدالملکی با اشاره به رویه کار کردن در جمهوری اسلامی یادآور شد: کار سالم و بدون ظلم و کفران رویه اصلی جمهوری اسلامی در انجام امور است.

وی با اشاره به جامعه کارفرمایی کشور، گفت: کارفرماهای جامعه ما مومن، با تقوا و دلسوز هستند و افزایش حقوق و دستمزد که در شورای عالی کار اتفاق افتاد با تایید نمایندگان کارفرمایان حاضر در جلسه مصوب شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: رسیدگی بیشتر به کارگران منجر به افزایش بهره وری تولید و سود آوری آنها خواهد شد.

عبدالملکی تصریح کرد: جامعه کارفرما علاوه بر حقوق و دستمزد، به سلامت، بهداشت محیط  و ورزش کارگران رسیدگی می کند که جای تقدیر دارد و ضرورت دارد که تقویت شود.

وی با بیان اینکه ۶۱ مرکز بهداشتی ،درمانی و بیمارستانی نیمه تمام در حوزه تامین اجتماعی داریم، اظهار داشت: در وزارتخانه غیرمنطقی و غیر عادلانه هزینه نمی کنیم و تا بودجه و برنامه نداشته باشیم پروژه ای را شروع نمی کنیم و پروژه های ناقص را بدون توجه به اینکه به نام چه کسی تمام می شود، تکمیل می کنیم.

وزیر کار گفت: در مواردی که ضرورت ایجاب کند به ویژه در سفرهای استانی طرح  را از صفر آغاز می کنیم اما اولویت با تکمیل طرح های ناقص است و در این راستا دولت مردمی به دنبال نفع مردم است.

وی با بیان اینکه به منظور بهره وری بیشتر انتصابات زیادی را در وزارتخانه انجام دادیم، خاطرنشان کرد: در ۹ ماه گذشته ۴۵۰ انتصاب داشتیم تا به نیروهای مومن، متخصص و آشنا با درد مردم را برای خدمات رسانی مسئولیت بدهیم.

منبع: الف

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی وزیر تعاون نیمه تمام طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۵۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حق اولاد یا کمک عائله‌مندی یکی از مواردی است که در قسمت حقوق و مزایای فیش حقوقی دیده می‌شود. در وضعیت کنونی معیشتی بر اساس مواد ۸۶/۸۷ قانون تامین اجتماعی، کارگران برای بهره‌مندی از حق عائله‌مندی و حق اولاد باید سابقه ۷۲۰ روز کار را داشته باشند. سال گذشته وزارت تعاون در راستای توجه به سیاست‌های جوانی جمعیت و فرزند آوری لایحه اصلاح ماده ۸۶ قانون تامین اجتماعی را تقدیم دولت کرد تا کارگرانی که دارای فرزند هستند و برای کارگران مزبور حداقل ۳۰ روز حق بیمه پرداخت شده، می‌توانند از حق اولاد بهره‌مند شوند.

این لایحه به تصویب هیئت وزیران رسیده و به مجلس تقدیم شده است. در صورت تصویب تعداد زیادی از کارگران ازمزایای کمک عائله مندی بهره‌مند خواهند شد. اما شهروند خبرنگار ما درخواست پیگیری اجرای شدن این قانون را دارد.

متن شهروندخبرنگارما:

سلام. لطفا درباره لایحه تصویب حق اولاد بعد از گذشت ۳۰ روز از بیمه تامین اجتماعی و تغییر برای تعلق گرفتن حق اولاد پس از گذشت از ۷۲۰ روز به ۳۰ روز گزارش و اطلاع رسانی تهیه کنید
چندماه از تصویب این لایجه گذشته ولی به مرحله اجرا نرسیده ممنون میشم پیگیر این برنامه باشید. باتشکر

دیگر خبرها

  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • تکذیب پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب
  • در سه سال اخیر سرانه خط فقر سه برابر شده است
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی
  • برگزاری ۸۰ میز خدمت تامین اجتماعی استان مرکزی در هفته کار و کارگر