Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی با رئیس و اعضای هیئت ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان خراسان جنوبی دیدار کرد

به گزاش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی، رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی ضمن اشاره به بیانات متعدد رهبری معزز و رئیس جمهور مردمی درخصوص حمایت ویژه از ورزش پهلوانی و زورخانه ای گفت: معتقدیم هر یک ریال هزینه در حوزه ورزش سرمایه گذاری برای پیشگیری از آسیب های بعدی اجتماعی است و چنانچه اینجا کم هزینه کنیم در زندان و مراکز ترک اعتیاد و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌‌..بایستی چند برابرهزینه کنیم و جبران نخواهد شد . 

 شکری گفت  در حال حاضر حدود ۹ طرح ناتمام زورخانه در استان با پیشرفت فیزیکی مختلف در دست پیگیری است که برای تکمیل آن به حداقل ۱۴۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

هومر شکری در دیدار اعضای هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: درخواست ما اختصاص اعتبار کافی برای تکمیل این زورخانه ها می باشد.

 وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی ۲۷ زورخانه اسمی در ۱۰ شهر داریم، اضافه کرد: از مجموع ۳۱ شهر در استان ۲۱ شهر فاقد زورخانه است.

رییس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی عنوان کرد: زورخانه بین المللی مرکز استان با زیربنای حدود هزار مترمربع،بیش از ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.

 شکری خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی مهد ورزش زورخانه ای و پدر سبک نوین ورزش پهلوانی ایران مرحوم پهلوان چوبدار متعلق به این خطه است ،وی عنوان نمود: ورزش زورخانه‌ای استان درصورت حمایت لازم ، ظرفیت بالایی در زمینه مدال‌آوری وقهرمان پروری دارد و برخی از اعضای هیات، مرشدان و مربیان سابقه فعالیت وعضویت در تیم ملی باستانی کشور را دارند.

 وی با بیان اینکه احداث هتل ورزش یا خوابگاه ورزش به عنوان یک زیرساخت مهم برای میزبانی مسابقات کشوری تقاضای کلیه هیئت های ورزشی در خراسان جنوبی است ، اضافه کرد: دبیرخانه ستاد توسعه و ترویج فرهنگ پهلوانی استان باکمک ورزشکاران و خیرین در زمینه‌های مختلف از جمله تهیه وتوزیع کمک های مومنانه، برگزاری گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با کمک ستاد دیه ، گلریزان کمک به دانش آموزان نیازمند به همت استاد قمری ، پویش نذر خون، عیادت از بیماران وپرستاران، برگزاری مراسمات مذهبی ازجمله مراسم شب های قدر، اجرای ورزش و استعدادیابی درمدارس، اجرای ورزش در جاده سلامت، بصیرت افزایی در فضای مجازی،  همایش ورزشی ، برگزاری یادواره شهداء ورزشکار ، غبار روبی مزار شهدا و سرکشی از خانواده شهدا و رزمندگان ، مجمع خیرین ورزشی و جهادی، حضور در مراسم جشن وعزای ورزشکاران ، اجرای سرودهای مرتبط توسط گروه تحت حمایت هیئت ،  تقدیر از پیشکسوتان و... فعالیت دارند.

 رئیس هیات پهلوانی استان گفت در این ورزش از کودک خردسال تا کهن کسوت بیش از ۸۰سال باهم در یک گود امکان ورزش را دارند و محدودیتی نیست و هرچه سن وسال و کسوت یک ورزشکار بیشتر شود جایگاهش و احترامش در نزد سایرین بیشتر می شود. 

 شکری عنوان کرد: هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی با کمبود  شدید اعتبارات عمرانی و جاری مواجه است و نیازمند توجه ویژه از محل منابع مختلف اعتباری است.

وی ادامه داد: پیشنهاد می شود همانند معافیت مالیاتی که برای خیرین مدرسه‌ساز و مسجد ساز در نظر گرفته شده برای خیرین ورزش‌یار و زورخانه ساز هم در نظر گرفته شود چرا که معتقدیم زورخانه مسجد دوم ماست و علاوه برامکان برگزاری نمازجماعت و مراسمات فرهنگی مذهبی، ازابتدا تا انتهای ورزش ذکر و صلوات و مدح ومنقبت اولیای الهی است و حضور و هدایت این خیرین در تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی استان باقیات و صالحات است.

 رییس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی گفت:برای معرفی استان خراسان جنوبی و جاذبه های آن به سایر استانها برای آشنایی با ظرفیت های مختلف استان و حضور گردشگران وسرمایه گذاران  نیاز است حمایت‌های  مادی و معنوی از هیئت پهلوانی استان وسایر هیئت های ورزشی صورت گیرد تا خراسان جنوبی از مسابقات کشوری میزبانی کند و این میزبانی قطعا نقش موثری در معرفی استان در سطح کشور دارد.

 وی اعلام نمود هیئت پهلوانی این آمادگی را دارد تا از محل اعتبارات یک درصد ورزش دستگاهها ، گروههای مختلف کارکنان ادارات را پذیرش و در هر رده سنی آموزش را شروع تا انشالله سلامت جسمانی آنان تضمین گردد.

 شکری حمایت بیشتر صدا وسیما برای تهیه برنامه ، پخش زنده و ...برای معرفی و ترویج این ورزش خواستار شد.

 وی عنوان کرد: در خراسان جنوبی قریب به ۶۷ شهید ورزشکار شناسایی شده اند که از این تعداد افتخار داریم هشت شهید باستانی‌کار هستند.

 شکری پیشنهاد انتصاب مشاور امور ورزشی را به استاندار محترم ارائه تا هیئت های ورزشی و نخبگان ورزش با مراجعه به فرد منتخب راه کارهای مناسب و پیشنهادات کاربردی خود را برای بهبود امور ارائه دهند.

 رئیس هیئت ورزشهای زورخانه ای وکشتی پهلوانی استان برای رفع مشکل نیروی اداری دفاتر هیئت های ورزشی پرکار درساعات اداری، صدور مجوز مامور به خدمت برخی کارکنان ادارات به اداره کل ورزش و جوانان و هماهنگی برای حضور تمام وقت یا نیمه وقت در دفاتر هیئت های ورزشی و همچنین پیگیری صدور مجوز تخصیص امریه سربازی به سربازان قهرمان  در هیئات ورزشی مرتبط از مراجع ذیربط خواستار شد .

شکری حل مشکل اشتغال ورزشکاران و قهرمانان را چنانچه در آزمونی پذیرفته نشوند ، معرفی ازمحلی مشخص برای بکارگیری در کارخانجات تولیدی و صنعتی عنوان نمود تا باانگیزه بیشتری به ورزش بپردازند.

وی  راه‌اندازی موزه ورزش برای ثبت خاطرات ، مدال و افتخارات کلیه رشته های ورزشی استان ضروری دانست و عنوان نمود تا تامین اعتبار پیشنهادی ۱۵میلیارد تومانی ،ساختمان ارگ کلاه فرنگی یا ساختمانهایی از میراث فرهنگی این قابلیت را دارد.

  شکری نامگذاری میدان ورزش یا میدان پهلوانی و بلوار پهلوانی با نصب ادوات زیبا و مخصوص ورزش زورخانه ای و تندیس بزرگان این ورزش را برای شهر فرهنگی بیرجند یک ضرورت دانست .

 نامبرده مشارکت شهرداری‌ها و دهیاریها را برابر مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی و ابلاغیه وزارت کشور و تامین اعتبار از محل اعتبارات جاری یا اعتیارات ماده ۵۸ یا دریافتی از محل تبصره ۲بند۳ ماده۹۹ و ۰/۲۷درصد و..‌. رابرای ساخت یا تکمیل زورخانه روباز ،سربسته وساحلی را پیشنهاد داد.

  رئیس هیئت پهلوانی خراسان جنوبی از عدم همکاری برخی ادارات از انجام مصوبات شورای ورزش استان اشاره که ازجمله آن حمایت هردستگاه اجرایی از یک هیئت ورزشی و دراختیار گذاشتن ساختمان مازاد یا اتاق  اداری برای استفاده به عنوان دفاتر کاری هیئت ها اشاره کرد.

 شکری واگذاری خودرو به هیئت ورزشی از محل خودروهای توقیفی ضبط شده و مزایده ای را برای سرکشی و اعزام پیشکسوتان، مربیان و...به شهرستانهای تابعه برای نظارت و بسط و گسترش ورزش از زیرساخت های مهم و از درخواست‌های رییس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان جنوبی در دیدار با استاندار بود.

 رئیس هیئت پهلوانی استان ۱۰ نامه مکتوب که بعد از هر درخواست شفاهی طرح میشد در این جلسه و طی یک نامه جداگانه مشکل و راهکار قانونی رفع مشکل پیشنهادشده بود فی المجلس به استاندار خراسان جنوبی ارائه داد. 

قهرمانان کشور غلاصی نژاد، زحمت کش، مظلومی ، شاعرزاده و... نسبت به ارائه نقطه نظرات خود خطاب به استاندار محترم اقدام نمودند.

 در این دیدار محبی مدیرکل حوزه استاندار ، نخعی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز حضور داشتند.

 در پایان این دیدار صمیمانه،  تندیس زیبای ورزش زورخانه‌ای استان به استاندار خراسان جنوبی هدیه شد.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی هیات پهلوانی و زورخانه ای استاندار خراسان جنوبی ورزش زورخانه ای هیئت های ورزشی پهلوانی استان هیئت پهلوانی هیئت ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۶۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش زورخانه ای و پهلوانی-زنجان

ورزش زورخانه ای را می توان با نام های ورزش پهلوانی و یا ورزش باستانی نیز یاد کرد. این ورزش سه هزار ساله یکی از قدیمی ترین ورزش های اصل ایرانی است که در گود زورخانه و با آواز مرشد آغاز میشود. این ورزش اصیل ایرانی در زنجان با استقبال جوانان و نوجوانان رو به رو شده و زورخانه پهلوان حاج عباس حیدریان به عنوان یکی از قدیمی ترین زورخانه های شهر زنجان مرام و مرتبط پهلوانی را به جوانان و نوجوانان آموزش می دهد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3072781 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در فرخ شهر
  • اجرای ورزش زورخانه‌ای در زارچ 
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • نمایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در پردیس
  • ورزش زورخانه ای و پهلوانی-زنجان
  • ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • تجدید عهد با شهدای پهلوان