Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@05:36:55 GMT

ناظرانی برای تذکرِ ماسک زدن

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۱۱۹۹

ناظرانی برای تذکرِ ماسک زدن

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران از حضور ناظرانی برای تذکر زدن ماسک به مراجعه‌کنندگان از فردا خبر داد.

علی رمضانی، قائم‌مقام سی و سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران و سخنگوی آن در پاسخ به سوال ایران اکونومیست درباره رعایت موارد بهداشتی و این که تعداد افراد ماسک‌نزده در نمایشگاه بسیار زیاد است و نظارتی بر واکسیناسیون هم وجود ندارد، گفت: ما تبلیغات محیطی و شهری  مبنی بر رعایت موارد بهداشتی  و زدن ماسک انجام داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مردم تقاضا داریم که موارد بهداشتی را رعایت کنند. بحمدالله روز اول تهویه شبستان مناسب بوده است و فاصله راهروها هم رعایت شده و در جاهایی که غرفه‌سازی نداریم، این تهویه مناسب‌تر است. ما ناظرانی هم برای کسانی که ماسک نمی‌زنند خواهیم گذاشت تا به مخاطبان ماسک‌نزده هشدار بدهند. البته موضوع استفاده نکردن از ماسک فقط مربوط به نمایشگاه نیست.

رمضانی که نشست خبری نخستین روز سی و سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران، امروز (چهارشنبه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه) در مصلی سخن می‌گفت همچنین درباره غرفه‌های اطلاع‌رسانی و فعالیت آن‌ها که با تأخیر انجام شده است، گفت: غرفه‌های اطلاع‌رسانی آخرین غرفه‌هایی هستند که جانمایی می‌شوند؛ تعدادی از آن‌ها در شبستان مستقر هستند و برخی نیز در حیاط مصلی. با توجه به اینکه برخی از ناشران غرفه‌های خود را تحویل نگرفته‌اند و این غرفه‌ها به متقاضیان جدید منتقل می‌شود،  بعد از  آخرین تغییرات در نمایشگاه کتاب، بنرهای راهنما برای مخاطبان در راهروها نصب خواهد شد.

او در ادامه درباره این‌که دستگاه پز برخی از ناشران فعال نبوده یا با اختلال مواجه بوده است، بیان کرد: مصلی زیرساخت نمایشگاهی ندارد، برای اینکه به ناشران دستگاه کارتخوان بدهیم، مجبوریم اینترنت راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم پوشش مناسب داشته باشیم. صاحبان غرفه‌های خودساز از سه‌شنبه هفته پیش و سایر ناشران از روز شنبه می‌توانستند غرفه‌های خود را تحویل بگیرند. اگر تحویل غرفه‌ها به موقع انجام شود ما چنین مشکلاتی را نخواهیم داشتم و زیرساخت‌ها قبل از حضور مردم انجام خواهد شد. ناشران دقیقه ۹۰ آمدند و امکان بهره‌برداری  و توسعه زیرساخت‌ها قبل از حضور مردم قابل انجام نبود.  

رمضانی همچنین درباره اینکه غرفه‌هایی که توسط ناشران تحویل گرفته‌ نشده‌اند چگونه و با چه ضوابطی به متقاضیان جدید واگذار می‌شوند، گفت: امسال ۲۸۰۰ ناشر ثبت نام کردند که ۱۷۰۰ ناشر به صورت حضوری در شبستان مستقر هستند. حدود ۱۲ شب گذشته قریب به ۸۰ درصد غرفه‌ها تکمیل شده بود و امروز ظهر میانگین این رقم ۹۲ درصد بود. برخی از ناشران با وجود اینکه هزینه غرفه‌ها را واریز کرده بودند، نیامدند. بنابراین سایر متقاضیان برای دریافت غرفه مورد بررسی قرار گرفتند. امروز پس از ساعت پایانی،  غرفه‌ها را به متقاضیان تحویل خواهیم داد.

قائم‌مقام و سخنگوی نمایشگاه کتاب در پایان آماری از میزان فروش نمایشگاه مجازی کتاب تهران به این صورت اعلام کرد: از ساعت ۱۰ صبح تا کنون در بخش مجازی  نمایشگاه که دارای حدود ۱۸۰ هزار عنوان کتاب  است، حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ سفارش به مبلغ ۴۲۰ میلیون تومان ثبت شده است که از این تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۰ کتاب آماده تحویل هستند. در مجموع ۴۹ هزار و ۶۹۴ عنوان از صبح در بخش مجازی فروخته شده است.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  برگزار می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: نمایشگاه کتاب ۱۴۰۱ ، آدرس نمایشگاه کتاب تهران ، زمان نمایشگاه کتاب 1401 ، سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب ۱۴۰۱ آدرس نمایشگاه کتاب تهران زمان نمایشگاه کتاب 1401 سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نمایشگاه کتاب تهران غرفه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۱۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود

قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تغییر مهمان ویژه این نمایشگاه از هند به یمن خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در پیام‌رسان ایکس خود نوشت: علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند،نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند،حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود

 

دیگر خبرها

  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب