Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:22:42 GMT

استاندار کرمانشاه: اصلاح بازار ارز ضرورت اقتصادی کشور است

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۶۲۰۰

استاندار کرمانشاه: اصلاح بازار ارز ضرورت اقتصادی کشور است

به گزارش خبرنگار ایرنا، « بهمن امیری مقدم» روز پنجشنبه در دیدار با منتخبان و نخبگان جامعه کارگری و تعاون و کارفرمایی استان که به مناسبت هفته کارگر و بسیج کارگری در سرسرای شهدای استانداری کرمانشاه برگزار شد، یاد و خاطره ۱۴ هزار شهید اصناف کارگری کشور را گرامی داشت و افزود: همه معصومان(ع) ما برای کار و تلاش ارزش بالای مانند عبادت و طاعت خدواند قائل شدند و این روز را به همه کارگران و کارفرماییان تبریک می گوییم زیرا چرخه اقتصاد کشور، پیشرفت  و توسعه همه به دست آنان می چرخد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به رویکرد دولت سیزدهم در حذف ارز تدریجی کالاهای اساسی اشاره کرد و اجرای این پروژه سنگین را در راستای احیای حق و حقوق مردم عنوان کرد و گفت: در استان هیچ کمبود کالایی نداریم و از مردم می خواهیم چند برابر نیاز خود را خریداری نکنند و با دولت همراهی داشته باشند.

امیری مقدم به برخی از سوء استفاده های افراد سوء جو از این وضعیت روانی جامعه اشاره کرد و از بازرسان تمام ادارات خواست نظارت بیشتر بر بازار داشته باشند.

فرهنگ کار را باید در استان کرمانشاه احیا کنیم 

مقام عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های بی نظیر گردشگری، کشاورزی، صنعتی، مرز خارجی، آب و هوا استان؛ یکی از عوامل عقب افتادگی و عدم توسعه در کرمانشاه را ضعف فرهنگ کار اعلام کرد و گفت: از مهم ترین برنامه های استان باید زنده کردن فرهنگ کار و تلاش در جامعه کرمانشاه با هم افزایی تشکل های مختلف کارفرمایی، کارگری، انجمن ها، صنف ها و همچنین دستگاه های اجرایی باشد.

امیری مقدم همچنین بر حمایت و تقویت از سرمایه گذاران واقعی در استان تاکید کرد و گفت: به همین دلیل یکی از برنامه های اصلی استان برداشتن موانع سر راه سرمایه گذاری باید باشد و نباید بگذاریم ایجاد موانع اداری زمینه  فرار سرمایه گذاران را فراهم کنیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه عرق کرمانشاه دوستی را فلسفه انتخاب مدیران بومی در دستگاه های اجرایی اعلام کرد و افزود: مدیر بومی هم به روند شکل گیری مشکلات و مسائل کاری در کرمانشاه آشناست و هم یک حس تعهد عاطفی به استان نسبت به مدیران غیر بومی دارد و کسی که شهر و دیار خودش را دوست داشته باشد مطمئنا با جان و دل برای او تلاش و کوشش می کند.  

امیری مقدم، اشتغال را دغدغه اصلی خود در استان عنوان کرد و بیان داشت: اجرای چهار پروژه بزرگ اقتصادی با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومان در حوزه اشتغالزایی استان در دست اجرا است و تاکنون سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن در قالب تبصره ماده ۱۸ در حال انجام است.

شرکت های پیمانی تامین نیرو کار تولیدی ها باید در استان سامان دهی شوند

وی همچنین از راه اندازی سامانه هوشمند ثبت نام افراد جویای کار استان خبر داد و توضیح داد: در این سامانه که به زودی در اداره کل تعاون، کار و رفاه، اجتماعی به بهره برداری می رسد همه افراد جویای کار در هر رسته شغلی و تحصیلی در آن ثبت نام می کنند، و طبق تفاهم نامه ای که استانداری با بخش خصوصی و سرمایه گذاران منعقد می کند تا سقف ۷۰ درصد آنها باید از طریق این سامانه هوشمند نیروی کار خودشان را جذب کنند.   

 امیری مقدم همچنین از تدوین سند اشتغال۱۴۰۱  استان خبر داد و گفت: مسئولیت هر دستگاه اجرایی با برش های شهرستانی آن در این سند در خصوص ایجاد اشتغال مشخص شده و اهمال کاری و کوتاهی از هیچ دستگاه اجرایی در راستای ایجاد اشغال پذیرفته نیست.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به سوء استفاده برخی از شرکت های پیمانی تامین کننده نیروی کار کارخانجات و واحدهای تولیدی از دسترنج کارگران از دستگاههای ذی ربط خواست هرچه سریعتر این شرکت های پیمانی تامین نیروکار را ساماندهی کنند و مجوز تاسیس این شرکت ها به راحتی و بدون احراز ماهیت و هویت کاری شان ندهند و نظارت دقیق بر کار آنها داشته باشند.

امیری مقدم همچنین خواستار نظارت بر قرار دادهای کارگران در راستای تامین امنیت شغلی آنها شد.

در پایان این نشست از منتخبان، نخبگان، مسئولان و بازنشستگان، حوزه کار و تلاش و کارگری استان تقدیر شد.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه کارگر کالای اساسی اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه کارگر کالای اساسی استانداری کرمانشاه کارگر کالای اساسی اشتغال زایی امیری مقدم شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۶۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند

استاندار کرمان گفت: چینی ها سرمایه گذاری زیادی در استان کرمان انجام داده اند به طوری که در بخش خودروسازی و قطعه سازی برای ۱۲ هزار نفر در مناطق محروم این استان اشتغالزایی کرده‌اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در نشست خبری دومین دوره رویداد بین‌المللی سرمایه‌گذاری و توسعه کشور (کرمان آیدکس 2024 ) در اتاق بازرگانی ایران  اظهار  داشت: صادرات 40 کالا با ارزش 10 میلیارد دلار  به 50 بازار  از استان کرمان  برنامه ریزی شده است که هدفی قابل دستیابی است.

وی در پاسخ به خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: چینی ها سرمایه گذاری زیادی در استان کرمان انجام داده اند به طوری که در بخش خودرو سازی و قطعه سازی برای 12 هزار نفر در مناطق محروم این استان اشتغالزایی کرده‌اند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرگزاری تسنیم  در ارتباط با آب گرفتی برخی از صنایع استان کرمان از جمله خودروسازی‌ها بعد از سیل اخیر گفت: در منطقه بم در سطحی بالغ بر 20کیلومتر بارندگی و سیل وجود داشت  تا وارد دشت شود اما با توجه به اینکه شدت جریان آب کند بود خسارتی آنچنانی وارد نکرده است.

وی افزود: آب در حال حرکت به مدت حدود 2 ساعت وارد پارکینگ های خودروسازان که در شیب قرار داشتند، شد اما آسیبی وارد نکرد وارد سالن ها و خط تولید نشد.

استاندار کرمان گفت: ظرفیت‌های زیادی در استان کرمان در بخش های مختلف از جمله انرژی های تجدیدپذیر، گردشگردی،محصولات کشاورزی،ذخایر معدنی وجود دارد؛ از طرفی سرمایه‌گذاری‌هایی انجام شده تا شاهد تولید کل زنجیره فولاد و بخشی از زنجیره مس در استان باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد
  • ۳۰ درصد نانوایی های استان سمنان باید دوگانه سوز شوند
  • اقدامات خوبی برای اصلاح فرهنگ ترافیک کرمانشاه صورت گرفته است
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟