Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی با اشاره به تأکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم همکاری دستگاه قضایی با دولت به منظور جلوگیری از هرگونه تخلف و سوء استفاده در عرضه مایحتاج عمومی، اظهار داشت: در همین راستا و همزمان با اجرای طرح‌های اقتصادی دولت، ۳۴ تیم مشترک نظارت بر بازار با محوریت دستگاه قضایی و همکاری دیگر دستگاه های متولی در استان هرمزگان تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مقرر شده است، قضات در سراسر استان هرمزگان با حضور در این تیم های نظارت بر بازار به همراه نمایندگان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، اداره صمت، نیروی انتظامی و بسیج به صورت میدانی از مراکز عرضه کالا، فروشگاه ها و انبارها بازدید نمایند و ضمن رصد وضعیت بازار، با تخلفات و سوءاستفاده های احتمالی در محل برخورد کنند تا در نتیجه آن، از گران‌فروشی و تحمیل فشارهای مضاعف به مردم جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از شناسایی و کشف دو انبار بزرگ احتکار روغن در بندرعباس نیز خبر داد و تصریح کرد: از این دو انبار در مجموع ۲۹ تن روغن خوراکی احتکار شده کشف و ضبط شد که پس از تشکیل پرونده قضایی برای متخلفین و پلمب انبارهای مذکور، روغن‌های مکشوفه وارد چرخه توزیع شده است.

این مقام قضایی اعلام کرد: دو دستگاه کامیون حامل ۱۰ تن روغن مایع خوراکی نیز توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در شهرستان جاسک توقیف شده که در این رابطه دو نفر متهم دستگیر شده اند.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان در همین رابطه بیان داشت: اطلاعات سپاه شهرستان میناب هم پس از اخذ دستور قضایی، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۲ تن و هشتصد و هشتاد کیلوگرم آرد را در بندر تیاب شهرستان میناب کشف و ضبط نمود که این آردهای مکشوفه پس از سیر مراحل قانونی و طی صورتجلسه ای به منظور توزیع به اداره صنعت، معدن و تجارت تحویل داده شد.

قهرمانی از کشف ۷۵۰ کیسه آرد در شهرستان سیریک خبر داد و گفت: مقادیر قابل توجهی برنج و روغن خوراکی احتکار شده در این شهرستان نیز پس از توقیف به سرعت برای عرضه در بازار در اختیار ادارات مربوطه قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین ضمن تأکید بر قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با گران‌فروشان و محتکران، خاطر نشان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه احتکار و افزایش کاذب قیمت‌ها، موارد را به سامانه «سجام» دادگستری هرمزگان به آدرس اینترنتی sajam.scpd.ir گزارش کنند.

وی در پایان تصریح کرد: چنانچه دستگاه‌های متولی تنظیم بازار در راستای خدمت رسانی به مردم، علاوه بر انجام وظایف محوله در بعد نظارت نیز اهتمام لازم را داشته باشند، مطمئناً فرصت طلبانی که به احتکار کالاهای ضروری و مایحتاج عمومی می‌پردازند، در تحقق نیات شوم خود ناکام خواهند ماند.

کد خبر 5488660

منبع: مهر

کلیدواژه: مجتبی قهرمانی دادگستری هرمزگان احتکار روغن احتکار آرد ستاد تشدید مبارزه با احتکار بوشهر کرمانشاه احتکار ویروس کرونا آمار کرونا بسیج سازندگی مشهد گروههای جهادی خراسان رضوی کالاهای اساسی بیرجند نانوایی گردشگری ایلام استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۹۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس کشف شد

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان شامگاه شنبه در تشریح جزییات این طرح افزود: در راستای مقابله جدی و بی امان با قاچاقچیان سوخت و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی، روز گذشته طرح ضربتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق سوخت به صورت همزمان در مناطق «خانسرخ، سورو، نخل ناخدا و روستای دهنو» بندرعباس اجرا شد.

وی بیان کرد: دراین طرح که با اقدامات اطلاعاتی و گشت زنی های هدفمند اجرا شد، در مجموع ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد.

این مقام انتظامی هرمزگان اظهار کرد: همچنین مقادیری مشروبات الکلی، ۴۲۳ جفت کفش و یک دستگاه موتورسیکلت سنگین و پنج دستگاه خودرو شوتی در امر قاچاق نیز از قاچاقچیان به دست آمد.

وی با بیان اینکه در این طرح ضربتی ۱۰ فروند «تشتک فایبرگلاس قایق موتوری» نیز توقیف شد، اظهار کرد: در این رابطه تعداد ۱۳۷ نفر که از تبعه بیگانه غیرمجاز و بدون مجوز اقامت بوده و در تهیه و قاچاق سوخت فعالیت داشتند، دستگیر شدند و هماهنگی های لازم جهت بازگشت آنان به کشورشان انجام شده است.

سردار جاودان با تاکید بر استمرار طرح های عملیاتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق و قاطعیت پلیس در اجرای این طرح ها از مردم استان خواست در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه دپو (انباشت) و یا قاچاق کالا، سوخت و موادمخدر مراتب را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • آغاز مزایده فروش بیش از یک هزار و سیصد دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در استان هرمزگان
  • آغاز مزایده فروش ۱۳۰۰ دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در هرمزگان
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد
  • ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس کشف شد
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس