Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در اختتامیه سومین رویداد ملی فهما و همایش معرفی پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران در مشهد گفت: شبکه گسترده و اصیل فرهنگی مساجد، هیاتها، تکایا و امام زاده‌ها در حرکت‌های بزرگ تاریخ معاصر ایران تاکنون نقش بسزایی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل رادیو، تلویزیون و روزنامه برای بیان نظرات خود در اختیار نداشت ولی با سازمانی که در شبکه مساجد و تکایا وجود داشت بیانیه‌ها، پیام و نوارهای صوتی او به سرعت تکثیر و اطلاع رسانی می‌شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در برهه‌ای توجه به کانون مساجد کمرنگ شد و سعی شد تا از ظرفیت سایر بخش‌های دیگر استفاده شود ولی به هیچ عنوان جایگاه مساجد را پیدا نکرد. در زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر از رییس سازمان سینمایی خواسته شد تا برخی از فیلم‌های نمایش داده شد در این جشنواره به وسیله سینماهای سیار در مناطق محروم و کم برخوردار نمایش داده شود.

وی در ادامه گفت: مساجد مهمترین پایگاه شکل‌گیری، تدوام، تثبیت و رسیدن به جامعه مهدوی است. امام راحل مساجد را سنگر می‌دانستند که باید حفظ شود و بر همین اساس در این دولت سعی شده است تا به مساجد توجه ویژه‌ای شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاه به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع جهاد تبیین خاطرنشان کرد: ایشان این امر را جهاد نامیدند و امروز به عنوان یک فریضه به آن نگریسته می‌شود. اکنون با جبهه رسانه‌ای عبری، عربی و صهیونیستی رو به رو هستیم که به دنبال معرفی ناکارآمدی دولت دینی و نظام اسلامی برای رفع مشکلات جامعه است و بر همین اساس طرح ناراضی ساختن مردم را دنبال می‌کنند.

دشمن تمام تلاش خود را بر این گذاشت که مردم را ناراضی سازد

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود درباره حذف ارز ترجیحی گفت: نتیجه بررسی همه مراکز اقتصادی نشان دهنده این بود که در آن روش یارانه به دست مردم نمی‌رسید و اکنون رقم ریالی یارانه دولت، به خود مردم منتقل می‌شود تا آنها با تشخیص خود امکان هزینه‌کردن داشته باشند.

وی افزود: دشمن تمام تلاش خود را بر این گذاشت که مردم را ناراضی سازد که شکست خورد. زیرا دولت قبل از اجرای این طرح، پول مشخص شده را به حساب مردم واریز کرد تا ضمن جلب اعتماد مردم به دولت و همچنین پشتیبانی رهبر معظم انقلاب این طرح به اجرا برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تبیین حرکت جدید دولت در تخصیص عادلانه یارانه‌ها گفت: در دو هفته اخیر مسوولیت حوزه اطلاع‌رسانی مردمی سازی یارانه‌ها بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داشته است. برای بیان حرکت‌های دولت و تبیین فعالیت های انجام شده می توان از شبکه گسترده مساجد در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری استفاده کرد.

بچه های مسجد به عنوان نیروهای پای کار انقلاب، یاران نظام ‌جمهوری اسلامی هستند

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی  رئیس ستاد هماهنگی کانونهای مساجد کشور نیز در این مراسم گفت: اگر ما به دنبال تربیت نیروی متعهد انقلابی هستیم بهترین ‌فضا مسجد و بچه هایی است که در این رقابت ها شرکت کردند و اینها می توانند به عنوان نیروهایی که پای کار انقلاب هستند آینده یاران نظام ‌مقدس جمهوری اسلامی باشند.

وی افزود: ما سه عرصه فرهنگ، هنر و نوآوری داریم و نام اینها را شبستان نهادیم که در ذیل آن ۱۰ رواق تخصصی طراحی کردیم که بر اساس سلایق و علایقی که در هر کانون وجود دارد بچه های مسجد می توانند بیایند و در این عرصه ها فعالیت کنند.

حجت الاسلام ارزانی در ادامه گفت: برای اینکه این رقابت محسوس باشد و بچه ها بتوانند سنجش انجام دهند ما مجبور هستیم شاخص هایی تعریف کنیم. لذا در هر رواق شاخص هایی تعریف کرده و برای هر کدام امتیازی مشخص شد.

وی با بیان اینکه داوران ملی و استانی با دقت تمام برنامه های ارسالی را رصد کردند، افزود: در نهایت ۱۳ کانون در رواق های ۱۲ گانه به عنوان کانون های برتر کشور انتخاب شدند. همچنین برخی از کانون هایی که بالاترین امتیاز را آوردند هم مورد تقدیر قرار می گیرند.

حجت الاسلام ارزانی تاکید کرد: با توجه به شبکه عظیمی که در کشور ایجاد شده و در جهان اسلام یک کار بسیار کم نظیر است، این شبکه می تواند با حمایت ویژه ای که توسط دولت و خیرین صورت می گیرد به جایگاه عظیم برسد.

مسجد تطهیر کننده و جهت دهنده است

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: گفت: مسجد تطهیر کننده و جهت دهنده است، بنابراین تاکید بر مسجد در ارتباط با همه عرصه های فرهنگی اجتماعی سیاسی حائز اهمیت است.

وی افزود: ما ظرفیت های سنتی بسیار خوبی داریم و در عین حالی که از این ظرفیت های جدید لازم‌ است استفادل کنیم اما باید از ظرفیت های منحصر به فرد سنتی مثل هیئت های مذهبی هم استفاده کنیم.

نظری خاطرنشان کرد: اگر از ظرفیت های سنتی به خوبی استفاده کنیم، گامی به سمت جلو بر خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: مردم در همه بخش ها قاعده اصلی هستند، الحمدالله تشکل های زیادی داریم که باید تبدیل به ظرفیت های مرتبط شود. باید بتوانیم با اتکا به مولفه های اصلی و جهت دهنده به سمت تحقق اهداف مورد نظر حرکت کنیم.

مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی معرفی شد

گفتنی است در این مراسم، مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی معرفی شد.

همچنین از کانون‌های دارای رتبه برتر، شایسته تقدیر ویژه، شایسته تقدیر  و همچنین تعدادی از کانون‌های فرهنگی هنری فعال در سومین رویداد فهما تجلیل به عمل آمد.

همچنین در این مراسم از خانواده شهدای رمضان حرم رضوی و جانباز این واقعه جانگداز تجلیل شد.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

منبع: فارس

کلیدواژه: فهما پایتخت فرهنگ و هنر مساجد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پایتخت فرهنگ و هنر مساجد فرهنگ و ارشاد اسلامی بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۳۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، امروز دوشنبه در جلسه استانی ستاد گرامیداشت دهه کرامت که در استانداری لرستان و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی ارادت ویژه‌ای به آقا و ولی‌نعمت خود حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) دارند و دهه کرامت بهترین زمان برای ابراز ارادت و ادای احترام به ساحت اهل‌بیت (ع) است.

وی افزود: در دهه کرامت امسال تمامی مساجد استان میزبان برگزاری برنامه‌های دهه کرامت و با محوریت خود مردم خواهند بود و برنامه ویژه‌ای برای تجلیل از دختران موفق و نام‌آور در سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در سطح استان برگزار خواهد شد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، گفت: پرداختن به فریضه عفاف و حجاب از مهم‌ترین رویکردهایی است که باید در این دهه موردتوجه و بازشناسی جدی قرار گیرد.

کد خبر 6090799

دیگر خبرها

  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند 
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری