Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@23:42:37 GMT

جشنواره گلستان‌خوانی فارس «خوان نعمت» برگزیدگانش را شناخت

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۰۶۸۶۰

جشنواره گلستان‌خوانی فارس «خوان نعمت» برگزیدگانش را شناخت

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در آئین پایانی این جشنواره، زبان را یکی از مهمترین شاخص‌های هویتی هر ملت و عنصر وحدت‌بخش توصیف و خاطرنشان کرد: بی توجهی به این شاخصه مهم در عرصه سیاستگذاری‌های آموزشی و فرهنگی عواقب تلخی را در پی خواهد داشت.

غلامرضا خوش‌اقبال ادامه داد: امروز زبان فارسی جز کامل‌ترین زبان‌های دنیا به شمار می‌رود که حفظ و ادامه حیات خود را طی هزاره گذشته مدیون بزرگانی همچون فردوسی و بیهقی و سعدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توجه به آموزه‌ها و آثار این بزرگان را امری ضروی دانست و تأکید کرد: آشنایی کودکان با ادبیات کلاسیک که از مظاهر مهم تعالی زبان فارسی است به دلیل گره خوردگی با مبانی فرهنگی و اخلاقی، آینده فرزندانمان را تأمین خواهد کرد.

این مدرس زبان و ادبیات فارسی دانشگاه، با قدردانی از انجمن اهل قلم فارس در برگزاری جشنواره خوان نعمت گفت: برگزاری چنین رویدادهایی ضمن پاسداشت زبان فارسی در ایجاد انگیزه میان فرزندان و والدین نقش مهمی دارد و باید بیش از گذشته گسترش یابد.

حسن دهقان دبیر انجمن اهل قلم فارس نیز در این مراسم، توجه به هنرهای نمایشی را از وجوه تمایز «خوان نعمت» با سایر جشنواره‌های گلستان‌خوانی دانست و گفت: باید با استفاده از هنرهای جدید و هر ابتکار دیگری، نسل جدید را با ادبیات کهن پیوند زد.

وی با بیان اینکه محتوای گلستان سعدی و سایر شاهکارهای ادبیات تعلیمی گمشده‌های دنیای معاصر و زندگیِ انسانِ امروز هستند تصریح کرد: فرزندی که از کودکی با این مفاهیم گره بخورد در مسیر رشد قدم خواهد گذاشت و چشم اندازی روشن در مقابل خود احساس می‌کند.

این شاعر و شیرازپژوه ادامه داد: تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره خوان نعمت شوق‌انگیز و دغدغه‌مندی والدین در همراهی فرزندانشان در تولید اثر قابل تحسین بود.

کد خبر 5490648

منبع: مهر

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد فارس گلستان سعدی شیراز بوشهر کرمانشاه هدفمندی یارانه ها ویروس کرونا احتکار کالاهای اساسی خطبه های نماز جمعه آمار کرونا تنظیم بازار مشهد خراسان رضوی شیراز نظارت و بازرسی اردبیل خوان نعمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۰۶۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، دبیرخانه ی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در مرحله ی استانی عباس پویان، فاطمه برمال، سمیه حسین نژاد را به عنوان داوران این جشنواره معرفی کرد.   عباس پویان بازیگر، نمایشنامه نویس و کارگردان است که دارای لیسانس ادبیات نمایشی و فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی است، وی از سال ۷۰ و در استان فارس فعالیت هنری خود را آغاز کرده و بیش از ۴۰ اثر هنری در حوزه ی کودک و نوجوان کار کرده است و در سال ها فعالیت مقام های متعددی را در جشنواره های کشوری و استانی به دست آورده است. 

 

دیگر خبرها

  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • رونمایی از آهنگ خلیج‌فارس به ۲ زبان فارسی و عربی در اراک
  • شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • (ویدئو) دردسرهای فریدون زندی برای صحبت به زبان فارسی
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه