Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، این گردهمایی با حضور سفیران و دیپلماتهای کشورهای اروپایی و آسیایی به همراه مقامات یونسکو، یونیسف، سازمان جهانی بهداشت و اکو به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب گردشگری سلامت منطقه برگزار شده است.

در این همایش نمایندگانی از کشورهای ایتالیا، ترکمنستان، ترکیه، عمان، پاکستان، عراق، افغانستان، پاکستان و نیجریه حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان رضوی در مراسم آغاز این گردهمایی گفت: در این استان آمادگی داریم برای استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات درمانی، بهداشتی و آموزشی زمینه لازم برای کشورهای علاقه‌مند را فراهم کنیم.

یعقوبعلی نظری افزود: خراسان رضوی از ظرفیتهای علمی و درمانی زیادی برخوردار است و با این ظرفیت‌ها زمینه برای همکاریهای فراوان با کشورها و مردمان آنها فراهم می شود.

وی ادامه داد: خراسان رضوی یکی از استانهای بزرگ کشور ایران با حدود هفت میلیون نفر جمعیت است و سالانه ۳۰ میلیون نفر در طی سال به مرقد مطهر زیارت امام رضا(ع) در مشهد مرکز این استان مشرف می شوند.

استاندار خراسان رضوی امکانات آموزش بهداشت و درمان این استان را خوب توصیف کرد و گفت: آمادگی داریم دانشجویانی از کشورهای دیگر را در این استان پذیرش کنیم.

نظری افزود: علاوه بر این امکانات درمانی و ظرفیت خدمت رسانی به بیماران نیز در شهر مشهد با کیفیت بالایی فراهم است ضمن این که ظرفیتهای گردشگری و تاریخی فراوانی نیز در کنار این خدمات وجود دارد.

وی اضافه کرد: بیشترین هتلها و ظرفیتهای اقامتی کشور در مشهد قرار دارد که زمینه ساز میزبانی مطلوب است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این گردهمایی گفت: ارتباط میان کشورها در حوزه علمی و فناوری از جمله نیازهای امروز کشورهاست.

دکتر محمدعلی کیانی افزود: کرونا به گسترش دیپلماسی میان کشورها برای حل مسایل بسیار کمک کرد و نشان داد در مدیریت بیماری، درمان، تشخیص، پیشگیری و واکسن چه قدر کشورها می توانند به هم کمک می‌کنند و این همان دیپلماسی علمی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همکاری کشورها برای غلبه بر این مشکل جهانی پیش آمده گویای ظرفیت همکاری های میان کشورهاست و دانشگاه علوم پزشکی مشهد با جایگاه علمی و ظرفیتهای فراوان در حوزه پژوهشی در زمینه فعالیتهای مشترک با سایر دانشگاه ها و کشورها اقدامات خوبی انجام داده و همچنان آماده توسعه این همکاریهاست.

گردهمایی بین المللی ارتقای ارتباطات علمی، فرهنگی و گردشگری به میزبانی مشهد از روز ۳۱ اردی‌بهشت ماه در مشهد آغاز شد و به مدت ۲ روز برگزار ادامه دارد.

برچسب‌ها مشهد استانداری خراسان رضوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد استانداری خراسان رضوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مشهد استانداری خراسان رضوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۸۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، هادی توانا شنبه ۸ اردیبهشت در حاشیه غرفه خراسان رضوی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار کرد: حضور چندین هیات تجاری دولتی و اقتصادی از کشورهای افغانستان، چین و سیرالئون برای غرفه استان خراسان رضوی یک روز پرکار را رقم زد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی در ادامه افزود: مذاکرات و تفاهم بر روی بسیاری از حوزه‌ها مانند معادن، کشاورزی، صنایع غذایی و تجارت بین کشورها و همچنین هماهنگی برای پیگیری‌های بعدی از اهم رویدادهایی بود که رقم خورد.

وی تاکید کرد: ترافیک حضور هیات‌های خارجی و داخلی نشانگر وجود ظرفیت‌های بسیار عالی استان خراسان رضوی در حوزه‌های اقتصادی است.

توانا یادآور شد: در این دیدارها سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری به بیان ظرفیت‌های متعدد و متنوع اقتصادی استان برای هیات‌های تجاری دولتی و اقتصادی خارجی پرداخت.

دیگر خبرها

  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است