Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مسعود بیات‌منش، عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به قانون جهش تولید مسکن و عملیاتی شدن آن اظهار کرد: بر اساس این قانون در طول چهار سال باید 4 میلیون واحد مسکونی در کشور احداث شود که از این میان سهم استان زنجان ۷۰ هزار واحد است که تکلیف شده است و باید در طول چهار سال به ثمر برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه از کل سهم استان زنجان ۲۰ هزار واحد سهم روستاها خواهد بود و معتقدیم این امر هم محقق شود، افزود: ۱۲ هزار واحد نیز در چارچوب خود مالکی و بافت فرسوده باید احداث شود و مابقی باید در شهرها برای آن زمین تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در شهرستان‌ها در ارتباط با تامین زمین و همچنین ثبت‌نام انجام شده است، اضافه کرد: طبق آمار بیش از ۹۵ هزار نفر در استان زنجان برای دریافت این واحدها ثبت‌نام و ۵۷ هزار نفر واجد شرایط اولیه است، که پیش‌بینی می‌کنیم پس از غربالگری 20 هزار نفر واجد شرایط دریافت باشند.

بیات منش با بیان اینکه با اشاره به اینکه برای حدود ۱۶ هزار واحد تامین زمین انجام شده است، گفت: کارها به تدریج آغاز شده است و مطرح شده است که در شهر قیدار احتمالاً شهر جدید احداث شود که قطعاً دیگر مشکلات اوقافی بودن زمین‌ها را نیز نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: انتظار داریم با احداث و واگذاری مسکن به متقاضیان شرایط تامین مسکن در استان بهبود یافته و قیمت‌ها متعادل‌تر شود که این موضوع به‌ نوبه خود باعث رونق اقتصادی شهرها نیز خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های مرتبط با طرح اقدام ملی مسکن، اظهار کرد: کارها طبق روال در حال انجام است و در همه پروژه‌ها روند به‌ خوبی در حال پیگیری است و به‌ جز پروژه M۲ که مشکلاتی وجود داشت، در موعد اعلام شده تحویل متقاضیان خواهد شد.

بیات منش با اشاره به اینکه در پروژه‌ها  تلاش شده کیفیت کار لحاظ شود، اضافه کرد: البته در رابطه با قیمت تمام شده بحث‌هایی مطرح است که باید اعلام کنیم خارج از توان‌ ما بوده و تورم موجود باعث افزایش هزینه ساخت این پروژه‌ها شده است، هر چند که پیگیر افزایش وام آنها هستیم.

وی همچنین به تامین مسکن اقشار آسیب‌پذیر نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تعدادی از خانواده‌ها امکان تامین آورده اعلامی را ندارند با برگزاری جلسات متعدد مقرر شد با همکاری ارگان‌های ذی‌ربط 2 هزار واحد مسکونی برای اقشار کم‌درآمد احداث و در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

وی در ارتباط با طرح تفضیلی شهر زنجان نیز گفت: بر اساس قانون، شهرها باید دارای طرح تفضیلی ذیل طرح جامع شهر باشند که نخستین طرح جامع شهر زنجان مربوط به سال ۶۵ می‌شود که بعد از آن طرح تفضیلی شهر نیز تهی و بعد از آن طرح تفضیلی شهر زنجان در سال ۸۸ بار دیگر بازنگری شد، منتهی طرح جامع مورد استناد مربوط به طرح جامع قبلی بود و طرح جدیدی تهیه نشد و شهرداری زنجان نیز بر همین اساس امور را طی می‌کند.

بیات منش با اشاره به تصویب طرح تفصیلی شهر زنجان در سال گذشته گفت: امیدواریم طرح تفضیلی جدید نیز با توجه به شناخت کامل از موارد بلافاصله تهیه و وارد فاز اجرایی شود که گام نخست در این رابطه نیز مربوط به شمال شهر زنجان و منطقه گاوازنگ بود که مشکلات مربوط به آن برطرف شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با تأکید بر توسعه متوازن در طرح تفصیلی شهری گفت: در طرح جامع سیاست‌گذاری خوبی انجام شده تا شهر توسعه متوازن داشته باشد ولی در شهر شاهد این موضوع نیستیم و به غرب و جنوب شهر توجه چندانی نشده است و همیشه نیز شاهد این موضوع هستیم.

وی به موضوع طرح ویژه سلطانیه نیز اشاره کرد و گفت:: در این رابطه سوءتفاهم‌هایی ایجاد شد وگرنه در مورد طرح جامع ویژه، اطلاع‌رسانی لازم را انجام دادیم و اقدامات طبق مقررات انجام شده و پیگیر موضوع نیز هستیم.

انتهای پیام/73009

منبع: فارس

کلیدواژه: بیات منش راه و شهرسازی زنجان مسکن اقدام ملی زنجان شهر قیدار استان زنجان طرح تفضیلی انجام شده هزار واحد شهر زنجان پروژه ها طرح جامع بیات منش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۱۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، بهزاد کردلو گفت: سه هزار و ۶۹۰ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهادهای بهزیستی و کمیته امداد استان در شهرستان زنجان سکونت دارند.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۶۱۷ نفر از متقاضیان در مرحله تأیید نهایی هستند که از این تعداد ۴۹۹ نفر هم افتتاح حساب کرده اند.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان گفت: درخواست ۲ هزار و ۸۳۱ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهادهای حمایتی طرح نهضت ملی مسکن به دلیل احراز نشدن شرایط آنها رد شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: راه و شهرسازی استان برای خانه دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مدیریت و برنامه ریزی لازم را دارد و برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن بسیار جدی است.

وی با بیان اینکه استان زنجان برای چهار سال ساخت ۶۸ هزار واحد مسکونی را در دستور کار دارد، خاطر نشان کرد: برش استانی در نهضت ملی مسکن در بخش حمایتی ۲۷ هزار واحد، خود مالکی ۱۲ هزار واحد و در بافت فرسوده ۹ هزار واحد است.

کد خبر 6089531

دیگر خبرها

  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • ‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • تخصیص پروژه مسکن به ۱۰۱۴ نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان زنجان
  • ۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند نمایند