Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجوی دانشگاه آزاد واحد ایلام، موفق به طراحی و ساخت دستگاه رسوب‌گیر انواع آلایندگی جلبکی و رسوبی شده است که استفاده از این محصول موجب کاهش صدمات به تأسیسات فنی و زیست‌محیطی می‌شود.

به گزارش ایران اکونومیست، جلال میرزایی، مجری طرح در توضیح این محصول گفت: در ایستگاه‌های پمپاژ و خط انتقال سدها و منابع ذخیره آب همیشه با پدیده‌ای به اسم رسوب و انواع آلایندگی‌های زیست محیطی مواجهیم که باعث ایجاد اختلال در روند کار شده و موجب صدمات جبران‌ناپذیر به تأسیسات و به تبع آن محیط زیست می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای رفع این مشکل «دستگاه رسوب گیر انواع آلایندگی جلبکی و رسوبی» طراحی و نمونه آزمایشی آن ساخته شده است.

میرزایی خاطرنشان کرد: «دستگاه رسوب گیر انواع آلایندگی جلبکی و رسوبی» می‌تواند باعث کاهش صدمات به تأسیسات فنی و زیست محیطی و سالم نگه داشتن ورودی تأسیسات ایستگاه‌های آب شده و بسیار مثمرثمر باشد.

وی با بیان این که این وسیله در ورودی انواع ایستگاه‌های پمپاژ آب و سدها و انواع منابع ذخیره آب نصب می‌شود، تصریح کرد: سوراخ‌های بدنه محفظه استوانه‌ای شکل از جنس استیل ضد زنگ در ایستگاه‌های پمپاژ آب با ورود آب به داخل این محفظه به عنوان یک فیلتر عمل می‌کنند، با توجه به سختی آب ناحیه مورد نظر این سوراخ‌ها بعد از مدتی رسوب کرده و این رسوب‌ها مانع عبور آب می‌شوند؛ دستگاه رسوب‌گیر با توجه به طراحی‌ای که روی آن صورت گرفته، در خارج از بدنه این فیلتر و حول محور استوانه طبق برنامه‌ریزی در ساعت مشخصی اقدام به پاک کردن فیلتر بدون حضور اپراتور یا شخص می‌کند. در واقع یکی از مهمترین مزیت‌های این دستگاه، عدم حضور اپراتور و نصب در اعماق ایستگاه‌های پمپاژ است.

میرزایی با بیان اینکه نمونه آزمایشی این محصول در ایستگاه‌های پمپاژی نصب شده است، گفت: کارآیی آن قابل قبول و منحصر به فرد است. مکانیزم فعالیت دستگاه، مانع جمع شدن، تکثیر و تشکیل هر نوع جلبک، رسوب املاح آب در محل ایستگاه‌های پمپاژ می‌شود که از لحاظ زیست محیطی یک شاهکار به حساب می‌آید.

وی با بیان این که قرار است نمونه آزمایشی این محصول در رویداد ملی "عصر امید" دانشگاه آزاد اسلامی به نمایش گذاشته شود، تأکید کرد: تمام دستگاه‌های مصرف کننده طرح‌های آب‌رسانی، آب شرب، کشاورزی، شرکت‌ها و کارخانجات صنعتی و تولیدی می‌توانند از مشتریان بازار هدف این طرح تلقی شوند.

به گزارش ایران اکونومیست، نمایشگاه و رویداد ملی "عصر امید" با محوریت هزار گروه پژوهشی و زیرساخت، هزار ایده و استارت‌آپ و هزار شرکت فناور و خلاق، ۸ تا ۱۱ خرداد ماه امسال در محل مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: رسو‌ب ، دانشگاه آزاد اسلامی ، جلبک ، رویداد عصر امید

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رسو ب دانشگاه آزاد اسلامی جلبک رویداد عصر امید ایستگاه های پمپاژ زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۹۳۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ مصدوم در سه حادثه ترافیکی در قزوین

حمیدرضا ململی سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین گفت: دیروز از طریق تماس با سامانه ۱۲۵، برخورد سه دستگاه خودرو در بلوار میرزا کوچک خان روبروی کارخانه شیشه اعلام شد که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۶ به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور آتش نشانان، سه دستگاه خودرو پیکان، سمند و پیکان وانت به شدت با یکدیگر برخورد کردند که پس از ایمن سازی محل حادثه، به ماموریت خود پایان دادند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین ادامه داد: همچنین در حادثه دیگری که در ساعت۱۶:۰۴ دیروز به سامانه۱۲۵ اعلام شد یک دستگاه خودرو کوئیک صندوقدار در بلوار نوروزیان به دلایل نامعلومی واژگون شده بود که با حضور آتش نشانان ایستگاه شماره ۵ پونک دو مصدوم حادثه رهاسازی و به عوامل اورژانس حاضر در محل تحویل داده شدند.

ململی اضافه کرد: در ماموریت دیگری که در ساعت۱۸ دیروز به سامانه ۱۲۵ اعلام شد تصادف شدید خودرو تریلی با پراید در میدان خلیج فارس بود که آتش نشانان ایستگاه شماره ۳در سریع‌ترین زمان ممکن خود را به محل رساندند.

وی افزود: در این حادثه سه نفر مصدوم شدند که توسط عوامل اورژانس برای ادامه درمان به بیمارستان منتقل شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • بهسازی ایستگاه پمپاژ نخل تقی عسلویه
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف
  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان
  • ۵ مصدوم در سه حادثه ترافیکی در قزوین