Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مدیر کل فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور، با اشاره به بازید و حضور خود در محل حادثه گفت: وقوع این حادثه آبروی مهندسی در کشور را تحت تاثیر قرار داد چراکه ما دارای امکانات باکیفیت فنی مهندسی در کشور هستیم و نباید شاهد چنین انفاقی بودیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری صداوسیما، وحید قربانی، مدیر کل فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور گفت: وقوع این حادثه آبروی مهندسی در کشور را تحت تأثیر قرار داد چراکه ما دارای امکانات با کیفیت فنی مهندسی در کشور هستیم و نباید شاهد چنین انفاقی بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قربانی با اشاره به بازید و حضور خود به همراه برخی از مسئولین وزارت کشور و مدیران استان خوزستان در محل حادثه و بررسی‌های صورت گرفته تصریح کرد: این ساختمان در منطقه آزاد قرار داشته است و این مناطق قوانین خاص خود را دارند و آن قانون گذار قدرت اعمال حاکمیت را به مدیر عامل منطقه آزاد داده است.
مدیر کل فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور گفت: نباید از کنار غفلت‌های صورت گرفته در ایمنی کار عبور کرد و این که چرا باید مجامع صنفی بر چنین ساختمانی که به مرحله پایان کار نرسیده، مجوز فعالیت دهند، مسئله را چند برابر و حادثه را چندین برابر سنگین کرده است.
مدیرکل فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور افزود: غفلت‌ها و قصور بخش‌های مختلف را در حادثه مترو پل آبادان می‌بینیم.
وی در پاسخ به سوالی در باره اینکه آیا مجموعه شما اطلاعی از آنچه که در ساختمان مترو پل رخ می‌دهد، با توجه به تخلفاتی که صورت گرفته، قبل از حادثه داشته است یا نه گفت: بدیهی است که اگر ما و یا سازمان‌های مسئول، اطلاع داشتیم قطعاً مداخله می‌شد.
وی به موضوع نظام ارجاع در نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: بر اساس آن باید رابطه ناظر و مالک را به حداقل برسانیم، اما در موضوع ساختمان مترو پل آبادان شاهد بودیم نظام مهندسی نتواسته اختیارات خود را اعمال کند.
وی گفت: نظارت بر ابعاد مختلف ساخت، بر عهده قانون نظام مهندسی ملی، وزارت راه و شهر سازی و شهرداری است که باید پروانه را بر اساس قانون تنظیم می‌کرد.
قربانی افزود: شهرداری از نهاد‌های عمومیِ غیردولتی است و انضباط کاری آن، بر اساس قانون، زیر نظر شورای شهر است.
و این شهر مجموعه شهر‌های واقع در مناطق آزاد است و نظارت آن استثنائاً بر عهده مناطق آزاد می‌باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نظام مهندسی مهندسی در کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۳۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰ میلیارد برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان نیاز است

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: تا دهم ربیع‌الاول ساختمان در دست احداث استانداری لرستان تکمیل و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری استان در این ساختمان مستقر شود.

ابوطالب شفقت امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در بازدید از ساختمان جدید استانداری لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این ساختمان به دلیل نبود منابع اعتباری زمان زیادی صرف احداث آن شده و برای تکمیل به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی اضافه کرد: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان مسئول این پروژه است و از امروز تا حداکثر دهم ربیع الاول فرصت دارند تا این پروژه را تکمیل و در آن مستقر شود.

استاندار لرستان یادآور شد: در این ساختمان نواقص معماری وجود دارد که نیاز است با کمترین هزینه و تغییرات، اصلاح معماری در آن صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است
  • کمبود ۲۵۰ میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • ۲۵۰ میلیارد برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان نیاز است
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود
  • فیلم| محیط بان اعمال قانون کرد؛ متخلفان ماشین اورا آتش زدند!