Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مدتی است که بیماری سرخک به‌صورت طغیان از کشور مجاور به کشورمان وارد شد و خارج از حیطه سیستم بهداشتی کشور بود و منشأ این بیماری ایران نبوده است.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون 21 هزار نفر از واجدان شرایط دریافت واکسن سرخک در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، این واکسن را دریافت کردند، گفت: از ابتدای شیوع سرخک در ایران 67 نفر مشکوک ابتلا به این بیماری مراجعه کردند که تست یک نفر مثبت قطعی اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان افزود: فرد مبتلا به سرخک دختری هشت ساله از اتباع افغانستانی متولد ایران و ساکن یکی از شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه است و پزشکان و مراقبان سلامت مرکز خدمات جامع سلامت آن منطقه با حضور در منزل این بیمار، سایر افراد خانواده وی را نیز مورد بررسی قرار دادند.

هشدار شیوع آبله میمون؛ بثورات پوستی و تب را جدی بگیرید

قدس ضمن هشدار به مردم درباره شیوع بیماری آبله میمون بیان کرد: هرگونه بثورات پوستی و تب را جدی بگیرید.

وی اضافه کرد: میمون حامل ویروس است و در ارتباط با جوامع انسانی می‌تواند ترشحات را منتقل و افراد را به بیماری آبله میمون مبتلا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان افزود: علائم عمومی بیماری آبله میمون مانند سایر بیماری‌های ویروسی به‌صورت سردرد، تب و بدن‌درد است و علائم اختصاصی آن تورم در ناحیه غدد لنفاوی گلو و کشاله ران و بثورات پوستی از دانه‌های کوچک تا تاول‌های گسترده محسوب می‌شود.

قدس گفت: بیماری آبله میمون به‌صورت اولیه منجر به عفونت باکتری و میکروب‌های شدیدتری می‌شود و همچنین سیستم اعصاب مرکزی را نیز درگیر می‌کند و ممکن است منجر به فوت فرد مبتلا شود.

وی تأکید کرد: شیوع بیماری در کودکان 20 تا 25 درصد و در بزرگسالان تا 10 درصد موجب فوت افراد شده است و بنابراین کودکان بیشتر در معرض خطر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان خاطرنشان کرد: دوره کمون بیماری آبله میمون معمولاً تا سه هفته است و اگر ابتلا و بروز این بیماری در جهان افزایش یابد، خوشبختانه واکسن این ویروس موجود است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیماری سرخک سرخک در سمنان آبله میمون علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیماری آبله میمون رئیس دانشگاه استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۰۶۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز یکشنبه دانشجویان، اساتید، کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی آبادان با برگزاری تجمعی در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه، نسل‌کشی بی‌رحمانه صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

همچنین در این تجمع حاضران با سردادن فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» حمایت خود را از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا اعلام کرده و از برخورد خشن پلیس این کشور با اعتراضات اعلام انزجار کردند.

کد خبر 6091022

دیگر خبرها

  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی