Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلکیف سه دستورجلسه مهم در مجمع سرنوشت ساز امروز فدراسیون فوتبال ایران مشخص شد و به نظرز می رسد بعد از یک دوره پرتنش ، سرانجام ارکان فوتبال وضعیت و موقعیت کنونی خود را تا جام جهانی قطر شناسایی کردند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ مجمع عمومی فوق العاده فدراسیون فوتبال از ساعت 9:20 صبح امروز (سه‌شنبه 10 خرداد) در آکادمی المپیک آغاز شد و تا ساعت 14:45 ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مهمترین دستور جلسه های امروز، بحث بررسی عزل عزیزی خادم بود که طبق اعلام دبیرکل فدراسیون فوتبال و با استعلامی که از فیفا گرفته شد، مشخص شد رئیس معزول فدراسیون که از سوی کمیته اخلاق و تأیید استیناف دو سال محروم شده، نمی‌تواند به فدراسیون بازگردد. بدین ترتیب عزل موقت عزیزی خادم که توسط هیئت رئیسه انجام شده بود حالت قطعی به خود گرفت. در این مورد باید به استعلام های کلیدی کامرانی فر اشاره کرد که بابت آن هیچ اطلاع رسانی به جامعه خبری صورت نمی گیرد. حتی تا دیشب تصور می شد عزیزی خادم به عنوان مدعی می تواند در مجمع حاضر شده و از خودش در مقابل منتقدان و استیضاح دفاع نماید!

 

استیضاح منتقدان هیات رییسه یک تلفات داشت

و اما اصلی ترین بخش جلسه امروز؛ رأی گیری درباره عزل ارکان فدراسیون فوتبال یعنی چهار عضو هیات رییسه به نام های احسان اصولی، احمدرضا براتی، مهرداد سراجی و طمهورث حیدری بود که گروهی از اعضای مجمع به شکل یک درخواست تقدیم دبیرکل کرده بودند. جنگی علنی بین دو جبهه متخاصم در راس فدراسیون فوتبال که بوی خطرات دخالت احتمالی فیفا را به مشام ها رسانده بود.

در نتیجه این رای گیری مشخص شد که به جز مهرداد سراجی دشمن شماره یک عزیزی خادم که به دشمن میرشاد ماجدی هم تبدیل شده بود، سایر نفرات با رای اعتماد مجدد مجمع در هات رئیسه ابقا شدند. حالا باید دید تا انتخابات شهریور ماه، وزنه های قدرت در فدراسیون فوتبال به کدام سمت سنگینی می کند. آیا سه عضو رهاشده از استیضاح، حالا در صدد تلافی برخواهند آمد یا اینکه همینجا بین طرفین صلخ برقرار می شود تا منافع ملی در جام جهانی طعمه شکاف مدیریتی داخلی نشود.

بهرحال مهرداد سراجی به همان سرعتی که در فوتبال ایران ظاهر شد و قدرت گرفت، به همان سرعت نیز صندلی های مدیریتی را پس داد و از صحنه فوتبال کشور کنار رفت! او بعد از سقوط باشگاه سایپا از لیگ برتر و رساندن این تیم متمول و پرآوازه به رده های پایین لیگ دسته اول ایران، کمیته فوتسال را هم در یک درگیری علنی به باند عزیزی خادم واگذار کرد و سپس پست عضویت در هیات رییسه را هم با رای مجمع از دست داد تا ناگهان محو شود.

 

تاریخ انتخابات سرنوشت ساز فوتبال قبل از جام جهانی

و اما آخرین موضوع مهم این اجلاس، تعیین تاریخ انتخابات بعدی فدراسیون فوتبال بود که با تصویب مجمع قرار شد این انتخابات روز سه‌شنبه هشتم شهریور امسال برگزار شود و دبیرکل باید هرچه سریع تر مقدمات اداری و تشریفات آن را مهیا سازد. بنابراین بزودی شاهد ثبت نام از نامزدهای پست های ریاست و هیات رییسه فدراسیون فوتبال خواهیم بود.

 

نتیجه عزل احسان اصولی: با 48 رأی موافق، 31 رأی مخالف و 3 رأی مخدوش یا باطله رأی نیاورد و وی در هیئت رئیسه ماندگار شد.

نتیجه عزل مهرداد سراجی: با 54 رأی موافق، 26 رأی مخالف و یک رأی مخدوش یا باطله، از هیئت رئیسه رأی آورد. با توجه به یک رأی مخدوش یا باطه، آرای مهرداد سراجی از 80 رأی محاسبه شد که دو سوم آرای 80 رأی، 54 رأیی بود که به عزل او رأی موافق دادند. درباره عزل مهرداد سراجی پس از اینکه 54 رأی موافق عزل و دو سوم آرای معتبر مأخوذه را داشت، تردید به وجود آمد که آیا 54 رأی مأخوذه عزل او را قطعی خواهد کرد یا نه که پس از مشورت با نماینده فیفا، عزل سراجی قطعی شد.

نتیجه عزل طهمورث حیدری: با 38 رأی موافق، 43 رأی مخالف و یک رأی باطله یا مخدوش، به نتیجه نرسید و این عضو هیئت رئیسه نیز در سمت خود ابقا شد.

نتیجه عزل احمدرضا براتی: با 47 رأی موافق، 33 رأی مخالفت و 2 رأی باطله یا مخدوش به نتیجه نرسید و این عضو هیئت رئیسه نیز ماندنی شد.

توضیحات کلیدی کامرانی فر: حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال در هنگام شمارش آرا اعلام کرد بر اساس بند 2 ماده 25 اساسنامه برای اعتبار یک مصوبه کسب اکثریت بیش از 50 درصد آرای مأخوذه کافی است، مگر اینکه در اساسنامه به گونه دیگری تصویب شده باشد. همچنین اعلام شد آرای سفید، آرای باطله و آرای الکترونیک به هر طریقی دستکاری شده باشد به علاوه آرای ممتنع به هنگام محاسبه، در محاسبه اکثریت قرار نمی‌گیرد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال طبق بند 4 ماده 37 نیز اعلام کرد رأی گیری در مورد پیشنهاد عزل در هیئت رئیسه/ مجمع عمومی باید به صورت مکتوب و مخفی باشد (که انجام شد) و پیشنهاد عزل در صورتی تصویب می‌شود که دو سوم آرای مأخوذه به آن رأی مثبت دهند.

کامرانی‌فر با این توضیح اعلام کرد آرای مخدوش، سفید یا باطله از جمع آرا از جمع آرا خارج می‌شود و با دو سوم آرای معتبر مأخوذه (نه آرای وارد شده به صندوق) به نتیجه می‌رسد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آبله میمونی متروپل آبادان پارچین سامانه یکپارچه فروش خودرو روز دختر مجمع فدراسیون فدراسیون فوتبال استیضاح هیات رییسه فدراسیون انتخابات فوتبال آبله میمونی متروپل آبادان پارچین سامانه یکپارچه فروش خودرو روز دختر فدراسیون فوتبال مهرداد سراجی دو سوم آرای عزیزی خادم هیئت رئیسه کامرانی فر هیات رییسه نتیجه عزل رأی موافق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۱۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی گفت: با وجود اینکه زمان محدودی در فدراسیون هستم، اما باید از هر ثانیه این فرصت برای کمک بهینه به ورزشکاران استفاده کنم. - اخبار ورزشی -

پژمان معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی اظهار داشت: برای مشخص شدن زمان مجمع، باید قوانین و قواعد را رعایت کنیم. یکی از این قواعد، برگزاری مجمع انتخاباتی 45 روز بعد از نشست هیئت رئیسه و مورد دوم برگزاری آن 75 روز بعد از انتخابات کمیسیون‌ها است. با توجه به همین موضوع، فکر می‌کنم انتخابات در نیمه خرداد برگزار شود، اما با توجه به تعطیلی 14 و 15 خرداد، به نظر می‌رسد که هفته سوم ماه آینده، زمان مناسبی برای برگزاری مجمع انتخاباتی باشد. تاریخ دقیقی در نشست هیئت رئیسه مشخص نشد، اما با هماهنگی با وزارت ورزش، قطعاً به زودی زمان انتخابات مشخص و اعلام خواهد شد.

وی درباره جلسه با ورزشکارانی که شانس کسب سهمیه المپیک دارند، گفت: جلساتی را با تفتیان، صابری، پیرجهان و رسولی داشتم و با توجه به عدم حضور فرزانه فصیحی و حمیده اسماعیل‌نژاد، قرار است با آنها از طریق فضای مجازی تماس بگیرم و صحبت کنم. ملی‌پوشانی که شانس کسب سهمیه دارند، پیشنهادات خود را ارائه کردند و برنامه مسابقاتی که می‌توان برای حضور در آنها اقدام کرد، ارائه شد.

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی ادامه داد: چند مشکل داریم؛ یکی از این مشکلات موضوع دریافت ویزای شینگن است که سخت شده است. زمان و مکان مسابقات و اردوها را دریافت و برنامه‌ها را تا 10 تیر ماه مصوب کردیم.

معتمدی تصریح کرد: با وجود اینکه زمان محدودی در فدراسیون هستم، اما باید از هر ثانیه این فرصت برای کمک بهینه به ورزشکاران استفاده کنم. قرار است در قالب یک کارگروه تخصصی با ورزشکاران قرارداد ببندیم و کارها را هرچه زودتر انجام دهیم.

وی درباره انتقاداتی که هر از چند گاهی از سوی حسین رسولی مطرح می‌شود و در پاسخ به این سؤال که آیا حقوق و پول این ورزشکار پرداخت شده است یا نه؟ گفت: تا جایی که اطلاع دارم، پول مصوب ماهیانه این ورزشکار پرداخت شده است. کمیته ملی المپیک هم حمایت‌های خوبی داشته، ولی ما بدون این حمایت‌ها نیز باید کارمان را انجام دهیم. درخصوص رسولی نیز معتقدم که مدل انتقادش مورد پسند نیست. ورزشکاران باید ابتدا مسائل و مشکلات را به فدراسیون منتقل کنند و اگر به نتیجه نرسیدند، مصاحبه انجام دهند. ورزشکارانی مثل رسولی الگوی نفرات جوان و نوجوان و حتی مدال‌آوران هستند و انتظار می‌رود که بزرگی کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ابقای اعضای فعلی هیات‌مدیره به‌پرداخت ملت
  • ببینید | آرای انضباطی در جلسه ویژه رسیدگی به کتک کاری داور در تهران
  • حمید رسایی: هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند
  • آرای انضباطی در جلسه ویژه رسیدگی به کتک کاری داور در تهران
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • محسن رضوانی عضو هیات رییسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • جریمه بیانه نویسی باشگاه ها در صورت تکرار افزایش می یابد