Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاه اسپانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد قاضی «خوزه لوئیس کالاما» برای بازجویی از مدیرعامل «ان‌اس‌او» به عنوان بخشی از هیئت استیضاح به سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد. این شرکت صهیونیستی و مدیر عامل آن هنوز به درخواست اظهار نظر پاسخ نداده اند.

به گزارش رویترز، قاضی پس از آنکه مقامات دولتی اسپانیا اذعان کردند نرم‌افزار پگاسوس که شرکت «ان‌اس‌او» تولید کرده، برای جاسوسی از آن‌ها استفاده شده، تحقیقاتی را آغاز کرد که باعث ایجاد یک بحران سیاسی در اسپانیا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بحران در نهایت به برکناری رئیس سازمان اطلاعات این کشور ختم شد.

چندی پیش رسانه‌ها فاش کردند تلفن همراه مقامات بلند پایه اسپانیایی توسط نرم‌افزار پگاسوس هک شده است. پگاسوس یک جاسوس افزار قوی است که توانایی دسترسی به تمامی اطلاعات تلفن همراه را دارد. به علاوه، می‌تواند آن را به یک میکروفون تبدیل کرده و تمامی صدا‌های اطراف را ضبط کند. پگاسوس ساخته شرکت صهیونیستی «ان‌اس‌او» است که مقر اصلی آن در سرزمین‌های اشغالی واقع شده است.

قاضی قبلا از شرکت صهیونیستی خواسته بود تا اطلاعاتی در مورد برخی جنبه‌های جاسوس‌افزار پگاسوس ارائه دهد. طبق گزارش‌ها، مقامات سیاسی در کشور‌های گوناگون پگاسوس را خریداری کرده و از آن برای جاسوسی از روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی خود استفاده کرده اند، اما در نهایت گوشی تلفن همراه خودشان نیز هک شده و اطلاعات آن لو رفته است.

شایان ذکر است بر اساس تحقیقاتی که ۱۷ منبع رسانه‌ای از جمله لوموند و گاردین منتشر کردند، نرم‌افزار پگاسوس امکان جاسوسی از دست کم ۱۸۰ روزنامه نگار، ۶۰۰ سیاستمدار و نیز ۸۵ فعال حقوق بشر و ۶۵ نفر از سران تجاری جهان را از سال ۲۰۱۶ فراهم کرده است. از جمله کسانی که در لیست جاسوسی قرار گرفتند، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نرم افزار پگاسوس جاسوسی رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی افزار پگاسوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۴۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی

وضعیت مبهم فدراسیون فوتبال اسپانیا و تصمیم دولت این کشور برای مداخله در امور آن نارضایتی نهاد حاکم بر فوتبال اروپا را به همراه داشته است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نابسامانی چند هفته‌ای فدراسیون فوتبال اسپانیا پس از افشای فساد گسترده در این سازمان کم بود که اکنون بحث مداخله احتمالی دولت نیز مطرح شده که این موضوع ممکن است تبعاتی منفی برای فوتبال اسپانیا به همراه داشته باشد.

رئیس جدید فدراسیون هنوز منصوب نشده و نامزدهای اصلی تصدی این پست نیز همگی به دلیل احتمال نقش داشتن در پرونده فساد فعلاً تعلیق هستند. طبق گزارش نشریه آ اس اسپانیا، وضعیت فعلی فدراسیون فوتبال این کشور و به ویژه دخالت دولت که برخلاف اساسنامه فدراسیون است، نارضایتی اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) را به همراه داشته و این می‌تواند منجر به محرومیت تمامی نمایندگان لالیگا از رقابت‌های اروپایی فصل آینده شود، اتفاقی که پس از وقوع جنگ اوکراین، برای نمایندگان فوتبال روسیه رخ داد.

حمله پلیس به فدراسیون فوتبال اسپانیا و خانه روبیالس

محرومیت‌های ناشی از مداخله دولت اسپانیا در امور فدراسیون فوتبال این کشور اما به محرومیت نمایندگان این کشور از رقابت‌های باشگاهی محدود نخواهد شد و این احتمال وجود دارد که تیم ملی این کشور نیز از حضور در یورو 2024 و دوره بعدی لیگ ملت‌های اروپا نیز محروم شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • به دنبال نایب‌ قهرمانی؛ ترکیب احتمالی بارسلونا برای جدال با والنسیا
  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • آلمان ۸۰۰ پهپاد «وکتور» دیگر به اوکراین می‌دهد
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا