Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا، نشست مسوولان تراز اول شورای همبستگی ملی پاکستان که ائتلافی متشکل از ۳۰ حزب و گروه سیاسی-مذهبی با مشارکت رهبران ارشد جامعه اهل تسنن و شیعیان این کشور محسوب می‌شود، به میزبانی «سید محمدعلی حسینی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، در سفارت کشورمان در شهر اسلام‌آباد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی با قدردانی از تلاش‌های مسوولان این شورا در راستای وحدت اسلامی در پاکستان و پرداختن به دغدغه مشترک ملت‌ها و دولت‌های دو کشور یعنی مقابله با دشمنان مشترک و دفاع از عزت و اصول اسلامی، گفت: همسویی مواضع سیاسی ایران و پاکستان به ویژه درباره جهان اسلام در کنار علاقه قلبی و محبت متقابل بین هر دو ملت مهم‌ترین نکته است.

وی تاکید کرد: درمیان ملت‌های اسلامی، مردم پاکستان محبوب‌ترین ملت اسلامی نزد ملت ایران شناخته می‌شوند و این پیوندهای مشترک سرمایه اصلی و پشتوانه روابط سیاسی دو همسایه است.

سفیر کشورمان با حمایت از افزایش رفت و آمد هیات‌های مذهبی، نخبگان دینی و اندیشمندان ایران و پاکستان به کشورهای یکدیگر، گفت: رهبران دو کشور همواره دیدگاه نزدیکی درخصوص رهایی از بندگی، مقابله با ظلم و استکبار، دفاع از استقلال و حاکمیت ملی دارند.

 


 

وی اظهار داشت: ایران در کنار تقویت پیوند مردمی با پاکستان در همه ابعاد از تقویت روابط میان دو کشور حمایت می‌کند. حمایت از صنعت گردشگری، تسهیلات برای سفرهای زیارتی و اقدامات مشترک برای سفرهای توریستی می‌تواند ارتباط مردمی دو کشور را تقویت نماید.

سفیر ایران در پاکستان گفت: ما مشتاقانه آماده میزبانی از هیات‌های پاکستانی متشکل از رهبران مذهبی و نخبگان دینی هستیم تا به ایران سفر کنند، دیدارهای چهره به چهره شخصیت‌های مذهبی دو کشور صورت بگیرد و از نزدیک شاهد واقعیت‌ها در ایران باشند و مشاهده کنند که چگونه امپراطوری رسانه‌ای به سرپرستی رژیم صهیونیستی درصدد تخریب چهره ایران و محو کردن پیشرفت‌های عظیم ما در تمامی بخش‌ها هستند.

وی تاکید کرد: جهان اسلام به ویژه ایران و پاکستان با دشمنان زیادی روبرو هستند، عناصری که علیه مناسبات دوستانه ما دست به کار هستند لذا باید پیوندها را تقویت کرده و در پرتوی آن منافع یکدیگر و منافع اسلامی را تامین و تضمین نماییم.

حسینی افزود: در این دوران متاسفانه شاهد افزایش اسلام ستیزی، دشمنی با مسلمانان و پدیده شوم توهین به مقدسات اسلامی هستیم، اما باید در مقابل این تحرکات موهن بایستیم تا آنان جرات نکنند به پیامبر عزیز و بزرگوار ما و کتاب مقدس ما قرآن توهین نمایند.

سفیر کشورمان بر لزوم حرکت جمعی و مشترک کشورهای جهان اسلام علیه اسلام ستیزی و اقدامات توهین آمیز تاکید کرد و افزود: فلسطین قضیه اول اسلام است و مسلمانان باید این اولویت را پابرجا نگه دارند. زیرا استکبار و دست نشانده‌های آنان در منطقه درصدد ایجاد اولویت‌های دیگری در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه هستند درحالی که قطعا فلسطین مسئله اول و حتمی جهان اسلام است.

وی گفت: مواضع جمهوری اسلامی ایران به ویژه رهبر معظم انقلاب در بحث فلسطین و کشمیر روشن است و مقامات پاکستانی نیز بارها به آن اذعان داشته‌اند. بنا به فرموده امام خامنه‌ای، نباید سراغ اختلافات شیعه و سنی رفت و باید از آن اجتناب شود.

حسینی درباره اقدامات وحدت آفرین ایران در جهان اسلام و تلاش برای رفع اختلافات در منطقه به مذاکرات تهران و ریاض اشاره کرد و افزود: نگاه ما به عربستان نگاه به یک کشور مهم و اسلامی است و معتقدیم ما نمی‌توانیم یکدیگر را نادیده بگیریم.

وی تاکید کرد: ایران برای ارتباط و همکاری با کشورهای اسلامی هیچ محدودیتی ندارد و معتقدیم باید به سمتی حرکت کرد که نیاز به حضور بیگانگان در منطقه نداشته باشیم.


 

**تشکیل شورای همبستگی ملی در پاکستان ثمره انقلاب اسلامی

 «لیاقت بلوچ» نائب رئیس جماعت اسلامی پاکستان و دبیرکل شورای همبستگی ملی با قدردانی از میزبانی سفیر ایران از هیات علمای مذاهب اسلامی گفت: مردم پاکستان قدردان محبت‌های بی‌کران ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران در همه شرایط هستند و ما در نقش رهبران سیاسی، علما و فعالان مذاهب اسلامی مصمم به نقش آفرینی برای تقویت پیوند مردم دو کشور و کمک به افزایش ارتباطات و همکاری‌های دوجانبه هستیم.

وی با ادای احترام به مقام حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، گفت: رهبری ایشان منبع الهام برای تمامی مسلمین جهان به ویژه ملت‌های مظلوم از جمله فلسطین است و ما در پاکستان همگام با ایران مدافع حقوق مردم فلسطین هستیم و در یک جبهه مشترک علیه رژیم نامشروع صهیونیستی حضور داریم.

این شخصیت سیاسی پاکستان، اسرائیل را یک رژیم نامشروع، جعلی و قاتل ملت فلسطین خواند و تاکید کرد: سازش یا عادی‌سازی با این رژیم جایی در پاکستان ندارد و شورای همبستگی ملی از هیچ اقدامی برای روشنگری علیه توطئه‌های رژیم صهیونیستی و رسوایی برخی از عناصر داخلی که درصدد تبلیغ طرح سازش هستند، فروگذار نمی‌کند.

وی ایران و پاکستان را صدای رسای دفاع از عزت مسلمین جهان، فلسطین به ویژه صدای قوی علیه اسلام ستیزی و توهین به مقدسات مسلمانان دانست و افزود: بی‌حرمتی اخیر در هند علیه ساحت نورانی پیامبر اعظم (ص) قلب همه مسلمانان جهان را به درد آورده و ما علمای مذاهب اسلامی خواستار نقش آفرینی بیشتر ایران و پاکستان برای مقابله با اینگونه اقدامات شیطانی هستیم.

لیاقت بلوچ با استقبال از سخنان سفیر کشورمان درباره تقویت پیوندهای مردمی ایران و پاکستان، همکاری در منطقه، افغانستان و دستاوردهای مذاکرات تهران و ریاض، افزود: ما از مواضع محکم و اطمینان بخش رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره پاکستان، فلسطین، وحدت جهان اسلام و کشمیر قدردانی می‌نماییم.

 



 

برخی دیگر از شخصیت‌های حاضر در این نشست گفتند: انقلاب اسلامی منبع الهام بخش برای ملت‌های منطقه و بیداری اسلامی است و ما در پاکستان تشکیل شورای همبستگی ملی را ثمره انقلاب اسلامی ایران می‌دانیم.

آنان تاکید کردند: ما نیازمند پیروی از اندیشه‌های امام خمینی (ره) برای شناخت دشمنان مشترک و کمک به تقویت وحدت جهان اسلام هستیم و براساس اندیشه‌های محمدعلی جناح بنیانگذار فقید پاکستان، مردم این کشور همچنان حامی ملت مظلوم فلسطین هستند و هرگز رژیم غاصب اسرائیل را به رسمیت نخواهیم شناخت.

سخنرانان با تمجید از مقاومت ملت ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه آمریکا و دشمنی‌های غرب، افزودند: ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی سپری شد اما مردم ایران در برابر غرب تسلیم نشده و به رغم توطئه‌های داخلی و خارجی توسعه و شکوفایی جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد.

برچسب‌ها مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی سفیر ایران در پاکستان پاکستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی سفیر ایران در پاکستان پاکستان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی سفیر ایران در پاکستان پاکستان جمهوری اسلامی ایران شورای همبستگی ملی ایران و پاکستان انقلاب اسلامی مذاهب اسلامی اسلام ستیزی جهان اسلام سفیر ایران دو کشور ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۰۳۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود

ممتاز زهرا امروز در نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد با اشاره به اهداف سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان گفت: دو کشور در این بازدید طیف گسترده‌ای از موضوعات مهم دوجانبه، همکاری در حوزه‌های تجاری، اقتصادی انرژی و همچنین همفکری پیرامون مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بررسی قرار دادند.

وی تاکید کرد که توسعه روابط با همسایگان از جمله جمهوری اسلامی ایران در راستای منافع ملی پاکستان است و هر دو کشور عزم قوی برای تبدیل مرز‌های مشترک به مرز صلح، دوستی و رفاه دارند.

ممتاز زهرا در واکنش به مواضع آمریکا پیرامون گسترش همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد از جمله کارشکنی واشنگتن در بحث پروژه مشترک گازی ایران و پاکستان، گفت: اسلام‌آباد معتقد است که توسعه روابط با کشور‌ها هرگز به قیمت روابط موجود با سایر کشور‌ها نیست و ما این مواضع خود را به واشنگتن منتقل کرده‌ایم.

وی اظهار داشت که در جریان سفر آیت‌الله رئیسی دو کشور تمامی گزینه‌های انرژی از جمله درباره خط لوله گاز گفتگو کردند و پاکستان مصمم است که از تمامی گزینه‌های موجود برای تامین نیاز‌های گسترده خود به انرژی استفاده کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت که تجارت دوجانبه با ایران در قالب توافق تجارت ترجیحی، مراودات در مرز‌های مشترک به ویژه بهره‌برداری از ظرفیت‌های بازارچه‌های مرزی ادامه دارد و همزمان دو کشور به مذاکرات درباره توافق تجارت آزاد ادامه می‌دهند.

وی تاکید کرد: پاکستان از طریق کانال‌های مختلف به آمریکا منتقل کرده است که تقویت روابط با همسایگان برای ما اهمیت بالایی دارد و در این زمینه ایران و پاکستان مشتاق به همکاری نزدیک برای تثبیت صلح و دوستی در مرز‌های مشترک هستند.

ممتاز زهرا افزود که تهران و اسلام‌آباد بر همکاری میان بنادر چابهار و گوادر، مقابله با تروریسم، قاچاق مواد مخدر و انسان و نیز مقابله با پولشویی به توافقات مطلوبی دست یافته‌اند.

وی با اشاره به همسویی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان درخصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: هر دو کشور با حمایت قوی از فلسطین و آتش‌بس در غزه خواستار توقف جنایات اسرائیل و همچنین ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه هستند.

براساس این گزارش، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در اولین سفر خارجی خود در سال جدید، روز دوشنبه سوم اردیبهشت وارد اسلام‌آباد شد. رئیس جمهور ایران همچنین از شهر‌های لاهور و کراچی نیز بازدید کرد.

وی در اسلام‌آباد روز پرکار و فشرده‌ای داشت. وزیر خارجه پاکستان با حضور در هتل محل اقامت رئیس جمهور، با وی دیدار و سپس آیت‌الله رئیسی راهی کاخ نخست وزیری شد؛ جایی که محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان رسما از وی استقبال کرد. پس از آن دیدار‌های دوجانبه و سپس رایزنی میان هیات‌های بلندپایه به ریاست سران دو کشور برگزار شد.

مقامات ایران و پاکستان همچنین در حضور آیت الله رئیسی و شهباز شریف ۸ تفاهم نامه همکاری نیز امضا کردند.

آیت الله رئیسی سپس با آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود دیدار کرد و طرفین طیف گسترده‌ای از موضوعات مهم دوجانبه، تحولات منطقه و بین المللی به ویژه جنایات رژیم غاصب اسرائیل علیه نوار غزه و فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان+ فیلم
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/ تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود
  • کارگر خالق و محور در امر تولید است
  • نشست صمیمی دبیر فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • سفیر پاکستان: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صلح منطقه را به خطر انداخت