Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@00:19:21 GMT

حدود ۱میلیون قطعه جوجه ریزی یزد در ماه خرداد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۱۴۸۱

حدود ۱میلیون قطعه جوجه ریزی یزد در ماه خرداد کاهش یافت

جوکارمدیرعامل اتحادیه مرغ داران استان یزد گفت: جوجه‌ریزی طی خرداد ماه جاری در واحدهای پرورش مرغ این استان نسبت به مدت ماه قبل حدود یک میلیون کاهش دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر جوکار در گفتگو با خبرنگار یزدرسا،با بیان اینکه اجرای طرح حدف ارز ترجیحی بسیار لازم و ضروری بود اظهار داشت:قیمت اعلامی از سوی دولت برای فروش مرغ در ابتدای اجرای این طرح۵۸هزارو۸۰۰تومان بود اما به علت عدم وجود تقاضا در حال حاضرو با گذشت حدود یک ماه از اجرای این طرح، قیمت فروش مرغ در مغازه های سطح شهر یزد به ۵۲هزار و۲۰۰تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حدود یک هفته قبل که واحدهای تولید مرغ هنوز مقداری از نهاده های دولتی را داشتند قیمت مرغ در فروشگاه های استان حتی به حدود۴۰هزارتومان نیز رسیده بود ولی در حال حاضرچون دیگر نهاده دولتی وجود ندارد قیمت مجددا افزایش داشته و به ۵۲هزار و ۲۰۰تومان رسیده است.

جوکار با اشاره به اینکه در ماه خرداد میزان جوجه ریزی استان به شدت کاهش داشته تصریح کرد: به صورت متوسط میزان جوجه ریزی استان ماهانه حدود ۳میلیون بوده که در این ماه حدود ۱ میلیون این میزان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از مرغداران استان یا این شغل را رها یا میزان تولید خود را کاهش داده اند ابراز داشت: تولید مرغ نیاز به سرمایه قابل توجهی دارد و با توجه به بازار فعلی که بسیاری از تولید کنندگان در حال ضرردهی هستند دیگر انگیزه ای برای ورود افراد به این شغل نمانده است.

جوکار مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان یزد در پایان تصریح کرد: علیرغم اینکه اجرای طرح حذف ارز ۴۲۰۰تومانی لازم بود اما بهتر بود دولت به نظرات کارشناسان صنعت مرغ نیز توجه کرده و نظرات آنها را در این طرح اعمال می کردند.

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: جوجه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۱۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس حسینی پیش ازظهر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای حمایت از مرغداران استان، گوشت مرغ مازاد استان بدون محدودیت و با قیمت ۸۴ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم خریداری می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون هزار و ۸۴۶ تن گوشت مرغ منجمد خرید و در سردخانه‌های استان ذخیره سازی شد تا در زمان کمبود برای کمک به تنظیم بازار، عرضه شود.

وی تصریح کرد: میزان جوجه ریزی استان در فروردین ماه سال‌جاری بیش از ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه بوده که ضمن ثبت رکورد جدید، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است.

حسینی تصریح کرد: با توجه به تأمین به موقع و موجودی کافی نهاده‌های مورد نیاز مرغ داران در استان و همچنین کاهش قیمت جوجه یک روزه تا ۲۳ هزار تومان در روزهای اخیر، قطعاً شاهد افزایش تولید گوشت مرغ در دوره آتی در استان خواهیم بود.

کد خبر 6090819

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت