Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، در نطق میان‌دستور خود در چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با انتقاد از سخنان غیرکارشناسی و غیرعادلانه نماینده بروجن در حضور رئیس جمهور، گفت:هم اکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر از مردم خوزستان و چهارمحال و بختیاری در اصفهان حضور دارند و در کنار مردم این شهر زندگی می‌کنند و مهربانانه در کنار هم سکونت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه مطرح کرد: از همه مسؤولان استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد می‌خواهیم که با صحبت‌ها و مصاحبه‌های خود در جهت اتحاد و همدلی مردم گام برداریم و تلاش کنیم انگیزه و نشاط و شادی میان مردم ما ایجاد شود.

فلاح همچنین بیان کرد: آب متعلق به کل کشور است و زاینده‌رود حق مردم به ویژه کشاورزان است، امیدواریم دولت با حضور در اصفهان تصمیمی اتخاذ کند که استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و یزد و اصفهان از این نعمت خدادادی بهره‌مند شوند.

بورس صنایع دستی ایجاد شود

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، نیز در نطق میان‌دستور خود در چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک میلاد امام رضا(ع) اظهار کرد: گویا در روزهای آتی سفر رئیس جمهور به اصفهان انجام می‌شود، امیدواریم این سفر موجب حل مشکلات و سبب برکت برای مردم اصفهان باشد.

وی افزود: از استاندار اصفهان درخواست می‌کنیم زمانی برای طرح و حل مشکلات مدیریت شهری در نظر گرفته شود تا به طور مستقیم برخی موارد که مشکلات مربوط به کلانشهرهای دیگر هم هست با رئیس جمهور مطرح شود.

قربانی بیان کرد: رئیس جمهور به این موضوع توجه کند که بار مهاجران به اصفهان توسط دولت مورد حمایت قرار گیرد، جمعیت این مهاجران قابل توجه است و این افراد به خاطر مشکلات نقاط دیگر کشور به این منطقه آمده‌اند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بورس صنایع دستی با قابلیت خرید و فروش در برنامه‌های اقتصادی دولت قرار گیرد، اذعان کرد: برای ایجاد این بورس به صورت شرکت‌هایی که در این حوزه می‌توانند قبول مسؤولیت کنند اقدام شود، ضمن اینکه به گونه‌ای باشد که صنایع دستی توسط مردم قابلیت فروش در هر لحظه‌ای را داشته باشد.

وی افزود: امکان صادرات برای صنایع دستی باید به راحتی فراهم شود، همچنین کارگاه‌های آموزشی و انتقال مهارت در این حوزه نیز اقدام مهمی است که می‌تواند در مولد بودن صنایع دستی کمک‌کننده باشد.

قربانی با بیان اینکه پیشنهاد می‌‌کنیم مکانی تحت عنوان موزه صنایع دستی مربوط به شهرداری اصفهان در نظر گرفته شود، ابراز کرد: در این میان ممکن است هدایایی نیز به مدیران شهری تعلق گرفته باشد که می‌تواند در فضای مناسبی آن‌ها را حفظ و نگهداری کرد.

رئیس جمهور آب اصفهان را بر اساس عدالت و حق قانونی مدیریت کند

عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه انتظار مردم اصفهان از رئیس جمهور حل مشکل آب است، اظهار کرد: از رئیس جمهور می‌خواهیم که برای مدیریت آب اصفهان، کار کارشناسی و براساس عدالت و حق قانونی انجام دهد.

وی افزود: رئیس جمهور اگر میراث فرهنگی را در اختیار مدیریت شهری قرار دهد اصفهان می‌تواند به خوبی آن‌ را مدیریت کند.

حاج‌رسولی‌ها گفت: پیشنهاد می‌کنیم اختیار ویژه‌ای از سوی رئیس جمهور به مدیریت شهری اصفهان برای حفظ میراث فرهنگی واگذار شود و معتقدیم ثمره آن را دو تا سال آینده خواهند دید.

رئیس جمهور اهتمام ویژه‌ای به بافت تاریخی اصفهان داشته باشد

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان، با تشکر از خادم‌یاران رضوی که در دهه کرامت چهارباغ را امام رضایی کردند، اظهار کرد: امیدواریم این رویدادها استمرار پیدا کند؛ از شهردار و مدیر چهارباغ می‌خواهیم که فرصت برگزاری چنین رویدادهای خدمتی که حال و هوای چهارباغ را عوض می‌کند بیشتر فراهم کنند.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: اگر مسأله آب اصفهان حل نشود هرکاری هم صورت گیرد گویا هیچ کاری انجام نشده است، رئیس جمهور اهتمام ویژه‌ای به موضوع آب اصفهان داشته باشد.

میرباقری همچنین بیان کرد گفت: از رئیس جمهور می‌خواهیم اهتمام ویژه‌ای نیز به بافت تاریخی اصفهان داشته باشد؛ سرمایه‌های این شهر فقط متعلق به مردم اصفهان نیست که همه هزینه‌های آن بر دوش شهرداری است؛ سرمایه‌های اصفهان ملی و فراملی است و به صورت ملی باید از آن حفظ و نگهداری شود.

به بیمه هنرمندان صنایع دستی توجه شود

احمد شریعتی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، در تذکر خود در صحن علنی شورای شهر، اظهار کرد: بسیاری از حوزه‌های صنایع دستی در حال فراموش شدن است، علت آن نیز این است که آموزش‌های لازم را دنبال نکرده‌ایم؛ آموزش و پرورش، پادگان‌ها، زندان‌ها و... می‌توانند برای بحث آموزش اقدامات خوبی انجام دهند تا این رشته‌ها نسل به نسل منتقل شود و اشتغال‌زایی نیز به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به بیمه هنرمندان صنایع دستی بیان کرد: مسؤولان در این رابطه باید اقدام عاجل انجام دهند، در منطقه ۱۵ شهرداری با کمک هنرمندان جایگاهی به نام خورشید آماده شده که محلی برای بازدید گردشگران و خرید صنایع دستی است که اقدام خوبی به شمار می‌رود.

عدالت و عقلانیت در مدیریت منابع آب محقق شود

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان، در نطق میان‌دستور خود در چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرافتخار هر شهروند اصفهانی به این شهر، سفر گردشگران از اقصی نقاط کره خاکی به اصفهان و تعلق عناوینی همچون شهر خلاق و صنایع دستی از طرف یونسکو به اصفهان نتیجه تلاش هنرمندانی است که طی چند سده با خلق هزاران اثر تاریخی‌هنری اصفهان را به چنین جایگاهی رسانده‌اند.

وی ادامه داد: وقتی صحبت از تمدن اسلامی و شهر اسلامی می‌کنیم، پررنگ‌ترین نمود آن در فرهنگ تداعی می‌شود و پررنگ‌ترین نمود فرهنگ را باید در هنر جست‌وجو کرد و مگر هنر غیر از ذوق و قریحه است که از ذهن هنرمند تراوش و از دستانش خارج می‌شود تا مخاطب را نه فقط با یک اثر و یا یک هنر، بلکه با یک فرهنگ همراه کند.

صالحی همچنین عنوان کرد: به عنوان عضو شورای شهر اصفهان که وظیفه قانون‌گذاری و نظارت را در این کلانشهر هنرخیز بر عهده داریم از هر اقدامی که منجر به تقویت صنایع دستی و هنرمندان این حوزه شود حمایت می‌کنیم و در این مسیر از همه نهادها مطالبه‌گر خواهیم بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: آقای رئیسی شما مرد عدالت هستید و عقلانیت و جامع‌نگری جزیی از منش شما بوده و هست؛ مردم استان اصفهان و یک ایران منتظرند تا به دور از شعار و فرصت سوزی این عدالت و عقلانیت در مدیریت منابع آب در کشور و فلات مرکزی را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: خواسته ۵ میلیون اصفهانی دقیقاً محور اصلی این گفتمان آبی دولت مردمی است و منتظرند تا در سفر پیش رو بیشتر از حرف، شاهد عمل باشند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای شهر اصفهان سفر رئیس جمهور آب اصفهان صنایع دستی شورای اسلامی شهر اصفهان رئیس جمهور صنایع دستی علنی شورای آب اصفهان ویژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۲۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از بازداشت پنج نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام اخذ رشوه خبر داد.

ناصر عتباتی با اعلام این خبر بیان کرد: وفق دستورات قضایی صادره به اداره اطلاعات و هماهنگی‌های به عمل آمده و با انجام کار دقیق اطلاعاتی پنج نفر دیگر  از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام اخذ رشوهبازداشت و تحت قرار بازپرس رسیدگی کننده قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، وی گفت: دیروز نیز یک نفر از اعضای شورای شهر به همراه رئیس یکی از ادارات تابعه شهرداری سردشت دستگیر شده بودند.

انتهای پپیام

دیگر خبرها

  • بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند
  • کارنامه سه ساله به روایت اعضای شورای شهر اصفهان
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • تجدید میثاق اعضای دوره ششم شورای شهر اصفهان با آرمان‌های شهدا
  • تیزر | گفت‌وگوی ایمنا با اعضای شورای شهر اصفهان
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد