Web Analytics Made Easy - Statcounter

شمار زیادی از اهالی استان حلب سوریه طرح های رژیم ترکیه برای تجاوز نظامی جدید به خاک سوریه و ایجاد منطقه موسوم به امن را محکوم و تاکید کردند که این گام ها در چارچوب ادامه حمایت رژیم ترکیه از گروه های تروریستی است.

به روز دوشنبه گزارش ایران اکونومیست از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) شهروندان حلب گفتند که حملات گروه های تروریستی مورد حمایت رژیم ترکیه آنان را از ایستادن در کنار ارتش سوریه و آزادسازی کامل خاک کشور باز نمی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان همچنین تاکید کردند که رژیم ترکیه دشمن ملت سوریه است و حضور نظامیان این کشور در خاک سوریه غیر قانونی و نقض قوانین بین المللی به شمار می رود.

اهالی حلب اعلام کردند که گام های رژیم ترکیه در مناطق تحت اشغال خود که با هدف  لغو زبان عربی در آموزش و پذیرش برنامه های درسی ترکی و سیاست ترک‌سازی دنبال می شود  نشان دهنده جاه طلبی های استعماری است .

آنان تاکید کردند که حملات روزانه گروه های تروریستی تحت حمایت رژیم ترکیه علیه غیرنظامیان با هدف ارعاب و آواره کردن آنها از زادگاه خود و اشغالگری برای ایجاد یک منطقه به اصطلاح امن است.

«فائزه فخرو» از اهالی شهر «الخالدیه» گفت که وضعیت حومه حلب به دلیل سال ها اشغالگری ترکیه ای ih به حدی نا امن است که حتی اشغالگران و تروریست های مورد حمایت آنکارا کمک های توزیع شده بین مردم آسیب دیده را به سرقت می برند.

«فوزی شیخو» یکی از اهالی اظهار کرد که حلب پیش از ورود گروه‌های تروریستی مسلح تحت حمایت ترکیه آرام و در امان بود، اما پس از ورود به منطقه بسیاری را کشتند و زخمی کردند از جمله خود من که به علت حملات اشغالگران ترکیه و گروه های تروریست تحت حمایت آنکارا بینایی ام را از دست دادم.

وی افزود که اشغالگران ترکیه ای و تروریست های مورد حمایت آنها همچنان با موشک شهر الخالدیه و روستاهای اطراف را هدف قرار می دهند، آنها با بستن چاه های آب از ورود کشاورزان به زمین هایشان جلوگیری می کنند، مدارس را نیز تخریب کردند تا مانع تحصیل کودکانمان شوند.

یک زن اهل حلب نیز که سه پسر خود را در اثر حملات تروریستی اشغالگران از دست داده است، گفت که رژیم ترکیه دشمن واقعی ملت سوریه است و آرزوی تمام شهروندان ساکن در مناطق تحت کنترل تروریست های مورد حمایت آنکارا خروج اشغالگران و رهایی از چنگال تروریست هاست.

وی تاکید کرد که سرانجام اشغالگری شکست و حقارت است و بی شک با رشادت ارتش سوریه خاک میهن از اشغال رژیم ترکیه و تروریست ها آزاد خواهد شد.

شنبه شب نیز اهالی حومه شمالی استان حلب سوریه علیه اشغالگری ترکیه تجمع اعتراضی برگزار کردند. 

معترضان در شهرک تل رفعت و روستاهای مجاور در حومه شمالی حلب تجاوز ترکیه به خاک سوریه را محکوم کردند.

بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی با سردادن شعارهایی علیه اشغالگری ترکیه بر تمامیت ارضی سوریه و اتحاد میان مردم این کشور تأکید کردند.

معترضان که پرچم‌های سوریه را در دست داشتند اعلام کردند که در کنار ارتش این کشور برای حفظ شرف و آزادی خاک میهنشان از اشغال نیروهای خارجی خواهند ایستاد و از کشورشان دفاع خواهند کرد.

شرکت کنندگان در این تجمع همچنین به اظهارات اخیر رئیس جمهور ترکیه مبنی بر ایجاد منطقه امن در شمال سوریه اعتراض و آن را محکوم کردند.

رجب طیب اردوغان دو هفته پیش اعلام کرد که این کشور به زودی عملیاتی را برای ایجاد «منطقه امن» در عمق ۳۰ کیلومتری مرز ترکیه با سوریه در جنوب کشورش انجام خواهد داد.

در چند روز گذشته نیز برخی گزارش‌ها درباره عملیات و حملات توپخانه‌ای نظامیان ترکیه و عناصر مسلح مورد حمایت آنکارا به مناطقی در شمال سوریه و کشته و زخمی شدن چندین نفر در جریان آن منتشر شده است.

روزنامه حریت پیشتر در گزارشی نوشته بود: «در حالی که انتظار می‌رود عملیات نظامی ترکیه این هفته در شمال سوریه آغاز شود، فعالیت‌ها در این منطقه افزایش یافته است و طی روزهای اخیر شاهد استقرار یگان‌های نظامی ترکیه در حومه تل رفعت و منبج بوده‌ایم.»

در همین حال، ارتش سوریه با اعزام تجهیزات و نیرو به پایگاه های خود در استان های حلب و الحسکه، مواضع خود را در این مناطق تقویت کرد.

ارتش سوریه چهارشنبه گذشته برای تقویت مواضع خود در خط تماس با تروریست های مورد حمایت ترکیه، تجهیزات و نیروی گسترده به منبج و تل رفعت در شمال استان حلب و قامشلی در استان الحسکه منتقل کرده است.

با بیشتر شدن احتمال یورش جدید ارتش ترکیه و تروریست های مورد حمایت آن به مناطق تحت تسلط ارتش سوریه و کردهای این کشور، فعالیت مشترک سوریه و روسیه در این مناطق افزایش یافته است.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ در قالب ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دی ماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرده است.

از سوی دیگر، آنکارا در ۲۵ مهرماه ۹۸ برای عقب راندن شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه و الحسکه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد پنج روز مهلت داد تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

این درحالی است که دولت سوریه حملات و تهدیدهای جدید ترکیه را نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حاکمیت دمشق دانسته و تاکید کرده است: «حملات و تهدیدهای ترکیه نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی سوریه و مغایر با توافق نامه‌ها و خروجی‌های روند آستانه است».

در همین ارتباط، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه به خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گفت که «دمشق اظهارات مداخله جویانه و حملات تجاوزکارانه ترکیه در ایجاد منطقه موسوم به منطقه امن در شمال سوریه و حملات مکرر و مستمر به خاک سوریه را محکوم می‌کند و این موضوع را مغایر با قوانین بین المللی می‌داند».

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سوریه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سوریه تروریست های مورد حمایت قوانین بین المللی گروه های تروریستی گروه های تروریست شمال سوریه حمایت آنکارا تروریست ها ارتش سوریه رژیم ترکیه خاک سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۹۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، وزرای دفاع کشور عضو سازمان همکاری های های شانگهای در بیست و یکمین اجلاس خود در آستانه پایتخت قزاقستان ضمن اعلام استقبال از حضور وزیر دفاع کشورمان به عنوان عضو اصلی این سازمان، به صورت یکپارچه  و اجماعی حملات تروریستی اخیر در روسیه ،سوریه، پاکستان و همچنین حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را در بیانیه پایانی  محکوم و با خانواده قربانیان این حملات تروریستی ابراز همدردی کردند.

وزاری  دفاع سازمان همکاری های شانگهای همچنین نسبت به رشد تروریسم بین المللی و تهدیدات جدید آن اعلام نگرانی کردند و بر تقویت روابط دفاعی کشورهای عضو شانگهای تاکید نمودند.

دیگر خبرها

  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای