Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@23:33:33 GMT

ندبه خوانی به رنگ خدمت در کرهرود

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۰۱۲۶

ندبه خوانی به رنگ خدمت در کرهرود

ایسنا/مرکزی یکی از تکالیف و آداب شیعیان در دوران غیبت امام زمان (عج)، دعا برای فرج منجی عالم بشریت است و بر این اساس روزهای جمعه که متعلق به امام عصر (عج) است دعای ندبه قبل از طلوع آفتاب خوانده می‌شود و سالیان متمادی است که این دعا به همت هیات رزمندگان اسلام کشور و با همکاری صداوسیما در نقاط مختلف کشور قرائت و از شبکه های سراسری و استانی به صورت زنده پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمعه ۲۷ خردادماه قرار است دعای پر فیض ندبه در تخت سادات کرهرود که در حدود ۱۰ کیلومتری شهر اراک واقع شده و مقبره سادات جلیل‌القدر و علمای بزرگ بوده و منطقه نمونه تاریخی و گردشگری است، قرائت و به صورت زنده از شبکه سراسری و صدا و سیمای استان مرکزی پخش شود.

ندبه‌خوانی در منطقه کرهرود اراک سابقه دیرینه دارد اما ۱۱ سال است که مردم این منطقه هر جمعه علاوه بر قرائت این دعای پرفیض و سردادن ندای "أَیْنَ بَقِیَّهُ اللَّهِ الَّتِی لا تَخْلُو مِنَ الْعِتْرَهِ الْهَادِیَهِ" (کجاست حضرت بقیةالله(عج) که عالم، خالی از عترت طاهره (که هادی امت است) نخواهد بود) از مشکلات مردم نیز گره گشایی می‌کنند و هیات امنای دعای ندبه کرهرود با مشارکت خیرین و مردم در اقدامی ابتکاری فعالیت های فرهنگی و عام‌المنفعه را انجام می دهند و ضمن ترویج قرائت دعای ندبه و توسل به حضرت ولیعصر(عج) و دعوت جوانان به ندبه خوانی در این پایگاه‌ دینی، رسیدگی به مشکلات و درخواست‌های مردم را نیز در دستور کار قرار داده‌اند.

جواد مسعودی مسئول هیات امنای دعای ندبه کرهرود در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه قرائت دعای ندبه در تخت سادات کرهرود از سال ۱۳۹۰ انجام می‌شود، افزود: قرائت دعای ندبه به عنوان یک رویکرد مذهبی، فرهنگی و اجتماعی در این منطقه بوده و صرفا به برگزاری یک مراسم مذهبی بسنده نشده و یک ظرفیت اجتماعی در جهت رفع مشکلات اجتماعی و اقتصادی مردم ایجاد شده است.

وی افزود: در برگزاری دعای ندبه از سخنرانان، کارشناسان، اساتید حوزه و دانشگاه دعوت و از موضوعات اجتماعی و فرهنگی روز جامعه به ویژه آسیب های اجتماعی که خانواده‌ها را تهدید می‌کند نظیر طلاق، اعتیاد، تاثیرات فضای مجازی، موادمخدر صحبت می‌شود که مورد استقبال قابل توجه مردم قرار گرفته است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم مذهبی زمانی اثرگذار است که در کنار آن به مشکلات مردم و نیازهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آنان رسیدگی شود، به اهتمام جدی در برگزاری کارگاه‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: آموزش‌های مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، بهداشت و درمان با سرفصل‌های تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه، مهارت‌های اساسی زندگی، نحوه همسرداری و تربیت فرزندان، پیشگیری از جرم وکاهش آسیب‌های اجتماعی، راهکارهای پیشگیری از گسترش پدیده طلاق، تهدیدات فضای مجازی، اعتیاد به انواع مواد مخدر و افیونی، جرائم علیه اشخاص و اموال، پیشگیری از سرقت، آشنایی با حقوق شهروندی، رعایت قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی با بهره‌مندی از اساتید و کارشناسان حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، پلیس فتا و اداره آگاهی و پلیس پیشگیری نیروی انتظامی، مرکز بهداشت شهرستان اراک برگزار می شود که همواره با استقبال شرکت کنندگان در مراسم دعای ندبه همراه بوده است.

مسعودی همچنین به توجه به توانمندسازی و گسترش فرهنگ اشتغال و کارآفرینی و آشنایی با فرهنگ کسب و کار برای جوانان و خانواده‌ها با برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت آموزشی فنی و حرفه‌ای رایگان در رشته‌های میناکاری، خیاطی، قالی‌بافی، قالب بافی ... با همکاری سازمان فنی و حرفه ای و میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان قبل از شیوع بیماری کرونا اشاره کرد.

وی برگزاری باشکوه همایش شیرخوارگان حسینی (ع)، دعای عرفه حضرت سید الشهداء(ع) زیارت ناحیه مقدسه در عصر عاشورا، اعتکاف برادران و خواهران در طی سال‌های متوالی، برگزاری برنامه‌های مختلف مربوط به مناسبت‌های ملی، مذهبی، سرکشی از خانواده معظم شهداء به همرامی پایگاه‌های مقاومت بسیج، اخذ مجوز و راه اندازی مرکز نیکوکاری کرامت در سال ۹۷ با همکاری کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) استان مرکزی به منظور سهولت در رسیدگی به خانواده‌های بی بضاعت منطقه با توزیع بسته‌های معیشتی و سبد کالا و اخذ مجوز و راه‌اندازی کانون سلامت محله با همکاری مرکز بهداشت و فرمانداری شهرستان اراک را از دیگر فعالیت‌ها برشمرد.

او همچنین اخذ مجوز و راه‌اندازی کانون خادمیاری رضوی دعای ندبه کرهرود با همکاری دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان مرکزی، اخذ مجوز احداث ساختمان در حال ساخت پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی حضرت ابوالفضل (ع) و درمانگاه تخصصی حضرت سید الشهداء (ع) با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک در چهار طبقه به متراژ ۱۳۲۰ متر مربع با کمک‌های مالی خیرین منطقه و برگزاری جلسه هم اندیشی و رسیدگی به مشکلات کرهرود با حضور نمایندگان مجلس و اعضای شورای اداری شهرستان و جمع آوری و ارسال دو کاروان کمک‌های غیرنقدی خیرین جهت سیل زدگان شمال و جنوب کشور را بخش دیگری از فعالیت‌های انجام شده و در حال انجام عنوان کرد.

مسعودی همچنین به تاسیس مجمع معتمدین و خیرین کرهرود در سال جاری اشاره کرد که فرآیند ثبت قانونی را طی کرده و قرار است فعالیت‌های خیرساز در منطقه متناسب با نیازهای مردم را انجام دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دعای ندبه اراك استانی فرهنگی و هنری دعای ندبه فعالیت ها اخذ مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۰۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت‌های دانش‌بنیان

میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران رویدادی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه صادرات و واردات برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، مرکز تعاملات بین‌الملل علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان با همکاری گمرگ جمهوری اسلامی ایران رویداد میز خدمت گمرک ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان صادراتی را برگزار می‌کند.

این رویداد برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه صادرات و واردات در روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت جاری برگزار خواهد شد.

این خدمت در راستای تسهیل امور تجاری بین‌المللی شرکت‌های دانش‌بنیان و رفع مشکلات احتمالی ایشان و نیز پاسخگویی به درخواست‌های این شرکت‌ها توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌شود. در این رویداد چهره به چهره شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به موضوع خدمت مورد نیاز و در طبقه‌بندی‌های مختلف به صورت اختصاصی از بالاترین مقام مسئول گمرک، معاونین ایشان و مدیران ستادی راهکارهای عملیاتی دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کری‌خوانی خاص ستاره آرسنال برای اسپرز! (عکس)‏
  • آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی از کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت های دانش بنیان
  • مصلا‌های نمازجمعه میزبان برگزاری میز‌های خدمت
  • امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه
  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت‌های دانش‌بنیان
  • برگزاری ۸۰ میز خدمت تامین اجتماعی استان مرکزی در هفته کار و کارگر