Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به لوله کشی صنعتی که در زبان انگلیسی و بین المللی پایپینگ (Piping) گفته می شود. این سیستم از طریق اتصال مجموعه ای از لوله ها به یکدیگر برای انتقال، کنترل، توزیع سیالات و اندازه گیری آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که در مورد طراحی پایپینگ بحث می شود منظور طراحی و اجرای لوله کشی به گونه است که فعالیت های مورد انتظار سیستم لوله کشی با بازدهی بالا را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از بهترین و پولساز ترین شغل ها در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی مهندسی پایپینگ است که در چند سال اخیر توجه زیادی به آن شده است و افراد زیادی وارد این حوزه شده اند، شما نیز می توانید با گذراندن دوره آموزش پایپنگ یک مهندس پایپینگ شوید و درآمد خوبی را از این راه کسب کنید.

در ایران شرکت ها، آموزشگاه ها، مجتمع های آموزشی فنی و آموزش های خصوصی زیادی برای فراگیری پایپینگ وجود دارد که شما می توانید در آن شرکت کنید اما باید به این نکته توجه کنید که تنها افرادی در این حوزه به درآمدهای بالا و خوب می‌رسند که به تمام بخش های پایپینگ مشرف باشند و در این زمینه دارای اطلاعات و سطح دانش بالایی باشند، به همین دلیل انتخاب یک مرکز آموزشی عالی بسیار مهم است که در این مطلب قصد داریم به شما بهترین آموزشگاه فنی جهت آموزش پایپینگ را معرفی کنیم.

سرفصل های بهترین دوره آموزش پایپینگ چیست؟

سرفصل های یک دوره آموزشی مانند نقشه راهی است که شما را از ابتدا تا انتهای مسیر آگاه می کند و شما به خوبی مسیر پیش رو برای فراگیری این تخصص را مشاهده خواهید کرد.

از آنجایی که سرفصل های دوره بسیار طولانی می باشد در این مطلب تنها به نکات اصلی اشاره می کنیم و جهت مشاهده سرفصل های کامل میتوانید از اطلاعات تماسی که در انتهای همین مقاله قرار می دهیم استفاده کنید و فایل PDF سرفصل های دوره پایپینگ را مشاهده کنید.

آشنایی با کد و استانداردهای رایج درطراحی و اجرای سیستم پایپینگ معرفی اقلام مورد استفاده براساس کد و استانداردهای رایج در صنعت پایپینگ معرفی و بررسی مدارک مهندسی مورد استفاده در پروژه های صنعتی نفت، گاز و پتروشیمی طراحی پایپینگ اطراف تجهیزات فرآیندی معرفی Pipe rack و اصول انتخاب ساپورت در سیستم لوله کشی طراحی پایپینگ مسیر تخلیه، سیستم بخار، شیر آلات صنعتی، ابزار دقیق و ایمنی سایزینگ و محاسبات سیستم پایپینگ نرم افزار PDMS (ماژول DESIGN) آموزش تولید نقشه در نرم افزار PDMS (ماژول DRAFT و ISODAFT) آموزش کاتالوگ نویسی در نرم افزار PDMS (ماژول PARAGON) نرم افزار PDMS (ماژول ADMIN) پروژه نهایی با نرم افزار PDMS نرم افزار CAESAR II نرم افزار CAESAR II پیشرفته نرم افزار CAESAR II دینامیک پروژه نهایی با نرم افزار CAESAR II بررسی و تفسیر کامل کد استاندارد ASME B31.3 آشنایی با اجزای اصلی پایپینگ

هرسیستمی دارای تجهیزات و اجزای تشکیل دهنده آن است و سیستم لوله کشی صنعتی (پایپینگ) نیز جهت اجرای کامل یک پروژه به انواع و اقسام تجهیزات و ابزارآلات مورد نیاز خود نیاز دارد. بدیهی است که یک مهندس پایپینگ درجه یک باید با تمام اجزای تشکیل دهنده سیستم آشنایی داشته باشد و بر اساس علم خود از این تجهیزات در زمان و مکان مناسب استفاده کند. در کل تجهیزات و اجزای سیستم پایپینگ به شرح ذیل می باشد :

اجزای مکانیکی:

لوله تیوب فیتینگ ها (اتصالات) فلنج گسگت (واشر آب بندی) پیچ و مهره ولو ها (شیرآلات)

تجهیزات:

زانویی مغزی کوپلینگ سه راهی لوله فیتینگ وای شکل Y اتصال برگشتی U درپوش فیتینگ بوشن کاهنده

مهندس پایپینگ کیست و چه نقشی در پروژه دارد ؟

فارغ التحصیلان رشته های مکانیک، عمران، صنایع و شیمی می توانند در حوزه مهندسی پایپینگ مشغول به کار شوند. مهندسی پایپینگ یکی از مشهورترین مهندسی ها در گروه نفت و گاز، پتروشیمی، پالایشگاه، سایت های قدرت، فولاد، آب و واحدهای تولید دارو است. مهندس پایپینگ وظیفه ی طراحی و اجرای سیستم های پایپینگ برای انتقال سیال را بر عهده دارد. مهندسین پایپینگ در مراحل طراحی، اجرا، رفع عیب و سایر جنبه های پیاده‌سازی یک سیستم لوله کشی نقش دارند. بر اساس نوع کاری که مهندس پایپینگ انجام می دهد انواع مختلفی از این مهندسی وجود دارد.

وظایفت مهندس طراح پایپینگ شامل آماده‌سازی دستورالعمل های طراحی، آنالیز مشکلات در حین طراحی، پشتیابی فنی از تیم و برنامه ریزی فعالیت های تیم پایپینگ است. در کنار آن مهندس مواد پایپینگ وظیفه ی آماده‌سازی کلاس لوله کشی و مشخصات متریال لوله ها را بر عهده دارد. همچنین آنها ولوها و سایر آیتم ها را نیز فراهم می کنند.

یکی از شاخه های مهندسی پایپینگ مهندسی تنش لوله می باشد که به مدل سازی دینامیک و استاتیک و همچنین تحلیل تنش های وارد بر سیستم از طریق نرم افزارهای مختلف می پردازد، و در انتها وظیفه مهندس میدان این است که از اجرای لوله کشی مطابق با طراحی اطمینان حاصل کند. همچنین مشکلات احتمالی در زمان نصب را بر طرف کرده و با تیم طراحی در ارتباط است.

پایپینگ چه کاربردهایی دارد ؟

لوله‌های صنعتی اغلب، اما نه لزوما، به صورت استوانه‌‎ای شکل طراحی و ساخته شده و توسط اتصالات مخصوص با فرم‌دهی خاص به یکدیگر متصل شده و پیکربندی می‌شوند. معمولا از لوله‌های استوانه‌ای در انتقال انرژی، دوغاب و دیگر سیالات از محلی به محل دیگر استفاده می‌شود. به طور کلی لوله کشی صنعتی در ساخت و ساز و بسیاری از زیرساخت‌های عمرانی مانند موارد زیر بکار می‌رود:

پتروشیمی صنایع غذایی شهرسازی نفت و گاز نیروگاه سازه‌های دریایی کشاورزی ساختمان‌سازی راه‌سازی تهویه تصفیه فاضلاب ساخت مواد نیمه رسانا لایروبی دوره آموزشی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

پس از گذراندن یک دوره آموزشی پایپینگ خوب سطح دانش و آشنایی شما باید در حد یک مهندس پایپینگ باشد و مهارت هایی که در پایان آموزش باید کسب کنید به شرح زیر می باشد:

شناخت کامل اقلام پایپینگ نظیر لوله و اتصالات شناخت کامل شیرآلات صنعتی و روش های تست و بازرسی آشنایی با اصطلاحات رایج در بیان شیرالات صنعتی تسلط بر نقشه خوانی و مدارک پایپینگ ترسیم نقشه های آیزومتریک به صورت دستی ، جوینت گذاری، محاسبه دایا اینچ توانایی نقشه خوانی P&ID تسلط بر امور اجرایی دفتر فنی پایپینگ توانایی محاسبه ضخامت لوله تونایی بازرسی Fit Up و شناخت ویژگی های یک فیتر خوب آشنایی با اصول اجرایی سیستم های Piping آشنایی با اصول طراحی سیستم های پایپینگ توانایی بازرسی کالا توانایی ساپورت گذاری و آنالیز تنش سیستم های پایپینگ توانایی مدلسازی کارخانجات از طریق نرم افزار PDMS توانایی انجام محاسبات ضخامت لوله توانایی محاسبه نیاز یا عدم نیاز به پد های تقویتی برای انشعابات لوله به لوله توانایی ساختن یک پروژه در Pdms نتیجه‌گیری و معرفی دوره

پایپینگ یا لوله‌کشی صنعتی به لوله‌ها، اتصالات و تجهیزات فنی و تخصصی گفته می‌شود که از آنها برای طراحی و اجرای خطوط لوله انتقال سیالاتی مانند آب، گاز، نفت و… استفاده می‌شود. با توجه به کاربرد سیستم لوله‌کشی صنعتی، در اجرای پروژه از لوله‌ها و اتصالات مناسبی استفاده شده و از صفر تا صد این فرایند توسط کارشناس پایپینگ طراحی و اجرا می‌شود.

مجتمع فنی فلات قاره

مجموعه فلات قاره موفق به آموزش سالیانه 5000 نفر در زمینه های مهندسی، مدیریت، آی تی و HSE هستیم. و این مهم فقط و فقط مرهون تلاش تمامی اعضای هیئت علمی و کادر آموزشی مجتمع فنی فلات قاره می باشد.

لازم به ذکر است مطالب آموزشی این دوره به صورت تماما ویدیویی و به مدت ۱5۰ ساعت ضبط گردیده و در اختیار شما قرار داده میشود و با شرکت در این دوره آموزشی علاوه بر یادگیری مباحث تخصصی حوزه پایپینگ از مزیت بزرگی با نام اخذ مدرک معتبر قابل ترجمه برخوردار خواهید بود.

جهت شرکت در بهترین دوره آموزشی پایپینگ می توانید از طریق راه های زیر با موسسه در تماس باشید و ثبت نام خود را انجام دهید:

آدرس دفتر مرکزی: ابتدای خیابان کارگر شمالی، نرسیده به چهارراه نصرت،کوچه رشیدی نسب، پلاک ۵

آدرس وب سایت : https://falatghareh.com

واحد مشاوره و ثبت نام: ۰۲۱۶۶۱۲۳۱۸۸

 

 

 

منبع: فردا

کلیدواژه: آموزش پایپینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۴۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد

چری در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ جتور شان‌های L ۷ را معرفی کرد. این خودرو یک SUV پلاگین هیبریدی سایز متوسط است که در دو مدل پنج و هفت‌نفره موجود است.

به گزارش خبرآنلاین، سری Shanhai سال گذشته توسط Jetour با مدل L ۹ معرفی شد و یک سری خودرو‌های انرژی جدید برای جتور، برند زیرمجموعه چری است. L ۷ جدید دارای یک نمای جلوی کاملاً بسته با چراغ‌های روشنایی در روز و نوار نازک بوده که در امتداد کاپوت قرار گرفته است. چراغ‌های اصلی در کنار ورودی‌های هوای مشکی رنگ، در قسمت پایینی سپر قرار دارند.

در نمای عقب چراغ‌های متصلی وجود دارد که ظاهر آن بسیار نزدیک به فیدلیتی پرستیژ است.

نوشته C-DM در نمای پشتی، مخفف سیستم ترکیبی پلاگین Kunpeng Chery است. این پیشرانه از یک موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری توربو برای تولید ۱۵۴ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی استفاده می‌کند. در حال حاضر مشخصات موتور الکتریکی و ظرفیت بسته باتری Gotion مشخص نیست.

فضای داخلی L ۷ نمایش داده شده در نمایشگاه، ترکیب رنگ سفید و آبی داشت. یک صفحه‌نمایش دوگانه بزرگ همراه با یک نمایشگر کنترل سیستم تهویه‌مطبوع در کابین خودرو وجود دارد.

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • کاربردهای خلاقانه برای لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های قدیمی
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور
  • آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان
  • گاک آیون وی ؛ الگو طراحی این خودرو چینی یک دایناسور بوده است! (+تصاویر)
  • یکی از بهترین آموزشگاه‌های آرایشگری مردانه در تهران با مدرک بین المللی
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود