Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:19:07 GMT

موضع گیری برهم صالح درباره حمله ترکیه به سنجار

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۷۲۹۲۰

موضع گیری برهم صالح درباره حمله ترکیه به سنجار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، برهم صالح، رئیس جمهوری عراق حمله به شهر سنجار را محکوم کرد و خواستار توقف تنش ها در این شهر شد.

بنابر بیانیه منتشر شده توسط ریاست جمهوری عراق، برهم صالح امروز یکشنبه در کاخ ریاست جمهوری السلام، میزبان هیئتی از اهالی سنجار بود. در این دیدار که حمید الشطری، رئیس دستگاه امنیت ملی عراق نیز حضور داشت، تحولات اوضاع امنیتی و خدماتی و بشری در شهر و موانعی که برای زندگی اهالی آن وجود دارد، بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برهم صالح تاکید کرد که سنجار رنج بسیاری در پی خشونت و تروریسم دیده و اهالی آن شجاعانه با انواع مشکلات و سختی ها مواجه شدند.

وی همچنین بر لزوم پایان دادن به رنج اهالی سنجار و تامین شرایط لازم برای بازگشت عزتمندانه و محترمانه آوارگان و عادی شدن اوضاع تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق تاکید کرد که حملات به سنجار محکوم و غیر قابل قبول است و تنش های امنیتی در این شهر که امنیت و ثبات ایزدی ها را تهدید می کند، نیز غیر قابل قبول است.

وی اشاره کرد که مقامات دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان عراق باید با هماهنگی جدی، این مسائل در سنجار را حل کنند.

صالح به لزوم عبور از موانع سیاسی و اداری که مانع از احقاق حقوق ایزدی ها شده و تلاش برای بازسازی شهر و ساماندهی مدیریت این شهر با استناد به اراده اهالی آن و دور کردن سنجار از درگیری های سیاسی اشاره کرد.

از سویی دیگر اعضای این هیئت از اهالی سنجار نیز از رئیس جمهور عراق بابت تلاش هایش در حمایت از ایزدی ها و برقراری امنیت و ثبات در سنجار و دفاع از حقوق قربانیان و احقاق حقوق خانواده های آنها تقدیر و تشکر کردند.

ترکیه هفته گذشته شهر سنجار در استان نینوا را هدف حملات خود قرار داد که در آن چند نفر کشته و زخمی شدند.

کد خبر 5518356

منبع: مهر

کلیدواژه: سنجار ترکیه برهم صالح اوکراین روسیه رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا عراق فلسطین جنگ اوکراین سوریه عربستان سعودی ایران ترکیه جو بایدن حمله روسیه به اوکراین لبنان برهم صالح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۲۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوه‌خواری و برهم زدن محیط زیست در روستای سرآسیاب شش + فیلم

روستای سرآسیاب شش از توابع شهرستان کرمان است. مدتی است که بخشی از کوه های این روستا توسط برخی از افراد سودجو واقع در خیابان دهیاری به جهت منافع شخصی تخریب شده است.

شهروندخبرنگار ما با ارسال فیلم خواستار رسیدگی به این مشکل شد.

منبع: شهروندخبرنگار - کرمان

 

بیشتر بخوانید:

کوهخواری و قطع درختان به بهانه ساخت و ساز در محله دربند تهران

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به «عسقلان»
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • کوه‌خواری و برهم زدن محیط زیست در روستای سرآسیاب شش + فیلم
  • ویدئوی مقاومت عراق از حمله به حیفا
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • تصاویری از حمله مقاومت عراق به «هدف حیاتی» رژیم اسرائیل
  • کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه
  • جدیدترین موضع گیری حماس درباره مذاکرات آتش بس غزه