Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر، از آغاز ثبت‌‎نام بدون آزمون در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی این استان در مقطع کارشناسی ناپیوسته خبر داد.


فضل اله لک در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه ثبت نام بدون آزمون در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر از ۲۹ خرداد آغاز می‌شود، اظهار کرد: متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی‌ناپیوسته می‌توانند از روز ۲۹ خردادماه به مدت یک هفته در سایت سازمان سنجش ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر دارای ۱۰۵ کد رشته محل در مقطع کارشناسی ناپیوسته است و  متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

لک بیان کرد: حسابداری امور مالی، حقوق ثبت اسناد و املاک، مدیریت عملیات امداد و نجات، شبکه‌های رایانه ای، عمران - ساختمان‌سازی، مدیریت دفتری، معماری - طراحی محیط بیرونی، ایمنی، سلامت و محیط زیست (HSE)، مدیریت امور اداری و منابع انسانی، تربیت مربی پیش دبستانی، مدیریت بحران در اماکن، مددکاری اجتماعی – خانواده، امور گمرکی، حسابداری بهای تمام‌شده، فناوری اطلاعات - فناوری اطلاعات، الکترونیک صنعتی، مکانیک - تاسیسات حرارتی و برودتی، مدیریت کسب و کار، برق صنعتی، مهندسی فناوری جوش، مشاوره املاک و مستغلات، طراحی و تکنولوژی دوخت، گریم - آرایش و پیرایش مو، مدیریت کسب و کار اینترنتی، روابط عمومی - رفتار اجتماعی و افکارسنجی، طراحی و الگوسازی پوشاک - لباس مجلسی و خانگی، مدیریت امور فرهنگی - برنامه‌ریزی فرهنگی، طراحی گرافیک- تصویرسازی، معماری - طراحی محیط داخلی، عمران - نقشه‌برداری، مدیریت امور اداری و منابع انسانی، خدمات حقوقی ارشاد و معاضدت قضایی، تربیت بدنی-مربی‌گری آمادگی جسمانی، بهداشت مواد غذایی با منشا دامی، کنترل - ابزار دقیق، گیاه‌پزشکی - مدیریت تلفیقی آفات، باغبانی - گیاهان دارویی و معطر، تکنولوژی آموزش‌های فرهنگی و هنری، صنایع شیمیایی، مکانیک خودرو، حقوق تجاری بین‌المللی، حفاظت و پیشگیری از حریق و حوادث،  کدرشته‌های این دانشگاه در دوره کارشناسی ناپیوسته هستند که در ۱۴ مرکز سراسر استان دانشجو پذیرش می‌کنند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر تصریح کرد: از ۱۴ تیرماه هم ثبت‌نام متقاضیان دوره کاردانی ناپیوسته آغاز خواهد شد که پذیرش در این مقطع بر اساس شرط معدل و بدون کنکور بوده و از سوی سایت سازمان سنجش انجام می‌شود.

وی از اعطای مدرک رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به فارغ التحصیلان این دوره‌ها خبر داد و گفت: این دانشگاه در ۱۰۵ کدرشته محل ذکر شده دانشجو می‌پذیرد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر به اهم مزایای تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی اشاره داشت که عبارتند از: گام مؤثر در توسعه اشتغال مولد و دانش بنیان، توسعه شرکت‌های خلاق و نوآور، گسترش مهارت‌های موردنیاز بازار کسب و کار و نیز زمینه‌سازی مناسب برای نقش‌آفرینی بیش از پیش دانشگاه جامع علمی کاربردی در زیست‌بوم اقتصاد دانش بنیان کشور، شغل محور بودن رشته‌ها بر اساس نیاز سنجی شغلی، تنها متولی نظام آموزش عالی مهارتی کشور، تدوین دوره‌های تحصیلی بر اساس نیاز سنجی بازار کار، مهارت محوری و اشتغال پذیری رشته‌ها و پایین بودن هزینه‌های تحصیلی دانشجویان، تنوع و تخصصی بودن رشته ها، پذیرش بدون آزمون و بر اساس معدل کل دیپلم داوطلبان و بدون نیاز به مدرک پیش دانشگاهی، تدوین رشته‌های تخصص ویژه شاغلین و کارکنان دولت، دارای تنوع رشته‌های مهارتی و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان و با هر نوع دیپلم و دارای مدرک معتبر مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بیش از نیمی از دروس کلیه رشته‌های آموزش علمی ـ کاربردی به صورت عملی می‌باشد و رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی، با عنوان‌های کارشناسی حرفه ای،  مهندسی فناوری،  کاردانی حرفه ای،  کاردانی فنی ارائه می‌گردد، این رشته‌ها متناسب با آمایش منطقه‌ای و زمان حال تدوین گردیده اند و برای اولین بار در سال ۱۴۰۱ رشته‌هایی متناسب با نیاز آینده شغلی پیش بینی گردیده است که به نوعی یک نیاز آفرینی می‌باشد، رشته‌هایی مانند: مدیریت کسب و کار اینترنتی و حقوق تجاری بین المللی.

لک در خاتمه بیان کرد: همچنین متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره  تلفن ۰۷۷۳۳۴۴۱۳۷۰ تماس حاصل فرمایند و یا به سایت www. sanjesh.org مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر دانشگاه جامع علمی کاربردی کارشناسی ناپیوسته کسب و کار رشته ها بر اساس ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۷۹۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد

سعید آزادیان در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در چند سال گذشته در راستای پیاده سازی نظام حکمرانی آموزش عالی ماموریت گرا سیاست های توسعه ای را مبتنی بر حل مسائل و نزاعات منطقه ای، ملی و در برخی اوقات بین المللی گذاشته است.

وی ادامه داد: هرگونه گسترش در خصوص واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و توسعه رشته های دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی بر نگاه ماموریت گرای آمایش محور است که در چند سال قبل اتفاق افتاده و امسال هم در مقطع ارشد و دکتری با همین رویکرد ۲۴۰ رشته محل را در کل کشور، درون استان ها و بر اساس نگاه ماموریت گرا با هماهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و مصوبه شورای گسترش در واحد های مرکز استان ها و واحد های بزرگ تر ادغام کرده ایم.

رییس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: یک استاندارد برای پذیرش در مقطع ارشد و دکتری از طرف وزارت علوم وجود دارد که ما مبتنی بر همان استاندارد هایی که وزارت علوم تحقیقات و فناوری اعلام کرده است دانشجویان را پذیرش خواهیم کرد، در واقع هر اتفاقی که در سازمان سنجش وزارت علوم رخ بدهد، در دانشگاه آزاد اسلامی هم بر اساس ظرفیت هایی که وجود دارد اجرایی خواهد شد.

آزادیان با بیان اینکه قاعدتا مجوز همه رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی در وزارت علوم صادر شده و مورد تایید وزارت علوم است، گفت: در خصوص مقاطع ارشد و دکتری با توجه به تقاضایی که هر سال وجود دارد تعداد پذیرش یک مقدار متغیر است مثلا در مقطع دکتری ۱۴ هزار نفر ظرفیت اسمی در سطح کشور وجود دارد اما اینکه این تعداد چقدر محقق بشود به انتخاب متقاضیان وابسته است که تا الان درگیر فرایند آن هستیم.

وی در پایان گفت: تعداد افرادی که به مصاحبه دعوت می شوند معمولا به این بستگی دارد که چه تعداد افراد چه رشته محل را انتخاب می کنند و ما بر اساس یک تناسب بین رشته و ظرفیت و متقاضی افراد را به مصاحبه دعوت خواهیم کرد.

کد خبر 6097362

دیگر خبرها

  • نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود
  • پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • مقیمی: پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد
  • ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی