Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، غلامعلی صادقی روز چهارشنبه در نشست خبری در مشهد افزود: موضوع چگونگی ورود سلاح سرد از بازرسی حرم مطهر رضوی مطرح است و اگر قاضی پرونده در خصوص قصور افراد به جمعبندی برسد، موضوع بررسی خواهد شد.

وی افزود: پرونده متهم اصلی حرم مطهر رضوی به سرعت رسیدگی و حکم اعدام ضارب روحانیون رمضان حرم مطهر در مشهد دوشنبه هفته جاری اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری خراسان رضوی در خصوص اتباع خارجی نیز، گفت: متولی ساماندهی اتباع، قوه قضاییه نیست اما به دلیل عدم ساماندهی این گروه و پرونده های تشکیل شده، نگرانیهایی وجود دارد و امیدواریم متولی موضوع هر چه سریعتر برای ساماندهی آنها اقدام کند، دستگاه قضا نیز آمادگی لازم را دارد.

وی با اشاره به نارضایتی شهروندان از موضوع سرقتها نیز، اظهار کرد: در سطح استان سرقت مسلحانه نداریم اما سرقتهای عادی که بیشترین سارقان نیز معتادان متجاهر هستند، تبدیل به دغدغه شده است.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی اضافه کرد: دستور جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر توسط دادگستری استان صادر و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد اما برای تهیه فضای نگهداری و تامین بودجه نیز همکاریهایی وجود دارد که مسوولان مربوطه با جدیت بیشتری باید پای کار باشند.

صادقی با اشاره به  فعالیت برخی اراذل و اوباش در خراسان رضوی برای ایجاد ناامنی، افزود: اقدامات خوبی برای اصلاح این افراد صورت گرفته که در برخی استانها نیز به عنوان الگو مورد استفاده قرار گرفت.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی اضافه کرد: با متانت مردم در موضوع مردمی سازی یارانه‌ها، هیچ پدیده خاصی در استان نداشتیم، مردم پشتیبان دولت بودند که جای تقدیر دارد.

صادقی با تاکید بر حمایت از تولید، اظهار کرد: سال گذشته بازدیدهای متعددی توسط کارشناسان دادگستری و دادستانها در استان از شهرکهای صنعتی انجام شد تا مشکلات موجود با پیگیری ویژه رفع شود.  

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای طرح مردمی سازی و اصلاح یارانه ها این بازدیدها و حمایت از واحدهای تولیدی امسال نیز ادامه دارد.

صادقی در خصوص انتقال زندانها به بیرون از شهرها نیز، گفت: اعتباری برای تحقق این اقدام نیاز است که دولت نتوانسته این اعتبار را در اختیار قوه قضائیه بگذارد.

صادقی افزود: در استان پیش بینی می شود فضاهای در تملک سازمان زندانها با بهره گیری از قانون تغییر کاربریها، تغییر کاربری دهیم و از طریق تهاتر با شهرداری و بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و انتقال زندان به خارج از بافت شهری اقدام کنیم.

فعالیت متهم ردیف اول پرونده پدیده شاندیز، مدیر بخشی از این پروژه

رییس کل دادگستری خراسان رضوی در خصوص پرونده پدیده شاندیز نیز گفت: با صدور رای و تعیین تکلیف متهمان، هیات مدیره جدید شرکت را اداره می کند.

صادقی افزود: هیات مدیره شرکت درخواستی در خصوص همکاری با برخی از متهمان ارائه کرد که با این امر بنا بر تسامح موافقت شد.

وی در خصوص درخواست همکاری شرکت پدیده با پهلوان(متهم اول پرونده) اظهار کرد: شرکت پدیده اعلام کرده تصمیم به واگذاری بخشی از پروژه به این فرد را دارد که دادگستری اعلام کرد در تصمیات شرکت دخالتی ندارد اما دستگاه قضا در نگاه حمایتی به نفع سهامداران و درخواست شرکت نهایت مساعدت را دارد.

صادقی گفت: پهلوان برای همکاری با شرکت در مرخصی است و اگر شرکت اعلام کند با وی قطع همکاری کرده اند به زندان بازخواهد گشت.

پرونده ۱۲۰ جلدی شرکت پدیده از ۲۲ اردیبهشت ماه ۹۸، با برپایی ۱۶ جلسه دادگاه در مشهد مورد رسیدگی قرار گرفت و در شانزدهمین روز تیر ماه همان سال ختم رسیدگی آن اعلام و روز ۲۲ تیر ماه رای ۵۰۹ برگی این پرونده صادر شد.

بر اساس رای قطعی قاضی دادگاه رسیدگی به پرونده پدیده، "محسن پهلوان مقدم" متهم ردیف نخست به تحمل حبس ابد محکوم و ۲۱ متهم دیگر این پرونده علاوه بر الزام به استرداد مال تحصیل شده از فعالیت‌هایشان در شرکت پدیده شاندیز، به مجازات‌هایی از تحمل ۲ تا ۲۰ سال حبس در زندان محکوم شدند.

برچسب‌ها حرم امام رضا شاندیز سازمان زندان‌ها قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حرم امام رضا شاندیز سازمان زندان ها حرم امام رضا شاندیز سازمان زندان ها قوه قضاییه رییس کل دادگستری خراسان رضوی شرکت پدیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۹۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، در حکم انتصاب وزیر علوم خطاب به دکتر علی اسماعیلی آمده است: نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجربه جنابعالی و با عنایت به پیشنهاد معاون محترم فناوری و نوآوری به موجب این حکم به مدت چهار سال به عنوان رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب می‌ شوید.

  محمدعلی زلفی‌ گل در این حکم افزوده است: امید است با توجه به راهبردهای اساسی دولت مردمی، نقش شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری و نوآوری به ویژه توسعه پارک و مراکز رشد و حل مشکلات پیش روی شرکت‌ ها و موسسات دانش بنیان مستقر در پارک ایفا کنید.   در این حکم با اشاره به ماموریت رییس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی تعامل و تکامل هم‌ افزا با استانداری، دانشگاه‌ ها و سایر دستگاه‌ های اجرایی، صنایع خصوصی و دولتی، ایجاد زیرساخت‌ های مناسب برای پارک به منظور ارتقای کمی و کیفی خدمات مورد نیاز توسعه کسب و کار شرکت ها و واحدهای فناور، بسترسازی نرم افزاری و سخت افزاری برای ظهور و بروز نوآوری، مشارکت و ایفای نقش موثر در ارتقای زیست بوم نوآوری و فناوری منطقه، طراحی ساز و کار لازم برای تربیت نیروی انسانی متخصص در سطوح و حوزه های مختلف مورد نیاز پارک علم و فناوری تاکید شده است.   همچنین در این حکم توجه ویژه به معضل بیکاری و تلاش برای ایجادطرح‌ های اشتغال زایی دانش بنیان و تغییر فرصت کار جویی به کارآفرینی، تدوین ساز و کار علمیاتی برای تحقق مرجعیت و دیپلماسی فناوری و نوآوری و رصد فناوری های نوظهور، بهره‌ گیری از ظرفیت‌ های بخش خصوصی و غیر دولتی در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان، تلاش در جهت ایجاد قطب‌ های فناوری، سیاستگزاری، برنامه ریزی و جذب فن آموز، دستیار و پسادکترای فناوری، مهندسی طرح های کلان فناوری و تبدیل آنها به ریز پروژه‌ ها و واگذاری آنها به شرکت‌ های دانش‌ بنیان برای اجرا مورد اشاره قرار گرفته است.   پیش از این دکتر مسعود میرزایی شهرابی این سمت را بر عهده داشت که در آذرماه سال گذشته به ریاست دانشگاه فردوسی مشهد منصوب شد.   علی اسماعیلی متولد سال ۱۳۶۳ شهر آمل و دانش‌ آموخته رشته مهندسی هوا فضا و عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با مرتبه استادیار است که پیش از این نیز معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوی بود.   وی همچنین حدود ۱۰ سال تجربه کار در زیست‌بوم فناوری و استارتاپی در خارج از کشور را دارد و دارای بیش از ۹۰ مقاله علمی - پژوهشی در نشریات علمی بین‌المللی است.   از افتخارات کسب شده اسماعیلی می‌ توان به دانشجوی نمونه کشوری، پژوهشگر برتر دانشگاه فردوسی مشهد، دانش‌ آموخته برتر بنیاد ملی نخبگان و جوان ایرانی برتر در حوزه فناوری‌ های نوین در خارج از کشور اشاره کرد.  

دیگر خبرها

  • توقیف ۸۵ خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان