Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علی صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درخصوص بازار ارز بیان کرد: بانک مرکزی از هفته گذشته در تعاملی که با کانون صرافی‌ها، صرافی‌های معتبر و صادرکنندگان داشته به این جمع‌بندی رسیده که بازار توافقی عرضه و تقاضای ارز راه‌اندازی بشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از هفته گذشته امکان معاملات توافقی ارز در صرافی‌ها فراهم شد و از دیروز نیز در بازار متشکل ارزی این امکان فراهم شده است. زمانی که این امکان در بازار متشکل ارزی باشد، چون عرضه و تقاضا در سامانه مشخص که در اختیار صرافی‌ها و بانک‌ها هم قرار می‌گیرد، طبعا عمق این بازار افزایش می‌یابد و پیش‌بینی این است که صادرکنندگان متعددی که علاقه‌مند به وارد کردن ارز به این سامانه هستند و با ما مذاکراتی هم داشته‌اند، ارز خود را در این سامانه عرضه کنند و خریداران می‌توانند خریداری کرده و قیمت‌ها در این بازار  براساس مکانیسم عرضه و تقاضا خواهد بود. با عمقی که این بازار پیدا می‌کند، می‌تواند تقاضاهای واقعی که در سطح بازار وجود دارد را به‌طور مناسب پوشش داده و در تعادل و آرامش بازار ارز نقش بسزایی داشته باشد.

وی در پایان افزود: پیش بینی من است که با توجه به این امکانی که فراهم شده و طبق گفته خیل عظیمی از صادرکنندگانی که با ما مذاکره کرده‌اند که در صورت فراهم شدن این امکان حاضر هستند منابع قابل توجهی را عرضه کنند، این می‌تواند بازار را به آرامش و ثبات بیشتر برساند.

منبع: تسنیم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: علی صالح آبادی صرافی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۲۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط برای عرضه ظرفیت‌های خراسان جنوبی در اکسپو فراهم است

مدیرکل دفتر امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: شرایط برای عرضه ظرفیت‌های این استان در اکسپو فراهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ مجتبی شریعتی‌فر، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در خصوص حضور استان خراسان جنوبی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به خبرنگاران اظهار کرد: هدف اصلی از حضور استان در نمایشگاه اکسپو، تمرکز بر دو زنجیره ارزش زرشک و گوهرسنگ‌ها ست.

وی گفت: با عنایت به حجم ذخایر موجود، بنتونیت هم اولویت سوم خراسان‌جنوبی در زنجیره‌های ارزش، تعیین شده است.

مدیرکل سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: در جلسه شورای عالی زنجیره ارزش با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و استانداران، سه زنجیره ارزش گوهرسنگ خراسان جنوبی، گیاهان دارویی لرستان و خرمای خوزستان ارائه می‌شود.

وی گفت: ظرفیت‌های معدنی، صنایع دستی، گردشگری و کشاورزی در پاویون خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ارائه می‌شود.

شریعتی‌فر ادامه داد: کاشی و سرامیک، زعفران، زرشک، عناب و زغال از تولیدات استان است که در نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی متذکر شد: پاویون خراسان‌جنوبی در غرفه ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی تهران مستقر شده است.

به گزارش ایمنا؛ این نمایشگاه از امروز شنبه هشتم اردیبهشت آغاز به کار کرده و تا چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 748444

دیگر خبرها

  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • شرایط برای عرضه ظرفیت‌های خراسان جنوبی در اکسپو فراهم است
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها