Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط‌ عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، علی فروتن روز پنج‌شنبه درخصوص میزان تاثیر برگزاری این جشنواره در رشد کمی و کیفی تئاتر کودک و نوجوان، افزود: برای بسیاری از مردم سفر به  شهرهای مختلف و تماشای هنر نمایش آن منطقه دشوار است اما برگزاری جشنواره تئاتر کوک و نوجوان امکان تبادل فرهنگی و تماشای آثار جدید را فراهم آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ایجاد نوگرایی در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تاکید کرد و اظهار داشت: اگر به این موضوع مهم نپردازیم دچار تکرار و رکود خواهیم شد.

این بازیگر تئاتر کودک خاطرنشان کرد: حضور و برگزاری جشنواره به رشد تمام اجزای یک نمایش مانند صحنه، لباس، متن، بازی و کارگردانی کمک می‌کند و  از سویی جوان‌ها می‌توانند کارهای جدید را در این رویداد بزرگ ببینند.

فروتن درخصوص جداسازی تئاتر کودک از نوجوان گفت: از آنجا که من عضو هیات انتخاب آثار بودم، به نظرم ما مشکل اساسی در بخش نوجوان‌ داریم زیرا دوران نوجوانی را رها کرده و آثار فاخر و خوبی برای این دوران نداریم که به نظرم این مسئله خطای یک مجموعه است.

به گفته او، آثار رده سنی کودک قوی‌تر است و از طرفی جداسازی باید کارشناسی باشد تا به کودکان یاد دهیم تا وقتی وارد نوجوانی شدند چه مطالباتی و در چه سطحی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ما درباره نوجوانی و بلوغ صحبت نمی‌کنیم، مشاوره نمی‌دهیم و سخن از تغییرات نوجوان‌ها را با حیا در می‌آمیزیم درصورتی که نوجوان باید آماده شود و اگر ما آن‌ها را رها کنیم اتفاقات عجیبی رخ خواهد داد.

این هنرمند تئاتر و تلویزیون درخصوص تئاتر خردسال نیز گفت: تئاتر خردسال کارشناسی‌تر است و در بنا نهادن آجر و خشت اول باید خیلی مراقب باشیم و آموزش باید در قالب شعر، موسیقی و رنگ باشد و چرا که اگر آموزش به صورت مستقیم باشد و کودک متوجه آن نشود دیگر آن را نمی‌پذیرد.

فروتن با تاکید بر توجه به آموزش و سرگرمی در تئاتر کودک و نوجوان افزود: این مسئله به موضوع طیف سنی، جنسیت و اقلیم بستگی دارد و نمی‌ توان نسخه واحدی نوشت، بلکه باید فاکتورهایی مانند ادبیات گویشی، موسیقیایی، جنس سازها و رنگ‌ها را نیز در نظر بگیریم.

به گزارش ایرنا، بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، یکم تا ششم تیرماه به دبیری‌ امیر مشهدی عباس با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان در حال برگزاری است.

این جشنواره با حضور ۷۰ گروه نمایشی داخلی و خارجی برگزار می شود، ۵۰۰ اثر از گروه های نمایشی داخلی و خارجی به جشنواره ارائه شد که پس از داوری اولیه ۷۰ گروه نمایشی به این دوره از جشنواره راه یافتند.

در این دوره از جشنواره گروه های نمایشی از پنج کشور ایتالیا، یونان، ارمنستان، ترکیه و عراق حضور دارند و با دیگر راه یافتگان به این رویداد رقابت می کنند.

برچسب‌ها جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شهر همدان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نمایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شهر همدان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شهر همدان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نمایش تئاتر کودک و نوجوان جشنواره تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۸۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، تابستان سال ۱۴۰۲ فراخوان جشنواره از تهران ارسال و اطلاع رسانی به مراکز و گروه‌های اجرایی انجام گرفت که از این ۱۰ گروه، ۶ گروه از مراکز کانون پرورش فکری استان همدان هستند و چهار گروه آزاد شرکت کرده‌اند.

در پایان این جشنواره با نظر هیات داوران سه نمایش به عنوان کار برگزیده به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند که مرحله کشوری در شهریورماه برگزار خواهد شد.

گروه‌های شرکت کننده در بخش‌های تئاتر صحنه‌ای، عروسکی و خیابانی در گروه سنی کودک، نوجوان و ارشد حضور دارند که اکثرا از اعضای فعال مراکز کانون پرورش فکری استان همدان هستند.

دیگر خبرها

  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان