Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر اصلاح ساختار بودجه گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود بارها بر اصلاح ساختار بودجه تأکید داشتند اما متأسفانه نه دولت ها وقت کافی برای این کار می گذارند و زمانی هم که بودجه تقدیم مجلس می‌شود با توجه به اینکه در ماه‌های پایانی سال قرار داریم فرصت کافی برای اصلاح ساختار بودجه در مجلس وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بودجه باید واقعی باشد و منابع درآمدی که قابل تحقق است برایش درنظر گرفته شود. با منابع درآمدی تخمینی نمی‌توان اعتبارات مورد نیاز بودجه را تأمین کرد.

وی اظهار داشت: جداول بودجه در مجلس به تصویب نمی‌رسد و حال آنکه اصل بودجه در جداول است و فقط تعدادی از احکام بودجه در مجلس بررسی و تصویب می‌شود و جداول هم پیوست آن است.

کاظمی خاطرنشان کرد: بودجه باید واقعی شود و ستون درآمدها و هزینه‌ها به طور دقیق مشخص شود تا بتوانیم سایر مشکلات بودجه را در ادامه رفع کنیم.

وی افزود: اگر بودجه کشور با اما و اگر بسته شود، به محض اینکه درآمدی محقق نشود ناچاراً باید بخشی از هزینه‌ها حذف شود و در نتیجه با این بودجه ناقص نمی‌توان طبق قانون برنامه پیش رفت. 

نماینده مردم پلدختر در مجلس اظهار داشت: وقتی درآمد بودجه محقق نشود ما با کسری بودجه مواجه می‌شویم و وقتی کسری بودجه داشته باشیم، اعتبارات صرف پرداخت حقوق‌ها می‌شود و بخش عمرانی تعطیل می‌شود و اعتبارات اندکی که در بودجه‌های سالهای اخیر برای بخش عمرانی گذاشته شده به خاطر همین کسری بودجه است.

کاظمی خاطرنشان کرد: وقتی درآمدها و هزینه‌های بودجه واقعی باشد همگی می‌دانیم که درآمدها چقدر است و چه مقدار از این درآمدها و در کجا باید به مصرف برسد.

وی افزود: اینکه ما با کسری بودجه مواجه شویم و اعتبارات بخش عمرانی را پرداخت نکنیم و بودجه فقط صرف پرداخت حقوق‌ها شود هنر نیست. امروز بخش عمده‌ای از بودجه صرف اداره دولت می‌شود و نه اداره کشور و عمده بودجه عمومی کشور صرف پرداخت حقوق به کارکنان دولت می‌شود و ۸۰ درصد بودجه در سال های اخیر برای این منظور به مصرف رسیده است.

انتهای پیام/ ت 29

منبع: فارس

کلیدواژه: پلدختر مجلس کسری بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۳۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف؛ کسری‌های آن‌ها از چه محلی پرداخت خواهد شد؟

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی مشخص می‌کردند، بانک‌های متخلف مورد نظرشان، با ناترازی سنگین و با بیش از ۴۵۰ هزار میلیارد تومان اضافه برداشت که در ۳ سال گذشته بیش از ۱۵ برابر قبل شده است، چگونه منحل خواهند شد؟! کسری‌های آن‌ها از چه محلی پرداخت خواهد شد؟

وی در این باره نوشت: رئیس جمهور: «در سال گذشته ۳ مؤسسه بانکی متخلف را منحل کردیم. امسال هم بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل میشوند».

از ۳ مؤسسه بانکی مورد اشاره ایشان، «توسعه» و «کاسپین» از قبل عملاً منحل شده بودند و فعالیت خاصی نداشتند. موسسه اعتباری «نور» هم تعهداتش نسبت به سپرده گذاران به بانک ملی ایران منتقل و مشکلاتش همچنان باقی است.

خوب بود که جناب آقای رئیسی مشخص می‌کردند، بانک‌های متخلف مورد نظرشان، با ناترازی سنگین و با بیش از ۴۵۰ هزار میلیارد تومان اضافه برداشت که در ۳ سال گذشته بیش از ۱۵ برابر قبل شده است، چگونه منحل خواهند شد؟! کسری‌های آن‌ها از چه محلی پرداخت خواهد شد؟

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در جلسات هفته جاری مجلس
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف؛ کسری‌های آن‌ها از چه محلی پرداخت خواهد شد؟
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور